• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • snufflan75

Tack Ylviz och grattis till dej med :) Vad har ni tagit för mediciner fram till VUL tjejer? Tar progynon, frgmin och inte velat sluta med progesteron för det känns tryggt. Glad påsk!!!!

• Jmelb

Jag var på mitt RUL igår och det var helt fantastiskt hur den lilla bönan man sett i v.8 har hunnit bli en liten liten människa.. de första den gjorde var att vinka till oss när den kom upp på skärmen.. det var jättestarka känslor att se den lilla krabaten..
    den vinkade.. den svalde fostervatten, den tryckte ifrån med benen och åkte rutschkana längs fostersäcken... underbart var det.. nu längat man till v.20 så man ska få se den lilla krabaten igen..

Ni har verkligen något fantastiskt att se fram emot.

Hjärta  Beräknad födelse Hjärta

Oktober

11. Jmelb, IVF3, 1:a barnet
    29. FruLindell, IVF 3, 1:a barnet

November
    11. Havika, IVF 2, 3e barnet.
    20. Ylviz, IVF 2, spontangravid under synerelabehandling, 1a barnet

December
    4. Snufflan75, IVF 3, 1a barnet

• Ylviz

Snufflan: Tack

Jmelb: Låter ju helt fantastiskt att få se barnet leka runt sådär, tack för din beskrivning! Ser verkligen fram emot det!!

Vi såg embryot igår, det levde! Ca 1cm och hjärtat slog. Känns helt otroligt. Det var som jag blev flera kilo lättare av att få se det. Som om de ångestladdade stenarna på mina axlar bara flög iväg och jag svävar bland molnen.  

• havika

Vilken härlig beskrivning jmelb :)
    Vad skönt ylviz... härligt att kunna njuta ordentligt av graviditeten nu :)

Ang medeciner så tar jag ingenting.. Hade Lutinus fram till TD, sen skulle kroppens eget progesteron kommit igång.

• Jmelb

Jag tog också lutinustabletter fram till 2 dagar före TD, tidigare behandlingar hade jag prog.vagitorier och de skulle jag ta i 20 dgr.
    Ja, UL var härlig syn och vi hade ju verkligen turen att den inte låg och sov. Glad påsk till er alla kämpare!!!

• Frida72

Jag är i vecka 11 (10 + 3 ) efter fyra IVF och två missfall i vecka 13 bägge gångerna dog embryot i vecka 8+2. Så nu har vi haft två UL och kommit förbi den kritiska perioden enl- läkaren. Allt såg bra ut i UL vecka 10.Så äntligen verkar det som om det är vår tur! Bättre påskpresent kan man ju inte få. Glad Påsk till er alla underbara kämpare, ge inte upp det finns hopp! Kram  

• snufflan75

Jmbelb: vilken härlig beskrivning :) Frida72: supergrattis, klart krabaten stannar nu! Skönt att komma bort lite över påsk så att tiden går fortare...

• Blomman1

Hej!
    Stort grattis till er!
    Får man vara med här? Drömmer

Jag plussade i fredags efter 2,5 års försök och 5 IVF! Skrattande (1 färsk, 3 fet och nu sist ett fäsk till som lyckades :) )
    Kan knappt fatta det är sant och hoppas veeerkligen att detta går bra nu!!

Kram på er :)

• havika

självklart Blomman1... Välkommen!! och Grattis!!
    Skriv gärna in dig i listan :)

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012