• EEJ

IVF Umeå

När öppnar Umeå upp igen??

• EEJ

Jag har regelbunden mens och ägglossning och jag fick den korta metoden

• EEJ

Ska bli uppringd idag 8:10, då var vi igång igen efter sommaruppehållet! Kommer att göra ett nytt äggplock trots att jag har kvar 4 blastocyster i frysen.... Det är ju de som är dyrt och jag har ju betalt för ett trepack, frysisarna kan man ju spara till senare om
    Man kommer på att man vill göra ytterligare försök.

Nu har jag ju misslyckats med 2 toppblastisar, tror ni att man kan öka oddsen med att få sätta in TVÅ korttidsodlade embryon istället?

• EEJ

Åh vad jag blir besiken! Jag har nästa mens den 23 aug och hade tänkt att få börja med sprutor då.... MEN då finns det inga läkartider (för rådgivande tel samtal) förrän i början av sep. Grr

Ibland kan det känns väldigt orättvist. Förmodligen så finns det ju dom som har läkartid innan mig men som ska ha men efter. ÅH!

Jag blev så besviken på mig själv när jag inte fick någon uppringdningstid igår då de öppnade.... Men det stod på hemsidan att de öppnade 09:00 på torsdagar, men tji fick jag...

BLÄ!        

• EEJ

Jag sprutade i ganska prick 2 veckor, fick höja dosen en gång från 125 till 150. Men då fick jag ut 38 äggblåsor och 18 befruktade ägg så den höjningen var rätt onödig!

• EEJ

Chan: jag har en fertilitetsmojäng från clearblue som du kan få köpa. Ska precis lägga ut på säljes/köpes. Nypris: snordyr, typ 1200 kr. Jag tänkte lägga ut min för 650:-

• EEJ

Min fertilitetsmonitor har funkar jättebra, men då det visat sig att det är manlig faktor som gör det svårt för oss så känns det som att den är lite onödig. Jag hade dessutom ganska bra koll redan innan på min cykel, så den bekräftade egentligen det jag redan visste.
    Om du Googlar på Clearblue fertilitetsmonitor så ser du hur den ser ut. Det finns bara en på marknaden.

Jag har ingen panik att bli av med den, men du kan ju höra av dig om du är intresserad!

Erika

• EEJ
    vårt 2012 skrev 2012-09-11 22:03:08 följande:
    Här händer det grejer!
    Ja både här i forumet och för mig själv..

Satte in en eskimå den 30/8, av våra tre i frysen var det den som såg bra ut, embryot såg lika bra ut som vid in-frysnigen..
    Men häromdagen kom mensen..
    Nu är landstingsfinanseringen över och jag vet inte vilket ben vi ska stå på..
    Men denna gång känns det inte lika jävligt som sist (att gå till v.10 å kroppen är gravid men fostret dött..) Det var fruktansvärt...
    Nu fäste de ju inte ens.. (min egen tröst..)
    Men det har däremot startat mina tankar om att det nog inte är lämpligt att vi får barn..
    Eller att det blir nå fel å barnet osv osv osv..
    Å jag vet inte hur jag ska kunna sluta med de knäppa tankarna..

Har td samma dag som dig Chan2 och ska testa och meddela då.. Men jag är helt säker på att det inget finns..

Ni som betalar, får man nått råd ang 1 eller 3pack?

Kram till er alla!{#emotions_dlg.flower}
    Nä man får inga råd utan man måste väga för och nackdelar själv.

Vi tänkte som så att om vi bara skulle köpa ett- pack (30.000) och misslyckas och sedan köpa ett försök till och totalt lägga ut 60.000 på två försök så skulle det svida mer än att lägga ut 58.000 och få 3 (+ 1 FET) även om man skulle lyckas på första... 
    Blev lite snurrig mening, förstår du hur jag tänker?

Dessutom känns det tryggt att veta att det finns försök kvar.....

Jag har gjort ett ET (misslyckat) och efter det ett FET (misslyckat) jag har fortfarande kvar blastocyster i frysen och jag fick bestämma själv om jag ville göra min sista två försök med dem (FET) eller om jag ville göra fullvärdiga hormonförsök. Vi valde det sistnämna eftersom att jag fått en fix ide att om det inte lyckats på det första två embyorna i det förösker- varför skulle det lyckas på tredje eller fjärde?!

Lycka till med vad än du väljer!        

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf

• EEJ

Vul och blodprov ingick för mig, tog båda på kk här i Skellefteå. Medicinerna får du punga ut själv, du kommer dock upp i högkostnadsskydd direkt. Ska hämta ut mina mediciner imorgon och ska betala 2200:-. Men sen är det ju "gratis" i ett år framöver....

Svar på tråden IVF Umeå