• Dorisa

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Hej allihopa:) nu glider jag in här hos er med ett brett leende på läpparna

• Dorisa

Hmm ok? Hela texten kom inte med:( får skriva från datorn sen:) men jag plussade idag:))

• Dorisa

Tack:) det blir min första om allt går som det ska:) men min sambo har 2 barn sen tidigare! Det är vårat första IVF försök:) jag är så glad:) vi fick bara ett försök gratis så jag är så glad att jag nu Plussat:)

• Dorisa

Hade en mens liknande blödning förra veckan och var jätte rädd för missfall men mina grav test blev bara tydligare för varje dag och nu har jag pratat med min gynekolog och han sa att det kunde vara så:) men man är ju så orolig och kommer nog vara det tills man får se att det lilla hjärtat slår:)

• Dorisa
    havika skrev 2012-04-11 19:42:45 följande:
    Välkomna Dorisa och Xacka. Grattis till plussen :)
    Läskigt med blödning.. men det är ju ganska vanligt.. o bara det är lite.
    Ja visst känns tiden som en evighet till vul.. o sen fram till v 12.

Man räknar äp- dagen som ÄL.
    Alltså 2 fulla veckor på äp-dagen.
    Ja jag hoppas att allt är som det ska, jag har inte blött mycket, men en mensliknande blödning var det men enligt honom så var det inget ovanligt, men jag har kommit fram till att jag är väldigt orolig ändå, jag hoppas på många grav symtom så man får lite mer bekräftat..Tungan ute

Jag hoppas verkligen att det inte blivit nå fel, jag ska prova tänka positivt och ta det lugnt så får vi se hur det ser ut i maj Flört 
  • Dorisa

Hej alla ihopa..

Idag har jag gåtit i floder av tårar, jag bryter ihop... Jag har haft rosa flytningar nu sedan 4/4 då jag hade en blödning, och i går hade jag och min sambo samlag och i dag fick jag en störe blödning.. min läkare menar på att det troligen kommer från slemhinnorna men jag bröt ärligt talat ihop i dag.. det är så jobbigt att inte veta vad som pågår i kroppen, är den kvar eller har man fått missfall.? inga klumpar vad jag märkt men det är klar rött och kommer när jag kissar inte bara flytningar nu. sen känner jag också lite mensvärk.. inte kraftig (som jag brukar ha vid mens) bara lite, men ändå.. GråterGråter  jag fick en tid av min läkare på tisdag morgon, men vad ska ha kunna se? det är ju på tok för tidigt väl? på min testdag den 11/4 så + jag och då stog det att jag var i 2-3 veckor..
    hjälp.. kram till er alla

• Dorisa

Hej alla..

Jag vet inte riktigt hur man ska räkna ut sin vecka. jag gick in på sidan babyvarld.se där kunde man skriva i när man vart befruktad så räknade den ut vilken vecka man är i.. så jag tror vecka 4 eller 5? vet inte..

Ja min gyn sa ju att det kunde var slemhinnorna men jag tvivlar mer och mer för jag tycker det är för mycket blod. det kommer en hel del färskt rött blod när jag kissar.. just nu känns det hopplöst. Gråter jag har fårr hem grav test i dag så jag ska ta ett sen när jag blir kissnödig så får jag väl på svart och vit.. ush detta är skit jobbigt.
    Jag känner mig nästan helt säker på att något är fel. men ja jag ska försöka hålla hoppet uppe.

tack för era svar dom värmer faktisktHjärta kram

• Dorisa
    havika skrev 2012-04-16 09:53:22 följande:
    Dorisa: Hur långt är du gången? Man kan se en del tidigt fast hjärtat kanske inte börjat slå än. Det låter som slemhinnorna.. hade mkt småblödningar förra gången.

Jag är inte heller orolig.. jag är gravid o njuter av det till nåt ev skulle bevisa
    motsatsen.
    Har fått tid för kub-ul nu den 3/5. Längtar dit!!! Gick in i v 11 idag :)
    Vet inte hur man ska räkna ut det men 4 el 5 veckor tror jag.. jag har ju som inte små blödning.. det känns som att det forsar ur mig när jag kissarGråter såg även små klumpar i natt då jag jobbade så nu känns det helt hopplöstGråter
  • Dorisa

Jag hade Äggplock den 21/3 återföring den 24/3 testdagen 11/4

Tack snälla ni för att ni skriver och förstår en! Här hemma känner man sig ensamen! Dom som inte går igenom detta som vi gör förstår verkligen inte hur tungt det kan vara! Ush vill inte gå runt och gråta hela tiden! Känns så tungt!

• Dorisa

Jag är så frustrerad! Efter 5 min visar testet svagt plus! Jag bryter ihop av detta! Förlåt om jag verkar dramatiskt! :( Jag vet inte om jag skulle klara av att gå igenom detta igen!

Men om jag då räknar rätt borde jag vara i vecka 5 ?

• Dorisa

Jag måste i väg och jobba! Och det är så tungt ! Tårarna bara sprutar och jag kan inte sluta gråta! Tog ett test till nu som visar klart negativt! Jag orkar inte med detta! Tror inte jag klara av att genom gå denna press en gång till! Det har tagit för hårt på mig! Jag tar ett sista test i morgon sen är det nog helt bekräftat! :(

• Dorisa

Tack för erat stöd :) jag har idag varit och kollat hos Gyn och det var ett missfall:( jätte tråkigt men ändå är jag väldigt uppe och glad i dag! Jag mår bra för nu fick jag veta att det var så och all frustration släppte! Känner mig lättnad nu! Samtidigt så har jag ju sörjt i 2 dagar så jag var väl rätt så inställd på missfall idag och har acceptera det! Vi har bestämt oss för ett andra försök så jag ska nu invänta min mens och så provar vi! Detta ska hinnas med innan 1 juni:) så jag släpper ner axlarna och andas ut! Tar kraft och tar nya tag! Tack snälla ni ! Hoppas allt går bra för er:) jag är snart ifatt er :) kramar i massor till er!!

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012