Inlägg från: saramandis |Visa alla inlägg
  • saramandis

Har PCO och planerar syskon.

FruSen skrev 2012-08-12 20:03:44 följande:

Min man fyller 30 den 16'e  !
    Håller tummarna för sig, jag tycker ändå det låter lovande med dina symptom!

Vad roligt, så då blir det kalas i helgen för er också =)
  • saramandis

Kunde inte hålla mi från att test, gjorde att test i dag som så klart var negativt, vad annars =( Just nu känns de hopplöst. Ska väl testa igen på Torsdag. Ánnars blir det väl ett 9:onde försök. Har ringt IVF-kliniken nu några dagar, men de finns inga tider, säger bara en telefonröst, har mailat också, så jag hoppas de hör av sig snart =)

• saramandis
    Treasures skrev 2012-08-14 21:03:21 följande:

Det känns inte så farligt med cystan, på lökaren vi träffade förra veckan lät det som att det var ganska vanligt och att den här inte alls var speciellt stor. Men jag vill såklart att den ska minska och försvinna fortast möjligt, blir orolig då det gör ont, ibland mer ibland mindre. Känns ganska nervöst för morgondagen nu, skönt nog har vi tid redan 8.00 så antingen blir det en superdag eller så blir det en sorgedag.

Jag har ätit metformin sedan november 2010, med uppehåll för när jag var gravid i december/januari, men började om samma dag som skrapningen gjorts. Märkte dock snabbt skillnad då jag började få kortare och kortare cykler allt eftersom under det året som gick. Man ska ju inte ta dem då man är gravid, så jag slutade så fort jag plussat. Jag har alldeles för dålig karaktär för att fixa LCHF, så medicin har varit toppen för mig även om det säkert är bättre om man slipper den.

Vi ska också ha kalas i helgen, jag fyllde år igår och blir firad av våra familjer på lördag! Bästa presenten igår var att våra grannars efterlängtade lille son kom till världen.

Vad tråkigt med minus, men så länge som du inte fått nån mens så behöver det ju inte vara kört. Har du legat på och ringt så fort de öppnat, dvs 07.30? Jag vet att då jag provade ringa senare en gång så var tiderna slut. Det kan ta lite tid att få svar på mail, men det är ju ett bra alternativ iaf.

Håller tummarna för att allt går bra i morgon Glad

Vad roligt med kalas, Grattis i efterskott.

Ja, jag har ringt vid 07:30, men inga lediga tider, visst är det 2 man ska trycka för rådgivning? Ska prova igen i morgon innan jag börjar jobba, vill ju inte helst ringa på jobbet, jobbar i butik inne i stan Glad
  • saramandis

Om det inte blir ett plus får man ju i alla fall hoppas på det näst bästa, mens, då vet man i alla fall att kroppen fungerar som den ska Glad

• saramandis
    Treasures skrev 2012-08-15 20:08:35 följande:
    Det gick bara bra idag med! Skrutten har växt som den ska, vi såg ett tydligt hjärta som pickade på och cystan har minskat med c:a två tredjedelar. Nu behöver det inte kollas mer utan förhoppningsvis får vi se ett friskt barn på RUL om c:a 10 veckor. Idag känns allt så bra så nu ska jag verkligen börja njuta av den här graviditeten!

Vad skönt att allt var bra, passa på och njut nu!
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-08-14 21:31:04 följande:
    saramandis - Helt rätt inställning, då gjorde ju Proveran nån nytta iaf så du fick en normal cykel. Vad konstigt att det inte funnits tider då du ringt så tidigt. Jo det är rådgivning man ska välja. Sen får du en tid då de ringer upp, hoppas det funkar med ditt jobb iaf.
    Och tack för grattis och lycka till! 

Ringt i dag också, men finns inga tider =( Kan de fortfarande vara semester tider så är mycket bokat nu...
  • saramandis
    Tindra2011 skrev 2012-08-15 01:06:41 följande:
    Vi berättade för svärmor idag att vi har försökt få ett syskon till Tindra sen i oktober och att vi har fått en tid till privat gyn nu för att få hjälp... Hennes reaktion..... ja inte direkt det man önskade sig.. Kändes nästan som hon försökte tala oss ur det...

Dumt att inte alla kan vara lika stöttande...  

Vad tråkigt att man har en sån negativ inställning...

Frusen

Ja det är roligt med kalas, men skönt när de är gjort också =) De är svårt med presenter, speciellt till killar, har också köp lite gjejer som vi behöver till huset till min sambo, vet inte annars vad man ska köpa =)

Tänkte faktiskt samma tanke när jag läste ditt inlägg...solsidan...fredde Skrattande   

Hur går det för dig med pergo? 

• saramandis
    miracle maker skrev 2012-08-16 16:54:25 följande:
    Treasures, vilka goda nyheter! Skönt att cystan minskar och pyret växer!

Hur går det för er andra? Meja & Saramandis, har ni fått mens eller plus än? FruSen, vad jobbigt att inte kunna sova ordentligt. Funkar inte sömnen så funkar inget annat heller oftast. Kan du inte försöka få din sjukskrivning förlängd? Äter du pergo nu, eller? Förlåt att jag är så dåligt uppdaterad!

Läkaren ringde  nyss och meddelade vad jag redan visste, att blodprovet inte visade på någon äl. Ska nu fortsätta med enkeldos pergo, men äta från dag 3-9 istället. Kommer även följa upp med vul. Någon annan som testat samma upplägg? 

Ja jag tog ett grav test i Tisdags (bmi i dag tors), men de var så klar negativt. Har inte fått mens än, men känns som att den är på gång, hoppas det, så att kroppen kan fungera normalt ett tag. Annars ska jag väl ta ett nytt test i helgen.
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-08-16 21:51:52 följande:
    Står i valet och kvalet om jag ska ta ett gravtest imorgon bitti. Som jag skrev tidigare så kanske jag hade äl för lite mer än två veckor sedan och ingen mens jar dykt upp. Kan väll inte tänka mig att jag skulle vara gravid men har känt mig väldigt svullen om magen senaste dagarna och små stickningar i både magen och brösten. Det är säkert bara inbillningar och några extra kilon efter semestern men tänkte ta ett test så jag inte behöver gå runt och fundera så mycket på det.
    Men oj va roligt det vore om det visade ett pluss och man fick överaska sambon imorgon kväll .
    Jaja vi får se hur jag gör. vacklar fram och tillbaka. Ena stunden vill jag göra det men sen känns det bara larvigt. För hur stor är chansen liksom med den här krångliga kroppen?!

Känner igen mig där, jobbigt med allt velande och undran, om man är gravid eller inte. Tog ett test i Tisdags som visade neg, vart så klart jätte besviken först, men nu känns det bra att veta i alla fall, så slipper man gå och älta allt fram och tillbakaGlad
  • saramandis

I Dag fick jag äntligen kontakt med IVF-kliniken Umeå, de ska skicka hälsoundersökningspapper till oss, så förhoppningsvis får vi en tid snartGlad

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.