• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

LMFS,
    En kväll med en riktig människa, som dessutom verkar gilla dig eller sitta här och debattera pengar och husdjur med oss.... Valet är ditt :)

• Xmag

Rainbow, berätta som det är att du ser fram emot barn inom några år och att det är viktigt för dig. Sen är det ju bara att fråga hur ser du på saken? Egentligen inget att vara rädd för. Skrämmer du honom med frågan är han ändå inget för dig. Mitt råd är var öppen och tydlig med vad som är viktigt för dig redan nu när bi båda kan backa ur utan större skada om ni inte delar visionerna. Ni är ju över 30 om jag förstått rätt och då är väl frågor om barn inget konstigt eftersom det är högaktuellt runt den åldern. Vad du än gör gå inte runt och antyd och var otydlig med vad som är viktigt för dig. Hoppas inte att han skall kunna läsa dina tankar om vad du vill. Då blir du vara besviken. Killar är inte så bra på att fatta vaga antydningar rent generellt.
    Det här måste du ju veta och bättre bli lite besviken nu än jättebesviken senare...

• Xmag

Samma med Match.com dör kan man ange ja, nej, kanske på både sig själv och den man söker när det gäller barn. På Badoo står bara "Barn" och det är lite otydligt om det betyder att man har eller vill ha.

• Xmag

Måste fråga en sak. Jag har ju varit medlem på match.com och Badoo (lite halvhjärtat). Jag upplever det som väldigt stor skillnad på personerna som är där även om jag sett att vissa finns på bägge (och förmodligen många till siter...). HP har jag inte testat själv (men det kanske jag borde när jag får tid) Det verkar vara många (om inte alla) som skriver här som är med på HP. När jag i somras började "forska" lite om nätdejtande då dök ofta HP upp på olika forum, både här och på Flasback. I stort sett alla kommentarer jag hittade var negativa både från killar och tjejer. Varför är ni med på HP? Hoppas på att kanske få en mer nyanserad bild. Ni som varit på andra siter men ändå föredrar HP, varför? Vad tycker ni är bäst med HP? Priset? Folket? Stämningen? Funktioner? Nåt annat?

• Xmag

LMFS, klipp! Du verkar trots allt vara lite intresserad/nyfiken/smickrad men inser att han är fel, vilket förmodligen är rätt känsla. Om du fortsätter att kommunicera kommer det ta din tid och energi och leda till mer frustration. Du inser ju att det inte leder dit du vill. Släpp honom och sluta svara.

• Xmag

Oj då, nu riskerar man att få epitet om man berättar sanningen...:)
    Jag som "dejtat" 9 personer sen mitten av juni och har en till i stort sett bokad och då har jag ändå haft barnen och varit bortrest under större delen av sommaren...

• Xmag

Fast det är ju mer möten än "dejter" första gången man ses.

• Xmag

Vad olika folk är! Och tur är väl det. Kan bara konstatera att Anonym (Fia) vi hade nog aldrig ens sett varandra om vi var på samma Site. Så olika filosofier. Jag hade en lång profiltext. Dels för att sålla ut lite, men mycket också för att ge tjejerna en hook så att det skulle vars naturligt att fråga om något. Och ja jag hade några önskemål eller krav om du vill kalla det så. Fast de var inte förtäckta. :) men jag skrev också att de gärna fick visa att jag har fel i mina "krav". Visserligen hade jag mycket bilder. Men jag ignorerade alla flirtar. Jag tyckte bara att orkar de inte anstränga sig mer än att bara titta på bilderna och inte har nåt intressant att komma med själva är jag inte intresserad. Trots allt kryllar det av snygga tjejer. Men snygga tjejer med innhåll är så mycket svårare att hitta och det kan man inte se på en bild. Dessutom struntade jag helt att kontakta tjejer utan profiltext. Kändes som om att de bara ville ha uppmärksamhet för sin skönhet. Jag tänkte att de får skylla sig själva om de bara får en massa snuskbrev för det finns ju inget att skriva om...Men jag håller definitivt med om att man skall träffas relativt fort. Missförstå mig inte. Jag tycker inte du gjort fel. Jag är bara road av att vi hade så olika angreppssätt. Nästa gång skall jag kanske prova ditt sätt. Jag träffade många tjejer men väldigt få som jag ville hå vidare med och du träffade få men bra dejter. Det sistnämnda känns bättre...

• Xmag

Det är verkligen kul hur alla tänker olika och det känns som om inget sätt är mer fel eller rätt. Jag erkänner dock att jag är helt nybörjare inom detta ämne. I juni var första gången någonsin jag loggade in på en internetdejtingsite. Jag hade inga förkunskaper och visste inte vad jag skulle vänta mig. Men jag lärde mig en hel del under resans gång även om jag fortfarande anser mig vara nybörjare i ämnet. Men jag var ytterst tveksam att svara de som kontaktade mig som inte hade bild. Jag fick känslan av att (vissa) tyckte att de var fula eller hade nåt att dölja. Och om nån tycker att hon är ful själv så blir hon ful. Några personer utan bild hade jag dock kontakt med. En var kul att maila med men kändes inte lockande att träffa, den andra hade ett speciellt jobb som gjorde att hon inte ville ha bilden på siten. Hon mailade fick en bild till mig. Detta bevisar bara att vi är olika och att internetdejting inte är mindre komplicerad än traditionell parbildning. Det är ju i grund och botten samma människor...Men jag gillar denna mångfald! Kul med nya idéer och infallsvinklar!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!