• EEJ

IVF Umeå

Jennyz: väck gubben och förklara läget, han får väl masa sig upp! Jag förstår att du vill hem. Håll mig uppdaterad!
    Jag hade också ont och blödde och räknade ut min bebis men jag är lite lur på att h*n är kvar... Mår så oerhört illa och det blir bara värre. Har du kvar några symptom??

• EEJ

Tinzu: Så oerhört tråkigt!!! Jag lider verkligen med er idag. Ska ni tillbaka framöver?

• EEJ

Jennyz: skönt med ett VUL för att få svar, håller tummarna för att set visar något positivt!

• EEJ

Freja150, då har vi bf samtidigt! Jag ska på VUL på torsdag och får då veta hur många som är där inne. Spännande att det kan vara två för dig. Kunde de inte se hjärtat på den som låg upptill för att den var för långt bort?

• EEJ

Idag kl 15 är det dags för första VUL:et och efter blödningen i jul så finns ju risken att det är tomt därinne. Dock mår jag så dåligt (illmåendet from hell) och magen har svällt upp som en ballong så jag skulle bli väldigt besviken om det "bara" är en tom hinnsäck. Men det har vi ju varit med om i den här tråden mer än en gång så inget kan ju förvåna en längre....

Jag är så nervös att jag itne kan skilja graviditetsillamåendet från nervösillamåendet- och då är klockan ändå bara 8. Det kommer att bli en lång dag.

Tråden känns väldigt tyst just nu, hur går det för er som är mitt i behandlingen? Mirage- ser att du sprutar- går det bra?     Det kanske är många som inte kommit i gång efter juluppehållet!  

• EEJ

Ett fantastiskt litet hjärta slog, mätte den till 7+4 och jag är ju 8+1 och det var visst en godtagbar diff på dagar. Jag är så glad att det bara var en, även om två också varit välkomna. Men eftersom att födde prematur förra gången så innebär alltid flera bebisar en större risk.

• EEJ

Äralltupptaget: ska ni gå privat eller har ni gått igenom utredningen via landstinget?

• EEJ

Vi köpte också ett trepack, lyckades på sista försöket. Köper man ett trepack så får man tre "riktiga" ivf försök plus ett frysförsök om man fått några till frysen. Vi lyckades på det fjärde försöket... 58.000 kr fattigare plus mediciner, resor och löneavdrag när man varit borta från jobbet.

• EEJ
    äralltupptaget skrev 2013-01-14 09:00:49 följande:
    en liten fråga här bara...
    Har någon kört med enbart sprutor för att få resultat, och vad fick ni för resultat..? Innan ni tog dom iom IVF

Har läst lite om en "ägglossningsspruta" hur funkar den ? Tar man den själv, var tar man den gör det ont.. ?

Jag har en vän som kört med låg dos Puregon för att få ägglossning, jag gissar att det är sprutmetoden som jämförs med Pergotime. Ägglossningsprutan tar man själv i magen och är som en Diabetesspruta och känns ingenting om du frågar mig. Det kan svida till lite när man sprutar in vätskan men inte mer än så. Sprutan är doserad för en gång så det gå knappt att misslyckas.
Svar på tråden IVF Umeå