• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • havika

Å Nora är ju så mysigt.. speciellt på sommarn.. jag har bott där ca 2.5 år men sen längta jag tillbaks till Örebro.
    Härligt med bebisdrömm :)
    Förra gången drömde jag mycke bebisdrömmar och det va alltid en pojke.. och jag fick en pojke också. Undra om det kan ha nåt samband.. att man kan drömma rätt :)

• havika

Nu har jag fått tid till vul... 3 april. så nu är det nedräkning på hög nivå :)

Finns det fler (ivf)nygravida som vill va med??
    Kul om vi blir fler :)

• FruLindell

Jag hakar gärna på här! Jag är gravid i vecka 8 efter vårt tredje IVF och totalt tre års kämpande. Vul nu på onsdag!

• havika

Välkommen FruLindell!! Spännande med vul så snart:)
    Underbart att det lyckades tillslut.
    Har du många symtom??

• Lövfallet

Jag hoppar gärna också in i tråden om det går bra! Fick plus efter vårat första IVF-försök och ska på VUL den 28/3. Vi fick tyvärr inga embryon till frysen så det blir till att börja om från början om detta inte går vägen. 

• FruLindell

Jag har en hel del symtom, det mest påtagliga är nog att jag springer på toaletten och kräks tre-fyra gånger om dagen :S. Utöver det har jag ömma bröst, molvärk och till och med vad jag tror är början till foglossning.

Det ska bli skönt med VUL nu, jag är så rädd för missfall efter att vårt andra IVF resulterade i missfall i vecka 5. Denna gången känns det dock helt annorlunda så jag hoppas att det betyder att räkan stannar kvar hela vägen :)

Har ni berättat för någon ännu?

• havika

Välkommen Lövfallet! Kul att vi blir fler.

FruLindell: Jobbigt att må såå illa. Usch jag har inte mått det minsta illa nån av grav.. tack o lov. Jag har 2 barn innan.
    Molvärken du känner är nog livmodern som tänjer sig.. det brukar hålla på ett tag.

Vi har berättat för mina föräldrar, syskon o 2 kompisar. Det är dom som vet att vi gjort ivf så de va ju tvugna att få veta.. o de kommer ju även få veta om det inte går vägen. Känns skönt att några vet..
    Under förra ivf berättade vi inte för nån förns efter vul.

Har ni berättat för några??

• Ylviz

Efter år av barnlängtan, endometrios och lågt äggreservvärde, gjorde vi vårt första ivf försök i oktober och det tog sig, men tyvärr MA i v 10. Började spraya för 6 dagar sedan men har mått så illa och konstigt sista dagarna. I morse visade stickan plus! Känns helt sjukt! Spontangravid under Synerela behandling! Vi vågar inte berätta för någon om det skulle gå snett även denna gång, men jag känner att jag behöver skriva av mig lite
    Har BF 19 november, så nu är det bara att hålla tummarna! 

Symptom: Molvärk, liknade mensvärk, illamående, bröstspänningar och helspeedad efter testet imorse

• FruLindell

Oj, grattis Ylviz! Vilken grej =)

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vännerna. Det var de som visste att vi gjorde IVF och hade koll på testdag och sådär, svårt att INTE säga något då utan att ljuga =)

Jag är lite nervös över hur länge jag kommer att kunna hålla det hemligt på jobbet, jag jobbar i en uniformsverksamhet och även vi "civila" har uniform vilket för min del innebär chinos, nedstoppad skjorta och kavaj. Jag kommer med andra ord inte att kunna dölja en ev. mage med stora tunikor eller så. Och faktum är att mina byxor är i minsta laget redan efter att ha gått upp några kilo under alla hormonbehandlingar, frågan är hur länge jag kommer att kunna knäppa dem? =)

• havika

Ååhh va häftigt Ylviz!! Stort grattis o välkommen i tråden!!

Jobbigt med arbetskläder när man vill dölja mage..
    Förra gången blev jag lätt överstimulerad o svullen och folk började snegla på min mage direkt, jag fick även frågan om jag va gravid... inte så kul när det va precis i början. Skönt att va hemma nu så ingen behöver se.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012