• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 00:41:29 följande:
    Aja, men om du små-dejtar då får vi låta det vara

Lycka till med henne iallafall - du verkar vara en intressant prick  

Klart jag är!
  • Papito
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 00:45:48 följande:
    Jag är strax över 30. Och 168 cm. 

Blev jag mer intressant nu eller? Om du jämför med henne du dejtar  

Haha..ungefär samma stats...
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-08 00:47:19 följande:
    Men hallå papito, detta har du inte berättat för oss och här delar ju jag t.om porriga sms. Hur länge har ni dejtat då? ;)

Jo, jag skrev länge i tråden trots att jag valde att inte dejta (time-outen jag tipsade dig om) sen när jag väl började så sa jag det men eftersom jag inte är anonym kan och vill jag inte ge detaljer. Både för min skull och av respekt för den/dem man eventuellt dejtar. Det är nackdelen med att inte vara anonym. Hade det varit en sluten tråd hade jag kunnat avslöja mer men som du själv har märkt är det måånga som läser
  • Papito
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 01:01:49 följande:
    Ok.

Lucky her

Vad heter du på pannkakan då?
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-08 01:18:21 följande:
    Hehe jo jag fick verkligen en påminnelse om det... Fler har hittat mig på hp oxå...

Fast är ju klart, vi har ju pratat om problemet att jag ligger för snabbt så dom okända har väl koll på mig ;) och som sagt ni som skriver här inne som oxå mailat mig ska inte ta åt er för jag menar enbart dom som läser i tystnad :D måste ju vara rena rama dokusåpan att läsa denna tråd... Och en stoooor mardröm om min kk hittade, haha

Och ja, jag menar ju självklart FD kk :)

Nu är jag sådär patetisk igen så bara för att jag såg bild på honom när jag inte var beredd så har jag nu bäddat ner mig på en madrass i mina barns rum så jag får somna till deras snarkningar. Lite lättare att inte vara ledsen då...

Jag är helt övertygad om att det bästa du kan göra är att slopa dejtandet i några månader. Bara vara med barnen, ta upp något intresse.

Som det är nu riskerar du att träffa någon mer för att slippa vara ensam än för att han är fantastisk. Kan aldrig bli bra.
  • Papito
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 01:25:43 följande:
    Hm, fast vad spelar det för roll? Du dejtar ju..

Sant...
  • Papito
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 01:28:13 följande:
    Synd. Verkligen... för du fångade mitt intresse

Man vet aldrig, du ska ju ta en time-out efter Fulskon ...vem vet hur läget är när )
  • Papito
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 01:28:13 följande:
    Synd. Verkligen... för du fångade mitt intresse

Man vet aldrig, du ska ju ta en time-out efter Fulskon ...vem vet hur läget är när )
  • Papito

God kväll allihop!

Hm, måste vara ärlig och säga att jag förvånas över ytligheten som verkar råda i tråden. Sen när är ekonomi en måttstock på intelligens och bra personlighet?

De flesta kan ta sig igenom en högskoleutbildning, många kan tjäna fantasisummor.

I en relation kan det vara viktigt, absolut...men än viktigaren är att den man lever med har kontakt med sina känslor, är emotionellt rik.

Jag förstår resonemanget och att lika villkor förenklar mycket men att vara så kategorisk, nej, låter inte bra.

Att som (33-åring) våga sadla om är för mig inte ett tecken på att inte veta

vad man vill, det är ett tecken på att man vågar leva, vågar bryta mot jante och normer och göra det man vill, det man trivs men och mår bra av, våga göra det man vill och trivs med, inte det man förväntas....oavsett om det medför en sämre ekonomi.

Jag behöver en kvinna som kan möta mig intellekuellt, på djupet. Någon som kan analysera och reflektera, som jag ka bolla djupa saker med och höja nivån beydligt högre än prat om dagens väder eller mode. Den där butikschefen i modebutiken kan vara skitbra men bara för att hon har den tjänsten är det ingen garanti. Är hon så inne på mode att jag inte kan diskutera om huruvida demokratibegreppet är på väg att urholkas i världen? Kan hon ge följdanalyser eller åsikter på den frågeställningen...det är inte alls säkert bara för att hon tjänar multum, ser bra ut och har en gedigen ekonomisk utbildning.

Klart att jag inser att chansen ökar om hon har en högskoleubildning eftersom man bland annat får öva upp analys- och reflektionsförmågan när man pluggar..men det måste inte vara så. Skrämmande många med hög utbildning har noll empati, liten koll på sin emotionella sida och har svårt att analysera utanför sitt eget kunskapsområde.

Vet om t.ex. psykologer som inte kommer upp i 35 000, skulle en sån kvinna matcha en man sämre för att hon inte har 60 000?

Ja, kanske..men då troligast pga att mannen med den höga inkomsten är på en för låg nivå emotionellt

• Papito
    Angelven skrev 2013-01-08 23:34:53 följande:
    Längre utbildning heter det

... om den är högre är ju rätt tveksamt just nu med tanke på skolans resultat i internationell jämförelse.

Visa mig ett exempel på en människa, med en egen-skapad rikedom, som inte är intilligent.

Du förvånar mig som sagt för jag tycker att du har väldigt vettiga tankar i övrigt. Jag är ju med på grundtanken här också och har viss förståelse för den men håller inte med i längden.

Svårt att rapa upp namn på beställning men jag vet inte hur många egna företagare med Joakim von Anka-inkomst jag mött som inte har det minsta djup. Sen behöver de inte vara korkade för det.

Det finns en mängd olika intelligenser och att man är bra på att t.ex.plugga innebär inte nödvändigtvis att man är intelligent på andra områden. Samma sak med affärssinne, hur många rika män med jätteframgångar finns det inte därute...som försummat sina barn för att göra karriär...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!