Inlägg från: saramandis |Visa alla inlägg
  • saramandis

Har PCO och planerar syskon.

Tindra2011 skrev 2012-08-18 14:18:01 följande:

YAY... Grattis till kontakten med dem Hoppas papprena kommer fort nu då!

Ja äntligen börjar de händra saker, kan inte vänta på att få börja äta pergo, och skaffa ett syskon till dottern, som nu är 4 år, så det är hög tid för ett syskon Glad
  • saramandis

Tog ett nytt grav-test i dag "för säkerhets  skull" och på de såg jag ett mycket svagt streck, om jag vilkar testet i dagsljus. Tror dock att de kan vara ett spök-test. De är väl vanligt med clearblue? Ska ta ett nytt test i morgon Glad

• saramandis
    Emmmsan skrev 2012-08-21 19:27:27 följande:

Hur har det gått? Har du tagit något nytt test? Hoppas att det var ett svagt plus du såg och inte ett spökstreck.

Jag har tagit två tester från Clearblue, och båda visar ett tunt typ sytrådssteck? Har aldrig fått så tidigare, har läst att de är andra som fått de och då var det spök test. Men ska ta ett nytt test i morgon med clearblue, som ju borde vara säkert och bra, tycker man ju =)

Hoppas det går bra för dig med primolut nu då, så du får börja med pergo, går du via landstinger där du bor eller privat? Jag hoppas att få en tid snart via privat klinik, de skulle skicka papperna i veckan =)  
  • saramandis

"Saramandis - Åh, håller tummarna för att det inte är ett spökstreck, tog du nån bild du kan visa oss? Vad skönt att de svarade till sist, då borde ni få hem papperna idag tycker jag. Hur var det? ÄL-testade du den här gången eller?"

Treasures: 

Har så dålig kamera och de va så tunt streck att de inte gick att ta kort på =) Skulle få papperna i veckan, och skicka dem och sen en tid =) Jag testade inte med ägglossningstest denna månad, har inte fått nån mens än heller, men har ju oregelbbunden, så de kanske hoppar denna månad? 

• saramandis
    miracle maker skrev 2012-08-23 11:25:29 följande:
    Hur har det gått för dig? Hoppas på ett bredare och tydligare streck nu!

Min mens är nu på g, började få bruna flytningar i måndags och igår kom det lite rött också, men idag har det än så länge inte kommit varken rött eller brunt (ursäkta äckliga detaljer...   ) så jag vet inte hur jag ska räkna dagarna. Ska ju börja med pergo på dag 3 och göra vul dag 14-15 men nu är jag helt förvirrad! Hur räknar ni när mensen velar så?

Har testat med digitalt i dag och tyvärr var det negativt Rynkar på näsan 
  • saramandis
    Emmmsan skrev 2012-08-16 22:49:57 följande:
    Ja precis. Det blir bara jobbigt att gå runt och fundera på om man är gravid eller inte så då är det lika bra att göra ett test.
    Åhh va jag skulle kunna ge mycket för att ha en regelbunden menscykel. Hoppas verkligen att pergon kommer att räta till den och ge ett plus

Har du gjort något test än?
  • saramandis
    saramandis skrev 2012-08-23 20:59:17 följande:

Har du gjort något test än?

Läste inte de senaste, såg att de hade börja med primolut Glad
  • saramandis
    miracle maker skrev 2012-08-24 16:39:22 följande:

Nej, attans vad tråkigt!! Men du får snart komma till på ivf-kliniken va? Hoppas det går snabbt och smidigt och ni snart får hjälp. Jag tyckte iaf att det kändes lite bättre när jag fick kontakt med en läkare, även om jag ännu inte svarat på någon behandling."Det kommer bli en bebis" sa hon till mig förra veckan, och det är ju hoppingivande att hon är så säker på det att hon vågar säga så. Och om man ska tro min läkare så blir det i stort sett alltid ett barn, om man kunnat få ett barn innan. Lite hopp för alla här i tråden alltså  

Trevlig helg allihopa! 

Ja, brevet är postat med hälsopapperna, så nu är det bara att vänta på en tid Glad

Vilken bra läkare du verkar ha, det är ju precis såna saker man vill höra, när man har börjat tappa allt hopp om att kunna bli gravid Glad Ja jag förstår inte varför andra barnet ska vara så svårt att få till, första gick ju på en gång för oss, hur var det för er?   
  • saramandis
    FruSen skrev 2012-08-24 22:06:57 följande:
    Å fy sjutton jag dör!!!
    Kan knappt gå ens, har så himla mycket värk i magen (livmoder/äggstocksregionen) så jag just nu känner mig lyckligt lottad som knappt har egen äl så man slipper detta !!
    Har man verkligen såhär ont vid äl??

Vad jobbigt, men hoppas det är värt det så att det ger resultat, hur länge tog det innan du kände av ägglossningen efter att du ätit pergo?
  • saramandis
    miracle maker skrev 2012-08-26 10:30:39 följande:

Samma här, första barnet blev till på första försöket med enkelkur pergo. Var visserligen andra kuren, jag ägglossade redan på första kuren men låg däckad i influensa så vi fick aldrig till något försök då. Men som sagt, plus på första försöket med pergo så det var ju annat än nu.

Jag har insett att jag nog inte kommer få någon riktig mens den här månaden. Fredag och lördag blödde jag ut lite slemhinna på förmiddagarna, men ingenting alls eftermiddag/kväll/natt... men eftersom det varit klarrött och slemhinna så antar jag att det ändå är min "mens" så jag kommer faktiskt börja med mina pergo idag och hoppas på det bästa... Håll tummarna för mig nu allihopa att jag får ägglossning den här gången!

FruSen, härligt att din ägglossning funkat! Njut av smärtan    

Håller tummarna att du får ägglossning nu!

I går fick jag min mens? Fattar inte min kropp nu, förstår nu att de som jag trodde var graviditetssymton för två veckor sen var ägglossningen, i alla fall alltid nått att få mens i alla fall, att man kan bli så glad Glad
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.