Inlägg från: saramandis |Visa alla inlägg
  • saramandis

Har PCO och planerar syskon.

Emmmsan skrev 2012-10-01 20:53:25 följande:
    Nja. Vet inte riktigt. Sticker, drar och har lite ont i nedre delen av magen till och från. Men det kan lika gärna vara mens som är på gång. Man vet ju inte. Med dottern så plussade jag ju väldigt tidigt så då hade jag inga som helst symtom men sen var nog första tecknet att jag fick sån mensvärk att jag flera gånger trodde att mensen skulle komma.
    Tänkte faktiskt också försöka hålla mig från att test tills på fredag.

Ja, då får vi se hur det blir på Fredag dåGlad
  • saramandis
    Rynkar på näsanTheBlueOcean skrev 2012-10-02 15:28:33 följande:
    Har ni varit till läkaren och fick vi pergo utskrivet? NEJ!!
    Jag blir så jävla förbannad och inte ens en ny tid fick vi heller. så nu känns detabsolut inte som vi kommer kunna få ett barn till..... Han tycker jag ska gå ner till min idealvikt innan och varför fattar jag inte för en bekant till mig väger mer än mig och är dessutom kortare = högre BMI men henne skrev han ut pergo till flera gånger.... :/

Vad tråkigt Rynkar på näsan

Vad har du för BMI? Är det via landstiget eller privat du går?
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-10-05 06:54:25 följande:
    Jag plussade imorse!!!!!!! Gjorde forst ett test fran testlagret dar det kom upp ett svagt streck som jag inte visste hur jag skulle tolka. Hade som tur var ett clear blue hemma som jag rotade fram och testade (i samma urin) och det gav snabbt ett fint plus! Jag ar sa lycklig!!!! Tararna sprutade nar det dar fina plusset dok upp.

GRATTIS Emmsan Glad Vad roligt, är då glad för din skull, kan förstå att de kom en samma känslor, hur länge hade ni försökt?

Jag tog ett test i morse, som var negativt, men vet ju inte när BMI är, eftersom ägglossningstestet aldrig visade positivt? Men jag tror inte att de blev något den här Månaden, hade inte förväntat mig det, men blev så klart beskiken ändå. Men har ju fått pergo nu, så det är bara att ta ny tagGlad

Har alla plussat i den här tråden nu eller?? 

• saramandis
    Emmmsan skrev 2012-10-07 06:39:11 följande:
    Tack tjejer!

Treasure: ja jag åt pergotime den här cykeln. Det var första kuren och när jag var på vul på dag 13 så tyckte inte läkaren att äggblåsan hade vuxit tillräckligt. Hade dessutom en jätte tunn slemhinna så hon trodde inte att det skulle bli något den här cykeln och så tyckte hon att jag skulle ta en dubbelkur nästa cykel. Men äggblåsan och hinnan måste ha vuxit till sig ordentligt ändå, dom behövde bara några dagar extra Är nu ganska säker på att jag hade ägglossning runt dag 20-22 då jag hade mensvärk, var öm på ena sidan av magen (i trakterna för äggstocken) och dessutom fick en liten liten blödning i samma veva.
    Sedan plussade jag på dag 34 .

Nu håller jag tummarna hårt för att pyret ska stanna kvar där inne och att vi får träffa det i juni!

Saramandis: hoppas du får ett pluss på stickan snart! det kanske helt enkelt var för tidigt att testa i fredags och att det var därför det var negativt.
    Fick min mens i Lördags och tog min första tablett av pergo i dag, känner lite illamående men inget som man inte kan stå ut med. Ska göra ett VUL på Tisdag så det blir spännande GladHur har det varit för er när har ni börjat få symptom för ägglossning när ni ätit pergo?
  • saramandis
    FruSen skrev 2012-10-12 09:31:51 följande:
    Hej hej tjejer. Idag har jag varit på vul och allt såg fint ut
    Läkaren såg ett fint litet foster och dateringen 17 maj stämde ganska bra (jag hade då räknat efter äl).
    Och så vinkade han ul-staven och "men titta här, här ligger det en till! Men oj så roligt, det är ju två!"
    Det tog ett tag innan jag fattade något alls, men här är i alla fall våra två små fina, troligtvis tvåäggstvillingar, de har en bred skiljevägg mellan sig.

Ja... Jag hade aldrig trott det faktiskt.
    Vi har skojat om det hemma, maken och jag. Och jag mår ju så bra, trodde helt klart jag skulle må jättedåligt om jag väntade två.
    Nu är jag då i v8+6 och imorgon går jag alltså in i v 10!
    Nu blir det trots det inga mer besök på MVC eller så förräns RUL i v 17-18.
    Men i sista trimestern blir det lite tätare besök och något fler UL.

Jag är alldeles skakis. Helt skakis. Grät hysteriskt när jag kom hem och maken trodde ju det värsta. Han är oroväckande lugn och har nog inte tagit in det ännu
    GRATTIS Vad roligt med tvillingar SkrattandeLycka till
  • saramandis

Hoppas att de är någon kvar i den här tråden som kan svara på en fråga.

Har nu ätit enkeldos av pergo, var på VUL i dag, men det visade ingenting, ingen äggblåsa på gång Rynkar på näsan

Nu ska jag äta provera igen och prova dubbeldos. Hur har det varit för er, vilken dos har ni fått ägglossning på?     

Tindra och mirakel maker hur går det för er?

• saramandis
    Treasures skrev 2012-10-16 22:04:46 följande:

Är kvar och följer er alla med spänning och hoppas så att det snart är bebis i magen för oss alla!
    Vilken dag är du på nu? Endel får senare ÄL av Pergotime än normalt, dvs än dag 14...så än behöver det ju inte vara kört, du har ju trots allt egen ÄL ibland. Ska du börja med Provera på en gång nu då? Jag åt dubbeldos på en gång nu, och det var ju tillräckligt. Med dottern fick jag ta trippeldos + Metformin innan jag fick ÄL, så att du inte får det med enkel betyder ju inte att det inte ska fungera med högre dos. Hoppas och önskar dig all lycka till! 
    Vad roligt att ni fortsätter följa tråden Treasures och Meja2011 Glad

I dag är jag på dag 12, känns som att de var tok för tidigt att göra VUL på dag 11 eftersom jag tidigare månader haft en cykel på 40 dag, så svårt att säga om det kommer bli någon ägglossning denna månad. Hade bara nått ägg som knappt va 5mm, så antar att chanserna inte är så stora, eftersom hon ville att jag skulle börja med provera på Söndag i 10 dagar och sen dubbeldos pergotime. Hon sa att vi kunde göra så, som behövde jag inte vänta tills nästa månad Glad

Treasures vilken vecka är du i nu?Glad    
  • saramandis

FruSen skrev 2012-10-17 11:42:38 följande:

Vad tråkigt!
    Min äl blev ju förskjuten med Pergo och det är ju ganska vanligt. Men det syntes iaf att det var på g efter första kuren (enkeldos).
    Men kanske dubbeldos gör susen då, du har ju ändå ägglossat spontant tidigare så det borde ju gå med pergo!
    Ska du börja med provera på en gång ?

Ska börja med provera på Söndag, känns bra att börja om igen och hoppas på att dubbeldos ska göra susenGlad

Har du/ni hunnit smälta beskedet om att ni ska ha tvillingar? Hur tar din man det?
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-10-17 21:56:58 följande:
    Saramandis - jag gjorde också VUL dag 11 och då fanns det ju en äggblåsa på g som var 15 mm men den släppte inte förrän dag 17 el 18. Så om det inte fanns nån alls att tala om nu kanske det är lika bra att du börjar om med Provera och så dubbeldos Pergotime så behöver det inte dra ut på tiden. Hoppas det gör susen iaf. Jag är nu i v 18... tiden har verkligen gått fort den här gången. Knappt två veckor kvar till rutinultraljudet och bebisen har börjat ge sig till känna med sprattel och lite buffar.

Vad kul, snart halvtid dåFlört

Ja jag hoppas att dubbeldos ska fungerar, annars blir jag orolig. Hon sa något att man kan vara pergo ressident, alltså att man inte kan ägglossa med pergo, det gör mig lite orolig, men jag hoppas att jag inte är det, tycker inte det borde vara så eftersom jag haft egna ägglossningar, bara inte så ofta tidigare.   
  • saramandis
    FruSen skrev 2012-10-18 09:09:48 följande:

Håller tummarna för dubbeldos då!!

Ja, alltså, det är fortfarande så surrealistiskt. Jag mår jättebra och nu är jag jättenojjig eftersom alla mina (ytterst få) symptom jag hade har nu försvunnit. Jag ser ju dock jättegravid ut och jag kommer nog inte kunna dölja det så länge till...
    Får inget mer ul förräns RUL i december... Ingen mer träff på mvc heller förräns v 20 vilket känns jättetråkigt.
    Ska ringa en annan mvc nu idag och höra vilka rutiner de har där. Hade gärna velat veta om de båda fortfarande lever så man slipper få besked på rul att det bar aär en tex..
    Jag vill ju så gärna att de båda ska stanna!!oo

Ja, jag hoppas det Glad

Vad konstigt att man inte får göra tätare kontroller när man väntar tvillingar, det borde ju vara extra viktigt då, hoppas att de löser sig och att du får bättre hjälp på den andra vårdcentralen.
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.