• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • havika

Har ni berättat på jobbet än?? Jag bävar såå för det. Fyy vad jobbigt det känns.
    Jag är fortf mammaledig och ska börja jobba 1 augusti.. Jag har ett tungt jobb o får säkert havandeskapspenning och får gå hem 2 mån innan BF. Så jag kommer komma tillbaka efter 2 års ledighet och jobba ca en månad. Det lär ju inte va särskillt populärt.
    Men jag måste väl ta tjuren vid hornen och berätta snart. :/

• snufflan75

Grattis Blomman1 o välkommen! Harvika: Förstår att du drar dig för att berätta på jobbet men tror inte att det spelar roll om det är första eller tredje grav.ledigheten blir säkert samma bemötande. Jag kände att jag va tvungen att berätta för chefen om ivf behandling pga ev sjukdagar o men sen berättade hon för alla våra 5 mellanchefer :( inte så kul. Kram

• FruLindell

Jag har inte berättat på jobbet än, tänkte göra det efter UL/VUL om en vecka förutsatt att allt ser bra ut då. Då ska vi också berätta för släkt och vänner (just nu är det bara familj och de allra närmsta vännerna som vet)

Idag går jag in i vecka 12 (11+0), så nu ska jag bara fixa denna vecka så är jag över "på andra sidan" sen, känns skönt =) 

Såg att ni skrev om mediciner för några dagar sen, jag tog Crinone en gång om dagen fram tills vecka 7 och utöver det har jag tagit blodförtunnande sprutor (Innohep) sen ET då jag blev överstimulerad och fick ligga en natt på sjukhus. Nu har jag bara 10 sprutor kvar och sen slipper jag ÄNTLIGEN dem! Min mage har  antagit en blå-lila-gul nyans sen flera veckor tillbaka kan jag säga =) 

Tar ni folsyra och B12 eller liknande? Jag tar Folacin och B12 varje dag, tyvärr tror jag inte att jag hinner smälta dem ordentligt innan de kommer upp igen... Ska bli så skönt att slippa illamåendet (förhoppningsvis) inom kort! 

• sommarlängtan

Hej Havika o alla andra! Jag hoppar gärna in här. Idag har jag testdag o ska testa ikväll, men vi har fusktestat innan o det blev ett starkt plus. Så gravid är jag men vågar inte hoppas för mkt än. Herregud vi lyckades på första försöket, det trodde jag aldrig. Bor i Kalmar men går på rmc i Linköping. Ska ringa dit imorgon o berätta att jag plussat. Jippi!!! Fast undrar nu om det är en el två???! Dom satte tillbaka 2 embryon... Å vad kul, o hoppas hoppas det går hela vägen med små bebisar för oss alla!!!

• havika

Va kul att du hittade hit sommarlängtan :)
    Spännande o se om det är en el två... men tiden går ju så långsamt fram till vul.. :/ jag gjorde mitt förra veckan.

Jobbigt o ta sprutor frulindell :/ Hoppas illamåendet blir bättre snart med.

Jag tar vanlig multivitamin- kvinna från apoteket.. så folsyra o järn är väl det viktigaste.. men de andra är ju bra med.
    Jag ska på inskrivning hos bm på tors. Fick en ny bm mot förra gången.. det kändes bra på tel iaf... den förra jag hade va så virrig o hlömde saker jämt så jag fick hålla koll på vad som skulle göras.. det va inte så kul.

• Jmelb

Jag har ätit folsyra fram till v12. Nu har jag ändrat till gravid-vitaminer. Jag frågade på Apoteket vad jag skulle äta och hon sa att om man äter varierad kost så tyckte hon inte att jag skulle äta några vitaminer, men då jag känner att jag är dålig på att äta fisk så köpte jag dom vitaminerna ändå.de innehåller den dos som rekommenderas vid dagligt intag.

• Love is everything

Hej hej! Hoppar gärna in här om jag får? Känner mig inte hemma i de "vanliga" bf- trådarna... Känner igen en del av era namn sen lååångt tillbaka! Började med Pergotime för 5 år sen, gick vidare med lågdosstimulering Puregon, sen kombinerat med insemination. Resulterade i ett utomkveds... Startade med IVF och har gjort 1 ET, 2 FET (1 MF) och nu ett nytt ET som resulterade i att en tipptopp blastocyst fastnade rätt!! BF 15 oktober så igår gick jag in i vecka 14!!!!!

Mår ganska bra nu, lite molvärk och illamående kvar. Känner mycket hunger och humöret har verkligen ändrats sista veckorna(!) Har gått upp 2 kg ungefär men ser ut att ha gått upp 10 kg... Igår införskaffade jag supersköna stretchjeans och 2 toppar från MAMA på H

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012