Inlägg från: saramandis |Visa alla inlägg
  • saramandis

Har PCO och planerar syskon.

Emmmsan skrev 2012-09-20 06:47:47 följande:
    Åhh tjejer nu måste jag fråga er en sak igen. Nu på morgonen så upptäckte jag en ljus rosa/röd flytning! Någon som har varit med om det när ni ätit pergotime?
    Nu snurrar tankarna ordentligt på mig vill jag lova. Nidblödning? Ägglossningsblödning? Mellanblödning? Vad sjutton kan det vara? Jag har aldrig varit med om det här förut. Borde jag ringa gyn?
    Är på dag 19 idag kan jag ju tillägga.

Har ju inte ätit pergo, men vid min första graviditet, fick jag också en röd/rosa flytning, på toapappret är jag torkade mig, var det mycket du blödde? Sen i efterhand har jag fattat att de måste varit en nidblödning,alltså när ägget fäster som de gör några dagar efter att man haft ägglossningGlad
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-21 11:52:18 följande:
    Saramandis: nää det var pyttelite jag blödde. Hade bara svagt färgade flytningar.

Idag har jag mensvärk till och från och är väldigt öm när jag trycker på nedre delen av magen. Jag tror inte blödningen var en nidblödning för det är nog för tidigt för det. Men jag hoppas ju förstås att det åtminstonde kunde vara pga äl. Men men det är väll bara att vänta och se. Är det äl så lär jag ju märka det på ett eller annat sätt om ca två veckor.

Jag håller tummarna att det var en nidblödning eller ägglossningsblödning Glad

Själv håller jag på att bli nojig, varför blir aldrig ägglossningstestet postivit? Läkaren nät ju så himla säker på att jag skulle få ägglossning inom några dagar? Hur länge har det tagit för er att få positivt test efter VUL?
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-09-21 22:26:15 följande:
    saramandis - jag var på VUL dag 11, hade då en 15 mm äggblåsa. Läkaren sa att inom en vecka borde den släppa ett ägg. Fick positivt ÄL-test dag 17 och ÄL dag 18....har du några känningar? Det kommer nog om några dagar!

Ja, har haft känningar och ägglossningsflytningar så känns ganska säkert att jag har/haft ägglossning. Men vi får väl se forsätter att testa, får jag väl ringa dem på Måndag, skulle få ta ett blodprov, som jag tror kan visa om man har haft ägglossning, tog du något test?
  • saramandis
    Treasures skrev 2012-09-22 09:44:59 följande:
    Nej jag tog inget blodprov nu sist. När vi höll på för att då dottern togs bara blodprov, aldrig VUL. Hoppas ÄL är på I nu iaf, jag hade flytningar och ont flera dagar innan testet blev positivt.

Låter ju positivt, har också haft sympton nu flera dagar, får helt enkelt fortsätta testaGlad

Frusen fick du göra ta något blodprov för att bekräfta att du hade haft ägglossning?  
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-24 19:06:28 följande:

Tack saramandis! Håller tummarna för att äl-testet visar fullt utslag för dig snart (om det inte redan gjort det dvs).
    Har förresten hört att ibland kan stegringen av lh hormonet vara så kort att man missar det med äl-testet.

Inget positivt test än, måste ha missat stegringen? Ska ringa och kolla om jag kan ta blodprov istället, annars kommer jag väl att märka om det bir ett plus om nn vecka Glad
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-24 20:37:54 följande:
    Jag hoppas verkligen att det var ägglossning jag kände av i slutet på förra veckan! Hade ju verkligen massor med symtom på det. I så fall har jag bim i någon gång i slutet på nästa vecka.

Hoppas att du får göra ett blodprov så du ser om du haft äl. Skulle också vilja göra ett men har varit borta mycket ändå från jobbet så jag har inget mer att skylla på

Då kommer vi ha bmi ungefär samtidigt om jag ju räknar med att jag haft ägglossning ungefär när jag tror att de var Glad Såg att du också hade ett barn född 08, samma här, tycker att de är våran tur att bli gravida nuGlad
  • saramandis

Ringde kliniken i dag och frågade om de tyckte att jag skulle ta blodprovet, och de tyckte de inte att jag skulle göra, eftersom vi inte vet när jag haft ägglossning. Sen en annan nyhet är att äggblåsan var tydligen 19mm, inte 14mm, hade hört felGlad Vart tror ni har jag haft ägglossning?

• saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-26 20:14:29 följande:
    Det låter ju väldigt lovande saramandis. Visst var du väll där på dag 16? Om den då var 19 mm så måste den väll ha släppt. Håller tummarna!

Ja jag hoppas det, hur går det för dig?
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-26 21:03:14 följande:
    Hmm vet faktiskt inte. Har inga som helst känningar. Men men det är nog för tidigt för det.

Har just nu lite bekymmer med att jag ska på 30 års fest på lördag. Funderar på om jag ska ta ett test innan dess. Det kan ju vara alldeles för tidigt (om jag nu hade äl i slutet på förra veckan) men med dottern fick jag å andra sidan ett svagt plus så tidigt (då skulle jag också på fest och gjorde ett gravtest för säkerhets skull). Ja vi får se hur jag gör.

Ja det är svårt de där, att veta när man ska testa, ska på en jobb resa nästa helg, så jag måste också testa innan dess, kan ju ev inte dricka någon alkohol så, vet inte hur jag ska kunna förklara det men men, får väl komma på något i så fall Glad
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-09-30 11:57:42 följande:
    Hur går det för dig Saramandis? Fått några symtom än som skulle kunna tyda på en eventuell graviditet? Gjort något test?

Jag var ju på den där 30-årsfesten igår och gjorde ett gravtest igår morse som var negativt . Men det var ju lite tidigt (äl+9) så jag hoppas det inte är kört än.

Har inga symptom alls, men hade inte det med dotten heller, det ända jag kände så var lite yrsel. Ska nog testa på Fredag (om jag kan hålla mig tills dess) för att veta innan jobbresan. Vet att mycket troligt har jag haft ägglossning, så jag borde ju få mens denna månad om jag inte blir gravid, och mensen har då inte kommit än =)
     Vad tråkigt med negativt testRynkar på näsanMen som sagt lite tidigt, gör ett nytt test lite senareGlad Har du några symptom?
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.