Inlägg från: saramandis |Visa alla inlägg
  • saramandis

Har PCO och planerar syskon.

När fick ni göra vul när ni åt pergotime? Ska göra det på dag 10, känns väldigt tidigt. Men är det dag 11 man brukar få göra det på? Ska ta pergotime dag 5-9, kan det ha blivit resultat redan på dag 10?

• saramandis
    TheBlueOcean skrev 2012-11-08 02:00:34 följande:
    Jag tog mod till mig och skickade ett mail till läkaren efter många om och men och ifrågasatte varför vi inte fick hjälp. Det mailet skickade jag igår (tisdag) och de ringde idag (onsdag) såklart... hade ju glömt telefonen hemma just den dagen.. men de ringde igen lite senare och då kunde mannen svara och de ville att jag skulle ringa i morgon för att få svar på mina frågor. NERVÖS!!!

Vad spännande, hoppas att det löser sig, håller tummarna för digGlad
  • saramandis

I morgon gäller det, då får jag veta om dubbeldos pergo har gjort någon verkan Glad

Hur går det för er andra??? 

• saramandis

Tack Fru sen och TreasuresGlad

Kände ni några symptom på att ägglossningen var på g innan vul? 

• saramandis
    Nca skrev 2012-11-13 12:23:25 följande:
    Har ytterligare en fråga till er, pratade med min läkare idag och såhär förklarade han för mig:
     Ta Provera för att få blödning
     På menscykel dag 5-9 ta pergotime
     ÄL sker ALLTID på dag 14
     Dag 16-25 tar du provera för att kunna stötta och behålla graviditeten.

Hur i helvete går det ihop? Någon son fattar? Alla andra tycks äta pergotime dag 5-9 VÄNTA tills 14 dagar EFTER pergotime eller 14 dagar efter äl. Är gravtestet negativt börjar man med provera, inte direkt efter ägglossningen varit. Någon som kan förklara?

allt känns jobbigt :(

Fattar inget, man ska väl inte äta provera om mna då råkar vara gravid? Det står ju på paketet. Jag fick ta provera på dag 16-25, men det var eftersom mitt VUL inte visade någon äggblåsa so var på gång.

Hoppas nån annan kan svara på din frågan, annars får du ringa och dubbelkolla så de inte blivit något missförstånd.
  • saramandis
    GladTreasures skrev 2012-11-12 21:21:27 följande:
    FruSen - Håller med om att man knappt hinner logga in här längre....jag brukar läsa dagligen från telefonen, men tycker det är så pilligt att skriva och så störande att det inte blir stycken om man vill skriva om flera saker i samma inlägg. Orkar och hinner sällan starta datorn på kvällarna....har inte ett nytt jobb men galet mkt att göra på jobbet så det blir inte mkt gjort när man kommer hem annat än att ta hand om dottern och när hon somnat så gör jag oftast detsamma på soffan.

Ungeförså här ser min mage ut nu....bilden är tagen för 1 ½ vecka sedan så kanske lite större idag. Är nu i v 21 (20+4)  

Vilken fin mage TreasuresGlad vill också ha en sån Glad
  • saramandis

Var på VUL i dag och de var ju lite spännande. Hade inga större äggblåsor på gång, men är ju bara på dag nu, så det känns väldigt tidigt. Ska dit på Måndag och kolla igen. Men det jag hade var en äggblåsa som ligger kvar som typ var 43 el 47 mm stor, kom inte i håg exsakt. Som hon sa att de kallades cysta, men den är inget positivt, eftersom den är så stor så ligger den bara i vägen, så jag hoppas att den försvinner snart. Rynkar på näsan

Någon som varit med om samma??  

• saramandis
    Treasures skrev 2012-11-14 20:59:41 följande:

Tack, det är rätt mysigt nu!

Jag fick ju en cysta efter Pergokuren som upptäcktes då jag fick ont till vä i mage och rygg i v 7. Sannolikt så var det äggblåsan som gav ÄL som fortsatte växa på sig trots att jag var gravid. Den var ju helt ofarlig och hade minskat på ett par veckors tid. Vet inte om det är samma som du har nu.....men hoppas iaf att den krympt till måndag och att du istället har en lagom äggblåsa som kan ge ÄL. 

Ja jag hoppas att den försvinner fort, eftersom att enligt gyn så ligger den bara och blokerar för mig och gör ingen nytta. Ska kolla på Måndag igen och hoppas på att de kommit någon annan äggblåsa som kan ge ägglossning, annars ska jag ha provera och trippeldos pergo.
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-11-28 21:33:01 följande:
    saramandis - Hur har det gått för dig?

Hur är det med er andra? 

Här står det ganska stilla, hade en tid hos gyn för att kolla cystan, men hon "glömde bort mig"så det blev inget, hade inte bokat tiden utan skulle få komma utan att betala denna gång bara på en snabb koll, men de blev ju inget. Så har börjat om med provera (10 dagar) och fick min mens i dag, så då ska jag gå på ett vul under mens (känns ju inte så himla kul) men men det är för att se om cystan försvunnit så jag kan börja med dubbeldos pergo igen Glad

Så jag hoppas verkligen att den är borta nu, så vi får ett riktigt försök innan jul Glad 
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-11-29 22:22:15 följande:
    Men vad drygt att hon glömt att hon lovat dig att komma tillbaka, förstår om du blev besviken. Hoppas allt ser bra ut när de kollar nu på du får börja om med Pergotime och att du slipper fler cystor då.

I dag har jag varit på vul igen för att kolla om cystan var kvar eller ej, och den var borta, bara lite lite rester kvar, som skulle försvinna av sig självGlad

Så i dag började jag med pergotime, dock dag 6, men de kan väl inte spela så stor roll tycker jagGlad  
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.