• EEJ

IVF Umeå

Nektar skrev 2012-11-29 12:04:02 följande:

Jag skulle lämna på dag 5 tror jag med anledning av att ha bättre koll på ev överstimulering (som är vanligt med pco-s)..fasen, kanske är bäst att maila kliniken att de får ringa till jobbnumret istället om det skulle vara något.

Jag mår bra, känner att det molar som om äggen växer till sig, men helt litar jag inte på min kropp utan tester. Idag vart jag lite nojjig att äggen skulle släppa innan jag börjat med orgalutan (heter den så?) ikväll. Jag fick nämligen något jag skulle klassa som äl-flytningar imorse, vilket jag aldrig haft tydliga av förut. MEN, jag kan ha fel och ska försöka till att lita på klinikens anvisningar. Känns otroligt att de skulle släppa så här tidigt :P
    Vilken tid ska du på vul imorgon? Går du i Umeå förresten?    

EEJ: Håller tummarna på att du får som du vill gällande embryo/blasto. 
    äggossningsflytningarna tror jag att du ska ta med en nypa salt. under mina tre stimuleringar har jag upplevt dem under hela sprutperioden.... Och jag har hittills aldrig ägglossat för tidigt.
  • EEJ

Drömmer om ett barn: Lycka till idag på insättningen! Idag blir du GRAVID!

• EEJ

Hej, Dr Sol har ringt nu och jag försökte hålla mig samlad och saklig när jag la fram mina argument för att få sätta tillbaka två embryon idag. Han sa dock att det skulle strida mot läkarvetskapen att inte odla till blastocyster när man hade så många fina embryon på dag 2 (Alla 11 hade delat sig jämnt och fin sedan igår)

Om det var så att vi så starkt kände för att sätta tillbaka två embryon så  kunde han hellre se att vi fick sätta in två blastisar på måndag. (!)  Han skulle höra av sig på måndag f.m om något förändrades.

Jag grinade mig genom samtalet.....

Fick tid på måndag kl 14 iaf.  

• EEJ
    Petto 83 skrev 2012-11-30 13:22:08 följande:
    Här gick vul också bra, el ja många ägg var det. Jenny trodde det skulle bli sänkt dos men ville avvakta till bp.
    Där emot fick jag veta att jag har pco, efter alla undersökningar och gud vet allt så har inget nämt det under alla år. Hon tyckte det var konstigt att ingen sagt det tidigare... Ja, så det är alltså varför vi inte lyckats.

Drömmer om ett barn: så kul föt er. Håller tummarna att allt går bra.
    EEJ: men gud, 2 blasto. Måste ju kännas bra. Hoppas allt går bra för er också.

Tråkigt med PCO, men ändå skönt att kanske få en förklaring till varför det altid gått. Är det pga den som det blir många äggblåsor? Tur att dom har koll och sänker din dos så slipper du få så många på plocket, det är aldrig skönt och risker för överstimulering ökar. Håller tummarna för att ditt bp ser bra ut och ni snart får plocka.

Jo två blasto skulle kännas helt sjukt, funkar inte det- då är det lika bra att lägga av. 
  • EEJ

Jennyz- jag får en känsla av att vi delade rum i onsdags. Rum B? Lycka till!!

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-30 21:51:51 följande:
    Det gick inte så bra för oss. Av tre ägg var alla mogna men en blev inte befruktad, en delade sig alldeles för snabbt och var även fragmenterad så fick därför kasseras och den sista delade sig för långsamt. Vid tvådagars-odling bör embryot ha 4 celler och den hade innan vi kom dit endast två celler.. precis innan den återfördes såg laboratoriekillen att den hade fått tre. Så jag har inga större förhoppningar för att detta kommer ta sig utan hoppas på annan medicinering vid nästa försök som förhoppningsvis passar mig bättre och ger bättre utdelning.

Eftersom att vi har följts åt i nästan alla steg på den här resan så känner jag så oerhört starkt med dig när det går som det går. Förra gången då du inte fick något äggplock alls så skämdes jag nästan för att själva äggprocessen går så smidigt för oss. Men banne mig, visst borde det kunna blir en bebis av en trecellig lite rackare också! Och om det gick från två till tre medan ni var där så kanske det bara smäller till nu när det "hemma" på rätt ställe. 

Vad innebär det att den är framgmenterad, finns det ingen chans då?

Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att det här är vår månad, augusti är en bra månad att födas!

Vilka olika sprutor har du testat? Varför får ni inte köra korta protkollet?    
  • EEJ

Oj många tråkiga besked i tråden just nu... Sitter på mobilen så det blir svårt att hålla koll på er alla men jag håller timmarna för positiva besked.

Jag har satt in två (!!) blastocyster idag, en toppenfin och en lite sämre. Resterande skulle de odla vidare till dag 6. Fick dessutom Trombyl som jag ska börja med idag. Så den här gånger har jag hela armen, två embryon, prednisolon och Trombyl. Lyckas det inte nu....

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET) 
    * jenads( inväntar FET i Jan.)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11) 
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec) 
    * Freja150 (FET 3/12)
    *3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) ÄP 3/12 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * ali85 TD 3/12 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

• EEJ
    Petto 83 skrev 2012-12-03 19:51:12 följande:
    Jag kommer inte att göra något äp. För om jag tar ägglossnings sprutan kommer jag åka in direkt för det kommer trigga igång övers. ännu mer. Orgalutran tar jag för att det ska tydligen stoppa upp ös.
    Vi skulle få en infrysning gratis om vi gjorde ett nytt försök.
    Men, lossnar dom inte ändå, förr eller senare? Eller blir de tillbakabildade?

Hur som så är det sjukt tråkigt! Men ändå bra att de inte släpper så många äggblåsor då överstimuleringen måste bli fruktansvärd. Jag har blivit plockad på 30 fullstora blåsor och det var inte att leka med kan jag lova!

Hur känns det att ni får en gratis FET?
Svar på tråden IVF Umeå