• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • sommarlängtan

Dorisa, verkligen jätteledsen för eran skull, men va kul att du kan starta så fort. Det är ju nu snart:) önskar er all lycka till i denna gången är det eran tur. Kramar

• FruLindell

Jag är ledsen Dorisa, så himla tråkigt! Men, som de andra sagt - bra att ni kommer igång så snabbt och hoppas på bättre lycka nästa gång! Jag fick missfall efter mitt andra försök och försöket efter det (det senaste) blev jag gravid, förhoppningsvis blir det samma för dig nu.

• snufflan75

Tillbaks efter en veckas semester. Dorisa är ledsen för er skull. Har UL på fredag, både kul o jobbigt.

• FruLindell

Igår berättade jag för min chef och de sista ur släkten, så nu är det helt officiellt! Det känns som att allt blev mer "på riktigt" nu när alla vet.

Idag är jag i vecka 12+4 och mitt illamående verkar inte vilja försvinna, trots att det verkar göra det för det flesta redan i vecka 11-12. Jag kör med Sea-band men det verkar inte direkt hjälpa. I morgon ska jag äntligen på inskrivning hos BM, så kanske kan hon ordna en läkartid till mig så att jag får något utskrivet.

Hur är det med er andra? Har ni mkt "besvär" av graviditeten?    

• Jmelb

Fru Lindell: Jag är i v.15 (14+4) och jag mår fortfarande illa.. visserligen är det inte lika illa som jag gjorde innan, då jag jag mådde illa hela dagarna och spydde hela tiden.. Nu spyr jag ingenting men mår konstant lite illa.. värst är kvällarna.. känns som om illamåendet ändras varje vecka.. 

har själv använt sea-band men jag tycker inte heller att dom hjälper längre..
    Jag har börjat koppla ihop mitt illamående med vad jag har ätit dagen innan. SÅ har jag ätit lite fetare mat eller slarvat lite med maten ena dagen så mår jag betydligt värre andra dagen.
    har börjat föra en "dagbok" för att se vilka dagar jag mår lite bättre kopplat till vad jag ätit.

• FruLindell

Jmelb: Smart med matdagbok! Jag känner inte av någon direkt skillnad från dag till dag, jag mår illa (och spyr) hur jag än gör verkar det som. Jag som hade blivit lovad att "må bra, vara pigg och kåt" under hela andra trimestern!Verkar som att mina vänner har haft ovanligt behagliga graviditeter :)

• Jmelb

hehe.. "må bra, pigg och kåt" väntar min man och jag oxo på att jag ska bli.. Som tur var har jag några vänner runtomkring mig som mått t.o.m värre än mig så jag får bra stöd ifrån dom..

Min vän mådde konstant jättedåligt och för henne var det enda hjälpmedlet tillslut akupunktur.. och då ska det tilläggas att hon är en sån person som tycker att akupunktur är humbug och trodde absolut inte att det skulle hjälpa och gick på akupunkturen "bara" för att bevisa för BM att sånt inte hjälper. Men det fick hon äta upp med hull o hår för det hjälpte henne faktiskt..

• FruLindell

Idag var jag hos barnmorskan för inskrivning. Jag fick svar på de prover jag tog på sjukhuset förra veckan, fick lämna några nya prover och framförallt: Jag fick lyssna på hjärtat på räkan!!! Trots att jag såg "den" i måndags på UL var det underbart att få höra hjärtat och få bekräftat att allt fortfarande är som det ska.

Min man är iväg på konferens och hade jätteångest för att han inte kunde följa med, och speciellt nu när han fick höra att vi gjorde mer än att "väga mig och lämna urinprov". Men, han har ju varit med på två ultraljud och ett besök hos BM tidigare, så helt utanför är han ju inte!

Hur är det med era partners, känner de sig involverade och har det sjunkit in hos dem att det faktiskt finns en levande varelse inne i era magar?  

• sommarlängtan

Å va kul att höra hjärtljud:) En liten fråga.. Ska till frissan imorgon för att klippa mig o fylla i min utväxt. Jag har blekt slingat hår. Frågade både min frisör o bm o båda sa att det var helt ok. Men vad tror ni om att bleka håret?

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012