IVF Umeå
När öppnar Umeå upp igen??
När öppnar Umeå upp igen??
Jag har regelbunden mens och ägglossning och jag fick den korta metoden
Ska bli uppringd idag 8:10, då var vi igång igen efter sommaruppehållet! Kommer att göra ett nytt äggplock trots att jag har kvar 4 blastocyster i frysen.... Det är ju de som är dyrt och jag har ju betalt för ett trepack, frysisarna kan man ju spara till senare om
Man kommer på att man vill göra ytterligare försök.
Nu har jag ju misslyckats med 2 toppblastisar, tror ni att man kan öka oddsen med att få sätta in TVÅ korttidsodlade embryon istället?
Åh vad jag blir besiken! Jag har nästa mens den 23 aug och hade tänkt att få börja med sprutor då.... MEN då finns det inga läkartider (för rådgivande tel samtal) förrän i början av sep. Grr
Ibland kan det känns väldigt orättvist. Förmodligen så finns det ju dom som har läkartid innan mig men som ska ha men efter. ÅH!
Jag blev så besviken på mig själv när jag inte fick någon uppringdningstid igår då de öppnade.... Men det stod på hemsidan att de öppnade 09:00 på torsdagar, men tji fick jag...
BLÄ!
Jag sprutade i ganska prick 2 veckor, fick höja dosen en gång från 125 till 150. Men då fick jag ut 38 äggblåsor och 18 befruktade ägg så den höjningen var rätt onödig!
Chan: jag har en fertilitetsmojäng från clearblue som du kan få köpa. Ska precis lägga ut på säljes/köpes. Nypris: snordyr, typ 1200 kr. Jag tänkte lägga ut min för 650:-
Min fertilitetsmonitor har funkar jättebra, men då det visat sig att det är manlig faktor som gör det svårt för oss så känns det som att den är lite onödig. Jag hade dessutom ganska bra koll redan innan på min cykel, så den bekräftade egentligen det jag redan visste.
Om du Googlar på Clearblue fertilitetsmonitor så ser du hur den ser ut. Det finns bara en på marknaden.
Jag har ingen panik att bli av med den, men du kan ju höra av dig om du är intresserad!
Erika
Sprayar
* drömmer om ett barn (3:e IVF)
* Mirage (1:a IVF)
* Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
Sprutar
* Norris (from 6/9, 1:a IVF)
* Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)
Väntar på ÄP/ET
* kvinna32 (FET v.38)
Ruvar
* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
* Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
* Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
* Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 * Mustikka
* Emilotta (första ivf)
* fiffa (första ivf
Vul och blodprov ingick för mig, tog båda på kk här i Skellefteå. Medicinerna får du punga ut själv, du kommer dock upp i högkostnadsskydd direkt. Ska hämta ut mina mediciner imorgon och ska betala 2200:-. Men sen är det ju "gratis" i ett år framöver....