• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Love is everything

Men du fick starkare och starkare för en vecka sen? Om du jämför testerna? Kolla nytt imon och jämför.... Kram på dig!

• Blomman1

Dorisa:

Din stackare!! :( Hoppas Verkligen det var fel på det testet och att det hjälper om du tar ett nytt imorgon. Prova det igen för säkerhets skull. Har du inte någon som kan komma över så du slipper sitta hemma och vara så ledsen själv..
    Om du hade ÄP den 21/3 (som mig) är du idag i vecka 5+5 (alltså vecka 6)
    Jag hoppas Verkligen att ett nytt test visar bättre resultat. Om inte, vet jag inte vad jag ska säga mer än att jag är jätteledsen för er skull Men att nu vet du att Du Kan bli gravid. Stooor kram!

• havika

Dorisa: Näe fyy vad ledsamt... Tycker också du ska ta ett till test imorn o jämföra. Hoppas verkligen det va nåt fel på testet.
    Skickar en stoor kram!!

• Dorisa

Jag måste i väg och jobba! Och det är så tungt ! Tårarna bara sprutar och jag kan inte sluta gråta! Tog ett test till nu som visar klart negativt! Jag orkar inte med detta! Tror inte jag klara av att genom gå denna press en gång till! Det har tagit för hårt på mig! Jag tar ett sista test i morgon sen är det nog helt bekräftat! :(

• sommarlängtan

Dorisa, verkligen jätteledsen för eran skull. Vet hur jag själv skulle reagera. Som jag förstår här inne så är det inte speciellt vanligt att lyckas på första försöket så själv kommer jag inte att njuta fullt ut förren man kommer till v.12. Har du några ägg i frysen? Massor av kramar till dig!!!

• Blomman1
    Dorisa skrev 2012-04-16 18:28:47 följande:
    Jag måste i väg och jobba! Och det är så tungt ! Tårarna bara sprutar och jag kan inte sluta gråta! Tog ett test till nu som visar klart negativt! Jag orkar inte med detta! Tror inte jag klara av att genom gå denna press en gång till! Det har tagit för hårt på mig! Jag tar ett sista test i morgon sen är det nog helt bekräftat! :(
    Hemskt ledsen för er skull.. Rynkar på näsan Det är det man är livrädd för själv, och kan verkligen förstå hur du känner... jag tror att ni komma hitta styrka igen, även om det inte känns så nu så kommer ni göra det. Har känt mig helt om efter alla mina ivf men ändå på något sätt lyckats ta mig igenom 5 stycken. Ni KOMMER lyckas hela vägen snart!! STOR KRAM!
  • Jmelb

dorisa: så ledsen för din skull.. vet precis hur överfördjävligt det känns.. Va ledsen och gråt hur mycket du vill, det är okej att vara ledsen och låt tiden gå och du kommer hitta orken att gå igenom allt igen... Det är ok att sjukskriva sig för att få bryta ihop.
    många styrkekramar till dig.. 

• Dorisa

Tack för erat stöd :) jag har idag varit och kollat hos Gyn och det var ett missfall:( jätte tråkigt men ändå är jag väldigt uppe och glad i dag! Jag mår bra för nu fick jag veta att det var så och all frustration släppte! Känner mig lättnad nu! Samtidigt så har jag ju sörjt i 2 dagar så jag var väl rätt så inställd på missfall idag och har acceptera det! Vi har bestämt oss för ett andra försök så jag ska nu invänta min mens och så provar vi! Detta ska hinnas med innan 1 juni:) så jag släpper ner axlarna och andas ut! Tar kraft och tar nya tag! Tack snälla ni ! Hoppas allt går bra för er:) jag är snart ifatt er :) kramar i massor till er!!

• havika

Jättetråkigt Dorisa men härligt att du lyckas se frammåt så snabbt... och att ni försöker igen. Lycka till o hoppas vi hör att du snart är gravid igen!! Kram

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012