• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Blomman1
    Jmelb skrev 2012-04-15 11:48:09 följande:
    Jag mår fortfarande illa, men inte lika ofta och kraftigt. Spyr kanske endast 1 gång i veckan nu i förhållande till 5-10 ggr per dag. Ja det är precision du säger att det är lättare att vara efterklok. Jag var oro orolig i början, men mitt tips är att försöka njuta av det och inte tolka alla symptom. Vi får hålla tummarna att allt kommer gå bra för dig. Kram

Okej, skönt att det är så mycket bättre i alla fall! Måste vara skönt att ha kommit en lite längre bit på vägen!
    Tack så mycket! Hoppas det går bra för er också, men det gör det ju säkert när ni har tagit er så pass långt Glad

• Dorisa

Hej alla ihopa..

Idag har jag gåtit i floder av tårar, jag bryter ihop... Jag har haft rosa flytningar nu sedan 4/4 då jag hade en blödning, och i går hade jag och min sambo samlag och i dag fick jag en störe blödning.. min läkare menar på att det troligen kommer från slemhinnorna men jag bröt ärligt talat ihop i dag.. det är så jobbigt att inte veta vad som pågår i kroppen, är den kvar eller har man fått missfall.? inga klumpar vad jag märkt men det är klar rött och kommer när jag kissar inte bara flytningar nu. sen känner jag också lite mensvärk.. inte kraftig (som jag brukar ha vid mens) bara lite, men ändå.. GråterGråter  jag fick en tid av min läkare på tisdag morgon, men vad ska ha kunna se? det är ju på tok för tidigt väl? på min testdag den 11/4 så + jag och då stog det att jag var i 2-3 veckor..
    hjälp.. kram till er alla

• sommarlängtan

Alla graviditeter är verkligen helt olika. När jag fick mitt barn för 13 år sen kan jag inte påminnas att jag hade några direkta symtom alls. Jag försöker att inte tänka så mkt utan bara känna att jag är gravid. Herregud jag är verkligen gravid efter snart 3 jobbiga år av väntan. Har varit öm i mina bröst men det börjar försvinna. Men jag tänker inte tänka att det kan ha hänt nått, för jag är gravid tills något bevisar nått annat. Går in i v 7 idag, är så supertrött o humöret är inte det bästa men annars mår jag bra:) klart vi måste få behålla våra små liv:) kram till er alla

• havika

Dorisa: Hur långt är du gången? Man kan se en del tidigt fast hjärtat kanske inte börjat slå än. Det låter som slemhinnorna.. hade mkt småblödningar förra gången.

Jag är inte heller orolig.. jag är gravid o njuter av det till nåt ev skulle bevisa
    motsatsen.
    Har fått tid för kub-ul nu den 3/5. Längtar dit!!! Gick in i v 11 idag :)

• havika

´Länk till listan finns nu i trådstarten.
    Den halkar ju efter hela tiden så nu har vi koll på den.

Skriv in er ni som inte är med eller be nån skriva om man brukar skriva från mobilen.
    Och uppdatera om det behövs... man kan ju tex skriva in datum för UL eller annat. 

• Blomman1
    Dorisa skrev 2012-04-15 23:17:56 följande:

Hej alla ihopa..

Idag har jag gåtit i floder av tårar, jag bryter ihop... Jag har haft rosa flytningar nu sedan 4/4 då jag hade en blödning, och i går hade jag och min sambo samlag och i dag fick jag en störe blödning.. min läkare menar på att det troligen kommer från slemhinnorna men jag bröt ärligt talat ihop i dag.. det är så jobbigt att inte veta vad som pågår i kroppen, är den kvar eller har man fått missfall.? inga klumpar vad jag märkt men det är klar rött och kommer när jag kissar inte bara flytningar nu. sen känner jag också lite mensvärk.. inte kraftig (som jag brukar ha vid mens) bara lite, men ändå.. GråterGråter  jag fick en tid av min läkare på tisdag morgon, men vad ska ha kunna se? det är ju på tok för tidigt väl? på min testdag den 11/4 så + jag och då stog det att jag var i 2-3 veckor..
    hjälp.. kram till er alla

Hej!
    Förstår att du blir orolig när du ser blod, men det är säkert ingen fara. Du började ju blöda kraftigare efter sex och då tyder det ju på att det är slemhinnorna. Molvärk har man ju ofta för att livmodern växer.
    Hoppas det ser bra ut imorgon, ska hålla tummarna jättehårt! Tror inte det är någon fara. kram!!
  • Dorisa

Hej alla..

Jag vet inte riktigt hur man ska räkna ut sin vecka. jag gick in på sidan babyvarld.se där kunde man skriva i när man vart befruktad så räknade den ut vilken vecka man är i.. så jag tror vecka 4 eller 5? vet inte..

Ja min gyn sa ju att det kunde var slemhinnorna men jag tvivlar mer och mer för jag tycker det är för mycket blod. det kommer en hel del färskt rött blod när jag kissar.. just nu känns det hopplöst. Gråter jag har fårr hem grav test i dag så jag ska ta ett sen när jag blir kissnödig så får jag väl på svart och vit.. ush detta är skit jobbigt.
    Jag känner mig nästan helt säker på att något är fel. men ja jag ska försöka hålla hoppet uppe.

tack för era svar dom värmer faktisktHjärta kram

• FruLindell

Idag var vi på UL och fick se lilla räkan som nu hade blivit en riktig liten bebis som både sprattlade och sög på tummen! Allt så bra ut och det var en enorm lättnad att få se hjärtat slå :)

Vi blev framflyttade två dagar, så nu är jag i v.12+2 och inte 12+0 som jag trodde. BF är 27 oktober (ska uppdatera vår lista nu direkt!).

Efter UL ringde vi runt till släkten och berättade, alla blev superglada för vår skull. Och nu sitter jag på jobbet och samlar mod till att gå in till chefen och berätta, lika bra nu när det är "offentligt" bland släkt och vänner. 

• Dorisa
    havika skrev 2012-04-16 09:53:22 följande:
    Dorisa: Hur långt är du gången? Man kan se en del tidigt fast hjärtat kanske inte börjat slå än. Det låter som slemhinnorna.. hade mkt småblödningar förra gången.

Jag är inte heller orolig.. jag är gravid o njuter av det till nåt ev skulle bevisa
    motsatsen.
    Har fått tid för kub-ul nu den 3/5. Längtar dit!!! Gick in i v 11 idag :)
    Vet inte hur man ska räkna ut det men 4 el 5 veckor tror jag.. jag har ju som inte små blödning.. det känns som att det forsar ur mig när jag kissarGråter såg även små klumpar i natt då jag jobbade så nu känns det helt hopplöstGråter
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012