• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Ylviz

Jag bokade det extra VULet hos en privatläkare som jag googlade fram, de på RMC sa att jag inte fick gå till dem igen eftersom jag nu var spontant gravid, trots synerelabehandling. Det som var bra med att komma dit var att de sa att det inte var någon ökad risk för missbildningar hos de ca 350 pat i sverige som hade blivit gravida under Synerela behandling. Så efter det var jag lite lugnare på den fronten i alla fall, nu är det bara att försöka härda ut till vecka 12 på ett eller annat sätt...

• havika

lite tarvligt att inte kunna erbjuda ett vul när du ändå blev gravid under pågående behandling..

superskönt att höra att det inte va nån risk för missbildningar sv synarelan.

En vecka kvar till vul nu !!! nedräkning på hög nivå här :)

• Ylviz

Idag började jag fundera på gravid byxor men kände att det var lite för tidigt Problemet är att min mage har svullnat otroligt mkt så jag kan knappt knäppa byxorna. Ser faktiskt ut som jag är gravid fast det bara är 29 dagar sedan befruktningen och embryot borde max vara några mm vid det här laget. Hur ska det här sluta

När får man börja med gravidkläder egentligen?  

• FruLindell

Hur går det för er allihop?

Jag går in i vecka 11 idag, bara två veckor kvar tills jag kan andas ut ordentligt (att passera vecka 12 känns som en magisk gräns liksom)! Jag har bokat ett privat UL till den 16:e april, samma dag som jag går in i vecka 13. Eftersom att jag inte gör KUB så skulle jag inte få se räkan igen fören vecka 18 på RUL annars, och det kände jag att jag liksom inte orkar vänta på =)

Gör ni andra KUB? Jag tror inte att det erbjuds i Helsingborg, i alla fall inte till oss under 30 år.  

• havika

Hos oss i Örebro län erbjuds alla att göra kub. Vi ska göra det, vi gjorde det med sonen och det kändes bra.
    Jag är i v9 nu och imorn är det dax för vul..
    Spännande o nervöst!!
    Hur är det med er alla annars??

• Ylviz

FruLindell: Här i Linköping, verkar det som att man får KUB om man vill, frågade bara och de sa ja visst... Förstår att du vill se räkan igen

Havika: Lycka till imorgon! Håller tummarna för er!! Är 6 fulla veckor och 6 dagatr idag dvs v8 imorgon, tycker systemet är lite småknepigt att räkan men börjar lära mig Vi ska på VUL på skärtorsdagen, såå nervös!

Mår så illa, nästan hela tiden. Först är jag hungrig, och mår illa av det sen är jag för mätt och mår illa av det. Men ärligt talat så blir jag faktiskt glad av att jag mår illa för det betyder ju att jag är gravid. Har inte kräkts så mkt ännu i alla fall. Hur går det för er med illamåendet? Andra symptom? 

• FruLindell

Havika: Lycka till idag!

Ylviz: Mitt illamående håller i sig, jag kräks 1-5 grr/dag och det finns inget som tyder på att det börjar avta heller... Jag hoppas att det blir bättre nästa vecka när jag enligt min gravid-app på telefonen ska vara "mindre illamående". I övrigt är jag trött (somnar åtta varje kväll) och har ont i/runt livmodern till och från.  

• snufflan75

Hej! Ny här, gravid eftere 4:e ivf/ icsi :) o glad att jag hittade den här tråden. Väntar såååå på VUL 20/4. Kram

• havika

välkommen snufflan75!! När har du bf?

Jag har nyss varit på vul :) underbart att få se den lilla krabaten o hjärtat som slog :)
    rätt stl hade den med :) :) :)

• FruLindell

Välkommen snufflan75!

Och grattis Havika till lyckat vul! Det är underbart att få se att allt står rätt till :)

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012