• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • havika

Urcellen74: Välkommen till oss o grattis till +
    Skriv gärna in dig på listan :)

Blomman1: Jag hade mycke ont i ländryggen i början i min förra graviditet.. Inte nu men nu är jag inte så värst aktiv som mammaledig..
    Tror det va nån mer som hade så här i tråden i början.. sluta googla ;)

• hillebille
    Blomman1 skrev 2012-04-13 11:10:43 följande:
    Joo men jag är ju bara i vecka 5+2.. inte kan jag väl ha ont i fogarna redan...
    Visst jag förstår ju att man kan ha ont i ryggen av andra anledningar än graviditet också, men blev så orolig o jag googlade och bara hittar massa info om mf...
    Vilken vecka hade du ont då? eller har?
    hej blomman1 hade också problem ett tag med värk och stickningar var nog i vecka 6-7 någonting,men de är nerver och fogar som sitter där som sagt..håller med föregående talare att inte googla så mycket.
  • Blomman1

Havika och hillebille: Hmm ja det kanske är lungt ändå. Har ju inga andra symtom på att något skulle vara fel förutom ryggont.. dessutom gör det ju egentligen mest ont n´är jag böjer mig o så, så kanske har jag gjort något knasigt...
    man blir tokig av att googla.. kanske skulle försöka med att ge mig själv googleförbud, för man är ju nog orolig som man är utan att googla allt. Önskar man kunde slappna av lite mer. Ska försöka göra det.
    Tog ett gravtest idag för att lunga mig lite. plusset var kvar, starkare än någonsinn. :)

Skulle vara gött o bli nedsövd och vakna upp efter ett lyckat vul, nej rul Flört

• Blomman1

Okej... det tog inte lång tid.. nu sitter jag och oroar mig igen.
    Alltså det är den där plötsligt försvunna molvärken. Har inte haft någon på  2 dagar. Innan kände jag av det varje dag. Känner ingenting förutom ömma bröst o svullen mage.
    Hur hade ni det omkring min vecka?

Kan man inte begära ett tidigare vul...

• Jmelb

Blomman1: försök att inte tolka alla symptom, jag vet att det är lättare sagt än gjort. Men alla känner vi olika och kroppen reagerar olika på graviditet. Min molvärk försvann nästan direkt efter TD och jag hade ömma bröst fram till V9 och sen försvann det med.

• havika

Jag hade också bara molvärk fram till td.. symtomen kommer och går.. Om du gör ett tidigare vul är det troligt att man inte ser nåt och då blir man ännu mer orolig för det. Du är gravid!!!! Gläds åt det tills om något skulle bevisa motsatsen.

• Jmelb

Blomman1: haha det är bra att du gläds över illamåendet :), när du sen har mått illa från v6-v15 som jag är i nu så önskar man att man fick en sån graviditet där man INTE mådde illa. Vissa dagar tillbringade jag hela dagarna på toaletten :) Min vän har vart i liknande sits ( de försökte i 5 år och fick 6 misfall, men lyckades tillslut med en IVF i kombination med immunologisk behandling) och det enda hon säger till mig att hon ångrar, det är att hon oroade sig och njöt inte alls av graviditeten. Hon sa att passa på att njuta av att vara gravid tills någon motbevisar det. För går graviditeten hela vägen så kommer vi ju oroa oss för resten av våra liv över allt som kan hända våra små miraklen.

• Blomman1

Hehe jaa men man vill så så otroligt mycket att det ska gå bra nu när man äntligen lyckas bli gravid, så då blir jag glad av varje symptom, satt och njöööt av illamåendet igår. Flört 
    Du menar att du inte gjorde det varje dag när du mådde illa fram till v 15? Förvånad Hehe nä kan förstå att det inte är så kul.
    Å det är ju så, kan man se tillbaka på en lyckad graviditet i efterhand, hade man kanske helst inte känt av nått specielt egentligen, men nu när det är så tidigt och oroligt så önskar man sig allt ;)
    Men du har rätt i det din kompis sa, det är viktigt att försöka njuta av att vara gravid när man äntligen lyckats bli det. För det ÄR man ju faktiskt så länge inte något otrevligt inträffar. Ska försöka tänka bort den möjligheten.
    Vecka 5+4 idag.
    Mår du fortfarande illa ni i vecka 15 eller har det äntligen försvunnit?

• Jmelb

Jag mår fortfarande illa, men inte lika ofta och kraftigt. Spyr kanske endast 1 gång i veckan nu i förhållande till 5-10 ggr per dag. Ja det är precision du säger att det är lättare att vara efterklok. Jag var oro orolig i början, men mitt tips är att försöka njuta av det och inte tolka alla symptom. Vi får hålla tummarna att allt kommer gå bra för dig. Kram

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012