• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • sommarlängtan

Å va kul snufflan75:) längtar till mitt ul på onsdag. Får se om vi ser ett el två små hjärtan:)

• FruLindell

Jmlb: jag tror inte det är någon fara med fler ultraljud! Det finns ingen forskning som visar att UL skulle vara farligt, enligt min BM (och enligt "Stora boken om barn" som jag håller på att ta mig igenom för tillfället). Däremot kan du hitta mkt spekulationer kring att det skulle vara farligt här på FL, men jag tror att man gör bäst i att låta bli att tro på alla "hobbyvetare" här :)

• Love is everything

Angående det här med att färga håret.... Jag gjorde det förrförra veckan (samma dag som VUL) och frågade min frisör (mycket känd, erfaren och stor salong) och hon sa att jag gör som jag vill. Men att alla som jobbar där och är gravida jobbar ju in i det sista, de går ju inte hem pga färgångor eller liknande.... Sen sa hon med att färgen de jobbar med är så pass bra och skonsam jämfört med det man använder hemma! 

Snufflan75: Stooooort grattis till tickande hjärta! Underbart! Tänkte fråga, såg att du också använder Fragmin! Vilken styrka, hur länge ska du ta dom och varför??? Mina läkare säger olika till mig..... Skäms 

Var på stor firmafest med jobbet igår, med liveband och massa hög musik, kan barnet ha tagit skada utav det tror ni???? Vet ju att barnet kan uppfatta ljud och röster nu. Är lite orolig såhär dagen efter.....Förvånad (V.14+5) 

• snufflan75

Love is everything: Tack :) Tar 5000 E fragmin fram till vecka 12. En sjuksköterska sa bara att fragmin ges till dem som haft flera missfall...verkar ju fungera bra iaf. Vad har du fått höra?

• Jmelb

Love is everything.: jag har ingen kunskap, men jag tror inte att barnet tar skada. Har aldrig hört att någon av mina vänners barn skulle få försämrad hörsel eller tagit skada när de varit ute på dans eller konsert. Man ser ju ändå en del gravida på konserter och ute på krogen på bl.a. Möhippor. Jag tror inte du behöver oroa dig, men prata med sin BM så får du svar.

• Love is everything

Snufflan: jag tar 2500 iE och skulle också ta till vecka 12 ca, då jag inte visar något fel på missfallsutredningen utan bara som ett komplement till IVFen. Men BM sa att de som fått upprepade MF iaf ska fortsätta till vecka 34!! Jag har "bara" haft ett + ett utomkveds. Men känner ändå att jag inte vill sluta med det nu i v.16 för att kanske råka få ett MF då eller komplikationer... Och ingen har något vettigt svar heller...

• FruLindell

Igår var jag på gymmet för första gången sen någon vecka för ÄP. Kände mig som en pensionär när jag satt och trampade på en cykel på allra lättaste motståndet och sen lyfte en halvkilos vikt för att "träna armarna". Jag vågar liksom inte ta i, men skönt var det att få röra på sig lite!

Efter gymmet åkte vi (jag och min man) till ett köpcenter i närheten och helt plötsligt stod vi inne på "barnhuset" och tittade på barnvagnar, babyskydd och själsängar. Jag har varit livrädd för att titta på barnprylar innan, men det var faktiskt otroligt skönt och befriande att få gå in där och säga "hej, vi ska ha barn i oktober och skulle vilja titta på barnvagnar". Nu är jag i vecka 14, så nu är det dags att släppa tankarna om att något ska gå fel och bara försöka njuta istället! Det jag kan njuta när jag inte mår illa, vill säga =) 

• havika

Jag började också lite smått nu i veckan. Jag har crosstrainer o motioncykel hemma o tänkte köra igång igen men ojoj vilken rutten kondis man hade fått.. Så det blir att mjukstarta.
    Jag är så babyshoppingsugen att jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Ska försöka vänta till RUL då vi förhoppningsvis får veta könet.
    Shoppade loss direkt efter plus med sonen så jag har mängder med vita o neutrala kläder.

• snufflan75

FruLindell: Jag o sambon kikade på bugaboo på vår resa i USA o konstaterade att den va flera tusen kr billigare, attans...att titta skadar ju inte :)

• hillebille

tjena tjejer hur går det för er.  har varit och skrivit in mig idag på mvc gick super bra, hon räknade ut att vi är i vecka 12 plus 5 är ju nästan en hel vecka extra nästan. jag som räknat på att jag skulle var precis i vecka 12 idag. men men allt närmare vecka 13 och risken minskar för missfall.
    ville gärna hört om man kunde höra hjärtljuden men blev inte denna gång. är kanske svårt tingeling kanske ligger långt inne i magen vem vet.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012