IVF Umeå
Vad är det här, varför försvinner mina inlägg?
Vad är det här, varför försvinner mina inlägg?
Hur gör ni nu ni som fått minus? Jag skulle vilja göra ett FET i den här cykeln, dvs insättning om ca 14 dagar. Men jag vet inte om man får det?!
Länge sedan jag skrev något, men pratade med kliniken igår och vi ska göra ett FET i nästa cykel. Då bokar de in ett VUL på dag 11 och sedan får man komma för insättning när äl testet slår om.
Frågade om man fick sätta in två embryon och då svalde hon
-är du tokig! Nej, aldrig med blastocyster.
Jo jag kände mig lite tokig just då, men hennes kommentar var verkligen helt spontan och jag hade svårt att inte börja skratta.
Jag har inte skrivit på länge men jag läser varje dag, kul att höra att flera har kommit en bit på väg med sprutande, sprayande, ruvande och graviditetssymptom!
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka på banan igen, mensen efter misslyckat ET kom idag. Den var 5 dagar senare än vanligt men nu kör vi ett FET i ostimulerad cykel. Ultraljud på dag 11 och insättning när gubben på CB blir glad.
Lycka till ni andra!!
Jag har fått min mens och fått kontakt med Umeå. Ska börja med cb ägglossningstest imorgon på dag 4 och fortsätta till glad gubbe. Ultraljud på dag 11 och eftersom att jag har blastocyster i frysen så blir det insättning 6 dagar efter glad gubbe på äl- testet.
Turtle01: jag satte in en blastocyst förra gången men det här blir mitt första frysförsök. Hoppas på bättre tur nu!
Snacka om störd cykel! Fick tid nu på måndag, på dag 13 för, för ul innan fet. Idag (!!) på dag 9 får jag glad gubbe, har aldrig fått utslag någon annan dag än dag 13 förut! Ska ringa kliniken imorgon! Jag blir ruvare för andra gången om 6 dagar. Undra om den här dagen är dag 1 eller om det är imorgon?
Drömmer om ett barn: kliniken sa att jag skulle börja på dag 4 och det var då tur. Brukar inte börja testa förrän dag 11 eftersom art jag VET att jag ALLTID får utslag på dag 13. Skulle egentligen göra vul på dag 11 men lördagar är det stängt i Skellefteå så därför fick jag på måndag, dag 13. Ska ringa idag och höra vad se säger men jag gissar att det blir insättning på tisdag!!