Dorisa skrev 2012-04-12 01:31:08 följande:
Ja jag hoppas att allt är som det ska, jag har inte blött mycket, men en mensliknande blödning var det men enligt honom så var det inget ovanligt, men jag har kommit fram till att jag är väldigt orolig ändå, jag hoppas på många grav symtom så man får lite mer bekräftat..
Jag hoppas verkligen att det inte blivit nå fel, jag ska prova tänka positivt och ta det lugnt så får vi se hur det ser ut i maj

He
Hej Dorisa! Har inte skrivit här tidigare, men har gjort IVF och har BF 4/11. Skulle bara säga att jag hade en kraftig blödning, som mens eller mer, och även små klumpar v. 8+2 (den började då), åkte till gynakuten, hon kunde se embryot högt upp i livmodern (allt var bra med den) och blödningen längre ner, det låg liksom en massa blod över limmodermunnen/halsen, så hon sa att den var skiljd från embryot och att det var så mycket blod att det skulle fortsätta några dagar, och det gjorde det, det trappades ner och efter 5-6 dagar kom det ingenting. Var på UL igår (10-+2) och allt såg bra ut, den hade växt och var väldigt livlig och såg ut som en liten bebis. Så t.o.m. om det är en kraftig blödning behöver det inte alltid betyda missfall. Ska tillägga att jag hade inga smärtor, och det är alltid positivt.