• EEJ

IVF Umeå

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * VackerBlomma (6/11)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)  
    GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ

Ja då var man tillbaka, tråkigt att se att ingen blivit gravid under de veckor jag hållit mig borta härifrån. Det var skönt att få lite distans till den här karusellen ett tag.

Idag har jag haft telefonmöte med Jenny H och nu drar vi igång vårt sista försök, någonsin... Vi sa innan vi började att vi skulle ge det 3 försök (4 ink FET) och sen var det nog, då skulle vi acceptera att det "bara" bli ett barn. Jag känner att det här tar så mycket psykiskt att just nu känns det ganska skönt att det snart är över.... Må det bära eller brista!   

Ska iaf på prova Menopur istället för Puregon nu, Jenny tyckte att det efter tre misslyckade försök var dags att prova något nytt. Jag har även fått kortison utskrivet och ska börja med det i samband med att jag börjar med sprutorna. Hon trodde på äp under v 47.

Tog även upp frågan om att få sätta in två embryon och försökte verkligen argumentera för vår sak, men hon tyckte att jag var för kort (!) Jag sa att jag kunde sträcka på mig! Att det var det skulle falla på..... Svårt att göra något åt liksom...

All lycka till er andra!      

• EEJ

Björnen2007- jag tror inte att man blir sjukskriven under ett FET överhuvudtaget. Det är ju minimal påverkan eftersom att det är i befintlig cykel...

• EEJ
    Jag kan inte skriva något....förutom i sidfoten. Konstigt?
  • EEJ

Grattis barreliten!!

Själv är jag inne på sprutdag 3, något försenad efter att mensen varit typ en vecka sen. Någon får gärna flytta ner mig på listan. Äggplock under v 48.

• EEJ

Idag har jag varit på VUL, en dag för tidigt fick jag komma enligt stimuleringsprotokollet, men jag tror inte att det gör så mycket.
     Har inte känt så mycket allt och hade totalt 13 folliklar som var jämnstora, den största strax över 10 mm. Nytt VUL på fredag och förmodligen äp till veckan. Jag har tidigare haft äp på stimuleringsdag 12 så då blir det på tisdag.

Jag hoppas fortfarande på att få sätta tillbaka två embryon men som sagt så biter inte argumenten så bra på läkarna i Umeå. Jag är för kort, varit spontangravid tidigare, fina emryon och svarar bra på stimulering.....

MEN DET TAR SIG JU ÄNDÅ INTE!! gah, jag blir så less.

Det här är vårt sista försök, vi bestämde innan att vi skulle göra 3 ET och 1 FET och sedan fick det räcka. Då skulle vi fokusera på annat och vara nöjda med det barn vi har. Det tar mycket fokus från det roliga i livet och den flicka vi ju faktiskt redan har. Det känns både skönt och skräckinjagande. Att det liksom kan vara över nu.....

Jenny på kliniken blev alldeles förstörd när jag berättade det och tyckte att våra 4 blastocyster i frysen borde få komma till användning och jag kan väl hålla med henne, men jag är ju inte gjord av pengar och nu känner jag att de pengarna ska få gå till något "roligare". Vi har bland annat bokat en resa till Thailand i slutet på mars, två veckor på fins hotell hela familjen. Ska bli så skönt att få tänka på något annat ett tag,

Stor kram till er ALLA!            

Drömmer om ett barn: Du kan inte ha så otur en gång till! Jag håller tummarna för många fina blåsor på VUL på fredag!  

• EEJ

Sofiali77: hur har era embryon verkat tidigare? Är de ni eller kliniken som föreslagit två?

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-23 14:27:47 följande:
    Provar att skriva från mobilen för första gången, får se om det fungerar eller inte.

Var på VUL i förmiddags. Hade turen att få en gynekolog som egentligen jobbar med IVF-behandlingar nere i Malmö så vi hade mycket att prata om. Jag hade 6 stycken äggblåsor och en fin slemhinna på 10 mm. Är så lättad över att det fanns jämnstora blåsor! Har varit lite av ett nervvrak denna gång då det krånglade med nedregleringen. Nytt VUL på måndag så hoppas att äggblåsor vuxit till sig lite mer och att äggplocket blir av till veckan.

Äppelkaka: Vad roligt att du har plock redan på måndag! Det är absolut värt att tjoa över: TJOHOO!
    Har också varit på VUL idag! Min slemhinna va 15 mm och jag hade 11 jämnstora äggblåsor mln 10-15 mm, de två största var 12 resp 13 mm.

Äp på onsdag och insättning på fredag. Jag har inte nog många äggblåsor för att vara kandidat till blasocystodling- hag jag själv räknat ut!

Hur stora var dina blåsor? Jag är på sprutdag 8, vilken dag är du på?
  • EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-26 16:48:04 följande:
    Emilotta: Tack för tumhållningen. Det blir ÄP på onsdag så nu känns det genast lite bättre. Det enda jag behöver oroa mig över nu är att det inte finns ägg i blåsorna och huruvida befruktningen lyckas eller inte.. men den viktigaste biten gick iallafall vägen denna gång och det sägs ju att det ska räcka med ett ägg för att lyckas! Solig

Kvinna32: En är bättre än ingen och jag tror och hoppas att dom har hittat ert guldägg. Håller tummarna för att det blir ett plus lagom till jul! Skrattande
    Jag är också där på onsdag, vilken tid har ni fått?
    Äl sprutaikväll kl 22 för oss och tid på kliniken 8:45.
Svar på tråden IVF Umeå