• EEJ

IVF Umeå

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars) 

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower}  Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december

Vacker blomma och Solgudinnan- hur får det för er? Har ni fått göra något FET i januari?

fiffa-   bebis på g?

mammaidamaria, 3 vill bli4 -    har ni fått några bf datum?

• EEJ

Jag går in i v 12+0 idag!

Jag har de senaste dagarna börjat känna små puffar långt nere mot pubisbenet, typ som om någon trycker lite försiktigt inifrån. Kan det vara bebisen? Det känns tidigt?  

• EEJ

Nix kände inget av Trombylen så vitt jag vet... Äter ju det fortfarande och märker inget särskilt nu heller.

• EEJ
    Nektar skrev 2013-02-15 15:15:37 följande:
    A79: Vad söt han är lille Edvin! Kul att få ett halvt ansikte på dig ;)

Snöflinga och Äppelkaka: Tack för att ni hjälper mig hålla hoppet uppe, det pendlar verkligen hela tiden! Snöflinga - hur många blastisar hade ni i frysen då ni valde att fortsätta med dem istället för att köpa 3-pack? Risken för att de inte klarar upptiningen och därför kan bli en förlust (dvs om inte 3 försök går att genomföra med de frysta embryona) är det som gäckar i bakhuvudet. Någon skrev att de trodde att det ingick 3 ET och ett FET i 3-packet. Så har inte jag tolkat texten på hemsidan. Någon som vet till 100 %? Tar dock fasta på ditt statement Äppelkaka - att FET säkert är lika bra och slipper man fler ÄP så vore det ju toppen! Tänk om det går vägen denna gång? Hisnande tanke! :) Fyller år i dagarna och har länge haft detta år som målålder att få barn. Skönt att slippa ta testet innan den dagen iaf och bara få må bra av gratualtioner, inte känna sig gammal.     
    Jag vet till 100 % att i ett trepack (58.000) så ingår 3 ET och 1 FET, förutsatt att du fårr ägg i frysen förstås. Du får ta dem i vilken ordning du vill, vi körde ET, FET, ET, ET
  • EEJ

Vi diskuterade tvärt om, när vårt första ET och FET misslyckats ville vi göra ett nytt försök, ET, för att jag fått för mig att det var embryonen (vad heter det i plural?) som det var fel på....

• EEJ
    Drömmer om ett barn: Hur går dert för dig? Har du hållit dig ifrån att tjuvtesta?
  • EEJ

Nektar: för mig så har mensen alltid kommit på samma rd. Rd 9 med långtidsodlat och rd 12 på korttidsodlade.

Svar på tråden IVF Umeå