• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • FruLindell

Vul idag gick bra! Vi fick se ett hjärta som slog och fostret var precis i rätt storlek, det kändes som att all oro (nästan) bara släppte! Sen var vi hos barnmorskan och fick lite information, pratade lite om kost och så fick jag en tid för inskrivning i april. Nu börjar allt kännas verkligt! 

• havika

Åh vad underbart FruLindell... :) Längtar till mitt men det är nästan 3 v kvar..
    Det känns ju lite som att vulet är själva kvittot på det hela :)

• Ylviz

FruLindell: Fantastiskt kul att VUL gick bra!!  

Havika: Tack för välkommnadet! Håller med dig om att det blir nästan som ett kvitto eftersom missfallsriksken minskar när man sett hjärtat och slorleken och att det blir mer verkligt då. Har själv bokat tid månd. v 14, kan knappt vänta tills dess

Går det inte att på ett par större byxor utan att alla vet om det? På jobbet har folk frågat mig om jag är gravid från och till i flera år när jag har ätit mkt, varit trött, haft mens osv, tycker de är lite för nyfikna och sen har det sagt att de tycker inte jag ska vänta för länge osv. Som om jag inte förstår det så då har jag sagt att sånt är inget man kan planera och bestämma över själv och det verkar ha spridit sig (jobbar i vården och det är mkt skvaller) så senaste halvåret är det faktiskt inte någon som vågat fråga... känns skönt

• havika

Hur är det med er alla?

Igår kom illamående för mig som ett brev på posten höll i hela dagen o i förmiddags va det tillbaka o håller i än. Fyy, vill onte äta nåt...
    Har inte mått minsta lilla illa med de andra två.
    Annars är jag bara trött, inga andra symtom..

• hillebille
    havika skrev 2012-03-20 17:45:56 följande:
    Hur är det med er alla?

Igår kom illamående för mig som ett brev på posten höll i hela dagen o i förmiddags va det tillbaka o håller i än. Fyy, vill onte äta nåt...
    Har inte mått minsta lilla illa med de andra två.
    Annars är jag bara trött, inga andra symtom..
    Hej på dig havika!
    usch fy med illamående, här har man turen att inte fått de ännu. men dock så ömmar bobisarna och har halsbräna är otroligt trött om dagarna.äter på rätt bra konstant hungrig men vill inte gå upp för snabbt,suck.
    någon som känt av stickningar precis under svanken ovanför skinkan hmm svårt att precisera just var men, stack till där som skutton igår. går in i vecka 7 nu och nästa onsdag är första ultraljudet.
  • skorpan80

Hej! Hoppar oxå gärna med här. Är i vecka 8+0 och var förra veckan på vul och fick se ett litet hjärta ticka. Jag har två barn sedan tidigare som oxå kom till genom Ivf och Fet. Är ganska så trött vissa dagar och mår lite småilla fram och tillbaka på dagarna. Min mage ser ut som en fotboll och jag känner mig fruktansvärt svullen. Fattar inte hur jag ska kunna dölja detta fram till v.12. Jag kan visseligen gå i ganska så bylsiga kläder men är rätt smal i vanliga fall så det syns verkligen.

• havika

Välkommen skorpan80!!
    Jag har invigt mina gamla mammamjukisar som jag går runt i här hemma.. skönt skönt.
    Har beställt massa mammaliknsnde kläder från la redoute.. linnen och klänningar.. fanns mycke i den stilen..
    sånna stickningar i svankområdet hade jag mycke förra gången.. men inget den här gången.
    Känns skönt att hungern är borta.. förra gången gick jag upp 28 kg.... vägrar gå upp så mycke igen, fast det mesta berodde på min svåra foglossning. Hoppas det blir lindrigt den här gången.

• FruLindell

Välkommen skorpan80!

Usch vad jobbigt med illamående, havika, jag vet hur det är!

Jag har också stickningar i ryggen, hillebille! Och sen ett par veckor tillbaka har jag haft extremt ont i svanskotan, ligamenten som spökar enligt BM, dock börjar det (tack och lov) att försvinna nu.

Nu har mitt illamående börjat gå över styr. Jag har fått springa på toaletten för att spy tre, fyra gånger om dagen sen vecka 5 (är i vecka 9 nu) men jag har ändå orkat med eftersom att det gått över mellan varven. Nu mår jag illa HELA tiden och spyr så stora mängder (ursäkta för infon) att jag är helt matt på dagarna. Jag dricker vätskeersättning och sådär, men är ändå helt slut och känner mig totalt tom i magen. Min prestation på jobbet är allt annat än god om man säger så (jag sitter ju t.ex. här och skriver nu Flört).

Hoppas att det går över snart! Ska prova att köpa Prostafen idag, någon som provat den?

• Ylviz

FruLindell:Tror att postafen är jättebra, har inte provat själv men har hört om kompisar som mått mkt bättre av det.

Är oxå illamånde, speciellt innan jag ätit men bara kräkts några gånger ännu, är just nu i vecka 5+2. Var på VUL igår och de såg bara en hinnsäck, de ville se så att jag inte hade ett utomkvedshavandeskap eftersom jag hade så ont i ena sida. Läkaren sa att det var för tidigt att se så mkt mera än en hinnsäck. Ska på ett nytt VUL om 2 veckor. Hoppas på att få se mera då. Är så rädd för MA eftersom jag fick det efter förra FET trots att jag mådde illa, brösten spände och jag var trött och gick upp massor i vikt. Är glad för varje dag som går, men tycker de kunde gå lite snabbare. 

• havika

Fru lindell: när man hör om dig så ska man inte klaga känner jag... fyy va jobbigt!! stackars dig.
    mitt illamående har avtagit, skönt. är bara trött så trött.
    Va bra ylviz stt du får ett till vul..
    Tycker också att tiden går aldeles för sakta.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012