• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Dorisa

Hade en mens liknande blödning förra veckan och var jätte rädd för missfall men mina grav test blev bara tydligare för varje dag och nu har jag pratat med min gynekolog och han sa att det kunde vara så:) men man är ju så orolig och kommer nog vara det tills man får se att det lilla hjärtat slår:)

• Xacka

Jag hoppar också på här....=) Vi testade positivt i måndags, blev sååå himla glad. Det va vårat sjätte försök och äntligen plussade vi. Har försökt bli gravida i 6 år, ett utomkvedshavandeskap och ett missfall. Har VUL den 7 maj och kan ju säga att det känns som en evighet dit...... Känner sån oro hela tiden att det ska hända nått, springer på toa hela tiden för att kolla så man inte fått någon blödning... För övrigt så har jag väldigt ont i brösten, men till och från....ännu ett orosmoment. Trött är jag, men tack och lov inget illamående än. Har jag räknat rätt så har vi bf 9 december..... Grattis till alla er andra =)

• havika

Välkomna Dorisa och Xacka. Grattis till plussen :)
    Läskigt med blödning.. men det är ju ganska vanligt.. o bara det är lite.
    Ja visst känns tiden som en evighet till vul.. o sen fram till v 12.

Man räknar äp- dagen som ÄL.
    Alltså 2 fulla veckor på äp-dagen.

• Love is everything

UL idag blev ett VUL istället! Helt underbart.... Bäbisen var ca. 7,5 cm och hickade, svalde vatten, testandades, vinkade och mös!!! Vi är överlyckliga, detta känns så overkligt.... Nästa anhalt är RUL om 4 veckor!

• Dorisa
    havika skrev 2012-04-11 19:42:45 följande:
    Välkomna Dorisa och Xacka. Grattis till plussen :)
    Läskigt med blödning.. men det är ju ganska vanligt.. o bara det är lite.
    Ja visst känns tiden som en evighet till vul.. o sen fram till v 12.

Man räknar äp- dagen som ÄL.
    Alltså 2 fulla veckor på äp-dagen.
    Ja jag hoppas att allt är som det ska, jag har inte blött mycket, men en mensliknande blödning var det men enligt honom så var det inget ovanligt, men jag har kommit fram till att jag är väldigt orolig ändå, jag hoppas på många grav symtom så man får lite mer bekräftat..Tungan ute

Jag hoppas verkligen att det inte blivit nå fel, jag ska prova tänka positivt och ta det lugnt så får vi se hur det ser ut i maj Flört 
  • Dahlia1982
    Dorisa skrev 2012-04-12 01:31:08 följande:
    Ja jag hoppas att allt är som det ska, jag har inte blött mycket, men en mensliknande blödning var det men enligt honom så var det inget ovanligt, men jag har kommit fram till att jag är väldigt orolig ändå, jag hoppas på många grav symtom så man får lite mer bekräftat..Tungan ute

Jag hoppas verkligen att det inte blivit nå fel, jag ska prova tänka positivt och ta det lugnt så får vi se hur det ser ut i maj Flört He
    Hej Dorisa! Har inte skrivit här tidigare, men har gjort IVF och har BF 4/11. Skulle bara säga att jag hade en kraftig blödning, som mens eller mer, och även små klumpar v. 8+2 (den började då), åkte till gynakuten, hon kunde se embryot högt upp i livmodern (allt var bra med den) och blödningen längre ner, det låg liksom en massa blod över limmodermunnen/halsen, så hon sa att den var skiljd från embryot och att det var så mycket blod att det skulle fortsätta några dagar, och det gjorde det, det trappades ner och efter 5-6 dagar kom det ingenting. Var på UL igår (10-+2) och allt såg bra ut, den hade växt och var väldigt livlig och såg ut som en liten bebis. Så t.o.m. om det är en kraftig blödning behöver det inte alltid betyda missfall. Ska tillägga att jag hade inga smärtor, och det är alltid positivt.
  • Urcellen74

Hej! Här vill jag vara med. Positivt gravtest på påskafton efter IVF. BP 121213. Har fått tid för tidigt VUL den 7/5. Längtar till måndag då sambo kommer hem efter två veckors utlandsvistelse, vi har pratat via telefon men det ska bli skönt att kramas.

• Love is everything

Jag har också haft ont där, men där sitter två stora fogar!! Inte konstigt att det känns ibland... Känner så efter mycket ansträngning på jobbet!

• Blomman1
    Love is everything skrev 2012-04-13 09:54:30 följande:
    Jag har också haft ont där, men där sitter två stora fogar!! Inte konstigt att det känns ibland... Känner så efter mycket ansträngning på jobbet!
    Joo men jag är ju bara i vecka 5+2.. inte kan jag väl ha ont i fogarna redan...
    Visst jag förstår ju att man kan ha ont i ryggen av andra anledningar än graviditet också, men blev så orolig o jag googlade och bara hittar massa info om mf...
    Vilken vecka hade du ont då? eller har?
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012