• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (men) skrev 2012-09-19 21:45:34 följande:
    Jag kommer nog aldrig nätdejta igen Men trots att man bor i en ganska stor stad..så blir den liten i dejtingvärlden. Iaf..en gammal dejt till mig skrev till min bästis på en dejtingsida..att hon skulle ge mig en kram nästa gång vi sågs. Det var ju gulligt. Synd att det är världigt svårt att vara vänner med gamla dejter. 

Men hur blir det annorlunda om du dejtar i verkliga livet, så att säga? Stan är väl lika liten då? Sen kan jag förstå att du inte vill nätdejta av andra orsaker.
  • Xmag

Min planerade är fortfarande sjuk. Hoppas på nästa vecka...

• Xmag
    Anonym (Anna) skrev 2012-09-21 19:14:20 följande:
    Hej på er
    Ärligt, hur svårt ska det vara att hitta en normal och tänkande man? Har försökt ett tag på HP men det går sådär, dvs inte alls! Många besöker min sida, men få som skriver. De som skriver verkar inte vara helt hundra. Har varit i kontakt med ett fåtal trevliga varav två utvecklades till träffar. Den ena gick fetbort eftersom vi inte sökte samma sak här i livet. Den andra var väldigt trevlig, men tyvärr inte färdig med sitt ex...

Någon som har något fantastiskt tips till mig?
    Jag får för mig att det är rätt många" oseriösa" på HP eftersom det är enkelt och gratis att registrera sig. Det finns givetvis normala också men det verkar vara rätt mycket brus. Har du skrivit till någon själv eller väntar du bara på att andra skall skriva? De allra flesta dejter jag vari på har det varit tjejerna som mailat mig först. Jag har liksom fokuserat på att svara på mail och hade lite ork att söka aktivt och titta på profiler. Jag tycker det är trevligt om tjejerna kontaktar mig. Då får ju du dessutom välja nåt som passar dej.
  • Xmag
    MrC skrev 2012-09-21 20:59:55 följande:
    Jag vet att du bör det. Dessutom ser du mycket bra ut också, så inget att skämmas för.
    Bra, nu har flirtandet kommit tillbaka i tråden =)
  • Xmag
    Anonym (Anna) skrev 2012-09-21 22:02:11 följande:
    Jag skriver till andra också. Inte så att jag bara sitter och väntar på att få mail. Men har kanske skrivit till fel... Man lär sig väl tillslut :)
    Är de som du skriver till inte normala heller? Eller får du inte svar? Det är nog precis som du skriver man får lära sig lite. Dels vad olika saker egentligen betyder och sen hur man tolkar en profil men även hur man skall skriva för att få svar... 
  • Xmag
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-21 22:36:13 följande:
    Det är tyvärr ofta så det är.
    Ja fast så är det ju i "verkliga livet också". Man får inte gå på all reklam om hur romantiskt det är att dejta på nätet. Tycker inte mycket av reklamen verkar stämma. Har som sagt haft en hel del trevlig kontakter och många trevliga träffat men det har inte lett till så mycket mer. Så det är bara att köra på! =)
  • Xmag

Jo för mig har det blivit kvantitet i stället för kvalitet när det gäller nätet och det var ju tvärt om mot vad jag hade tänkt...nätet gör det inte lättare i alla fall. Det är bara ett till sätt.

• Xmag
    Anonym (FZ6) skrev 2012-09-22 05:08:37 följande:
    Kollade av nyfikenhet på din presentation och jag tycker den ser bra ut. Väldigt snygg var du också på bilden, så du borde kunna hitta nån intressant karl? 

Tyvärr är det väl så att har man en snygg bild så drar det till sig en massa konstiga människor också. Men det är givet att snygga bilder ökar trafiken. Men man har i alla fall ett större urval så några "normala" borde ju också höra av sig. Nu snackar alla så mycket om HP här att man blir sugen på att registrera sig där bara för att se hur det ser ut. Får se om jag får tråkigt nån kväll och har tid över...
  • Xmag
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-22 05:27:38 följande:
    Ja jag håller med. Det lär nog dimpa ner ett eller annat brev i den inboxen skulle jag tro.
    Enbart Unix: unzip,strip,touch,finger,grep,mount,fsck,more,yes, fsck,fsck,fsck,umount, sleep

Och det är ju bra. Om inte annat kan ju Anna skriva om de mest konstiga mail hon får... :)
  • Xmag
    Anonym (men) skrev 2012-09-22 16:46:09 följande:
    Varför väljer man då HP om man tycker den är oseriös? Då är man det själv också?Tungan ute

Jag tror att de som betalar för vissa sidor även är på gratissidornaFlört 
    Jag har som sagt vart med på match.com (betalsida) och på Badoo (halvt om halvt betalsida). Jag tycker det är stor. De på match var rätt fokuserade på att få ett förhållande och verkade väldigt normala (i alla fall alla jag hade kontakt med). Det enda undantaget kom från några skumma personer med östeuropeisk anknytning som förmodligen var någon form a dating scam. Alla följde ungefär samma mönster. 27 år. ingen beskrivning. I bland bild på jättesöt tjej och ibland utan bild. Skickade många flirtar. Bostadsort någonstans utanför storstäderna i Sverige. Verkade inte kunna svenska.  Ett lustigt sammanträffande var att de som frisyr agivit "rakad". Och det gäller alltså huvudfrisyr och inget annat. Kanske någon kod i dessa sammanhang jag inte begriper mig på men jag tror inte det finns så många 27-åriga tjejer som har rakat huvud och verkar vilja stöta män i 45-årsåldern... Jag fick nog flirtar från minst 10 stycken olika sådana under tre månader. På Badoo är det mycket mer T&A på bilderna (och killar med bar överkropp) än på match och tror att många tjejer lagt upp bilder mest för att få lite bekräftelse. Lite FB-typ bilder som folk skall trycka "like" på och skriva "Finaste!" osv... Detta gäller även äldre damer i mitt sökspann. Så det är en stor karaktärsskillnad mellan dessa siter. Har även reggat mig på nån "oseriös" sida utan bild och profil för att titta lite men det känns inte som min grej. Är nu grymt nyfiken på HP så jag kanske reggar ett konto snart och kollar runt lite. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!