• EEJ

IVF Umeå

Mirage- Lycka till imorgon på äp! Glöm inte bort att andas. Vilke tid har du plock, själv kommer jag inte förrän 14 och då är du förhoppningsvis klar!

Kvinna32- tråkigt med minus! 13 000 kotar ett FET och 26 000 för ett ET ...viss skillnad.. 
    Det beror ju på vad ni ska satsa på. Ett trepack kostar 56 000 och då får ni ju göra 3 st ET och ett FET, dvs totalt 4 försök. Men för den summan kan ni ju även göra  4  FET och ha en slant över.
  • EEJ
    Mirage skrev 2012-10-03 06:06:25 följande:
    EEJ- Tack! Vi ska vara där kl 9, men det lät som att det var väntetid då vi är flera par. Så jag vet inte när plocket blir.. Lycka till du med idag!

Vi hade tid 8:45 i måndags och då blev själva plocket 10:30. Vi var på väg frå Umeå strax efter 13.
  • EEJ
    Villblifem skrev 2012-10-02 22:43:11 följande:
    Hej alla!

Ska göra donatorinsemination på IVF kliniken i Umeå.
    Har telefontid emd doktorn imron (fick vänta en månad på den :-O)
    Förhoppningsvis för jag börja redan på nästa menscykel!

Skulle vara kul att få hänga på här!     

VI har redan två barn som har kommit till via donatorinsemination på IVF i Umeå.  
    Välkommen hit!

Jag tror att ala härhr upplevt trycket på kliniken efter sommaren. Låna telefonköer, låna väntetid på äp....

Vet du om du kör korta eller långa metode?

Lycka till på samtale idag!

Erika          
  • EEJ

Nu har jag tagit Lutinus i en hel dag och jag är så fruktansvärt kissnödig! Någon mer som upplevt det?

Dessutom få jag en svidande känsla av dem, skulle gärna byta till nåot annat. Vad använder ni andra? Crinone vet jag att jag läst om....  

• EEJ
    Norris skrev 2012-10-03 08:27:39 följande:
    EEJ: Jag använder Crinone och har inte fått några bieffekter alls, tror jag.

Fick hem brev på posten igår att dom kunde frysa in 13 fina 7-dagarsodlade ägg =) Skönt att ha den säkerheten.

Är på ruvardag 12 idag. Har inte så många symptom. Eller det kanske jag har men jag vågar inte hoppas på att det är symptom så jag intalar mig själv att allt e som vanligt. Ska man tjuvtesta? Eller nej det kanske är dumt... Eller ska jag? ÅÅÅÅÅÅÅ denna väntan!!!

åh, rd 12 då hade jag definitivt testat, men då har jag hopplös också.....

Jag komme att testa på rd 9 den här gången. Det är tidigt men då har vi firmafest och den brukar bli ganska blöt. Skulle kännas tokigt om man får positivt någon dag senare....  
  • EEJ

Sitter och äter lunch på sjukhuset, är i mkt god tid till kliniken. Då faller en människa ihop och får hjärtstillestånd. Tur att det är många läkare på plats....

• EEJ

Insättning klar, två ägg hade blivit befruktade och överlevt men jag fick bara tillbaka ett. Känner mig lite lurad, vad är det som säger att det här var bäst av dessa två. Lite som att köpa en lott när det bara finns två kvar i butiken. Snopet om vinstlotten ligger kvar!

Det var iaf ett toppenembryo, perfekt celldelning på båda och då stred det tydligen mot Socialstyrelsens regler att sätta in två. Testdag 22/10

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET
     *
    Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10) 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ

De gånger jag ruvat har jag fåt tillbaka en blaso och båda de gångerna kom blödingen på ruvardag 9, dvs cykeldag 28. Som en klock precis samtidigt som jag skulle fått min "vanliga" mens. Det var precis som e vanlig mensblödning. Samma mensvärk också. Jag kände i hela kroppen någon dag innan att det hade msslyckats.

Freja150- har du testat? Ser att du har testdagom 6 dagar.....

Norris- håller tummarna för att det är livmodern som växer och gör ont!!    

• EEJ

Norris och Freja150- så tråkigt! Blödning brukar ju inte båda gott men vi håller tummarna tills testdagen!!

Svar på tråden IVF Umeå