• EEJ

IVF Umeå

äralltupptaget skrev 2013-04-24 19:35:44 följande:
    Hela85 - kan lugna dig med att jag hade också stor ångest inför sprutorna, jag är inte spruträdd när någon som KAN och är utbildad tar på mig, men när jag själv ska göra det ?!! Men första är alltid värst! Sedan kommer det gå på rutin! :):)

Idag fick jag iaf ett samtal från kliniken där dom berättade att av mina 15 ägg så var 5 omogna, och 6 st hade dom satt på långtidsodling, vad som hade hänt med dom andra 4 fattade jag inte, kanske hade dom kolavippat ? :)
    Så insättning blir på lördag! Skönt !!
    Förmodligen har de inte delat sig som de ska och blivit kasserade.
  • EEJ
    Ws mamma skrev 2013-05-08 08:52:16 följande:
    Jag är på RD 4 nu med två blastocyster som såg bra ut så vi får väl hoppas. Känner inget annat än att det molar i/kring blygdbenet men det kan ju lika gärna vara biverkningar av vaggisarna. Blir bara så nedslagen över alla symtom som påminner om mens.   
    Jag har också ruvat på två blastocyster (färska) och det tog sig. Men "bara" en.... som tur var får man väl säga nu i efterhand. Hade båda tagit sig så hade det också varit kul, men inners inne så hoppades jag på en.

Jag testade från instättningen för att se när Ovitrellesprutan skulle gå ur kroppen och fick svagt svgat positivt hela tiden tills det vände och blev starkare. 

Lycka till!    
  • EEJ
    äralltupptaget skrev 2013-05-14 18:26:34 följande:
    Måste få klaga lite på kliniken... jag har mailat dom i måndags ( på morgonen ) och skrev i mailet att jag ville veta vad nästa steg var, om jag ska dit på fler kontroller eller om jag är " utskriven" helt från dom, men inget svar igår och inget svar idag.. Irriterande att dom inte ens mailar!!!!!

:(
    Du ska ringa in till kliniken på din testdag, ringer du tidigare än så så kommer de att säga grattis men meddela att du ska ringa tillbka på din testdag ändå.

Om du inte bor i Umeå får du kallelse från din lokala kvinnoklinik för ett UL i ca v 8. Efter det kan du boka tid för inskrivning ochhälsosamtal hos din lokala barnmoskemottagningn.

Jag fick hem ett brev från kvinnokliniken med ett utlåtande om att det var en ivf graviditet och att det setts ett foster vid VUL som stämde med beräkningarna. Där stod även beräknad födsel.     

Brevet är den enda kontakt jag haft med Umeå efter att jag plussat. 

De svarar inte så fort på mail som inte är "brådskande"....   
  • EEJ
    Stargazers skrev 2013-05-16 13:31:20 följande:
    Vet nån vad som gäller: Om man misslyckas med 1:a IVF-försöket måste man "hoppa över" en månad innan man får göra försök nr 2?

Du måste ha en hormonfri cykel (mensblödning) innan du får börja igen.
  • EEJ

Crinone ger inte falska plus! Det är ägglossningssprutan som kan ge falskt plus men den borde väl ha gått ur kroppen på rd 12? Stort grattis!!

• EEJ
    Jockelina skrev 2013-05-28 19:40:36 följande:
    EEJ: I sådanafall har jag äntligen lyckats efter 5 inseminationer och 10st!!!!!!!!!! IVF försök. 
    Helt fantastiskt!
  • EEJ
    vårt 2012 skrev 2013-07-04 14:27:45 följande:
    Så fort jag börjar hoppas så ska benen slås undan på mig...
    Jag blöder... mkt..
    Jag blödde också tidigt i min graviditet och jag är nu i v 34 så det kan gå bra. Jag satte också tillbaka två embryon och jag har ett kvar, kanske var det ett av dem som försvann. Håller tummarna för dig!
  • EEJ

I Skellefteå blir man tillfrågad iom att det är en ivf graviditet, oavsett ålder. (Jag är 30) vi tackade nej.

• EEJ

Vid tillfälle får någon som sitter vid dator lägga mig under "födda". Fick min pojke den 9 juli.

• EEJ

Klas snart 9 månader (7,5 korrigerat) har snart greppat det här med att krypa...

Svar på tråden IVF Umeå