• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Tack Tabula. Kul att få vara med!
    Jo jag hade satt "genomsnittlig" under min tid på match. Bör tillägga att jag är 45 år så det är väl ganska genomsnittligt att inte ha magrutor...
    Anledning till att jag ens funderade över detta var en dejt jag hade som sa att alla killar har satt "atletisk/muskulös" på sin profil men hon tyckte det inte stämde för fem öre... Jag hade ju av naturliga skäl inte sett så många manliga profiler så jag visste ju inte hur andra rankade sig själva. Skönt att höra att ni därute inte verkar vara så kroppsfixerade. För mig är en vacker kropp som en krydda i kryddmixen. Nån annan krydda kan ersätta den och det blir jättegott ändå. Men att bara äta svartpeppar är inte så gott.

• Xmag

Jag har egentligen inget behov av att vara anonym här. Men det var så många andra som var det så jag började så också... :)
    Jag skulle säga att "ganska genomsnittligt" är rätt beroende av ålder... Var på en badstrand i Hälsingland i somras och många i 20 årsåldern vara vältränade men tittade man på män och kvinnor i min ålder (45) så verkade 10-15 kg övervikt vara "ganska genomsnittligt"... Kände inte riktigt att jag kände mig som en av dem direkt...Men som sagt för mig är det inte så viktigt men jag vill inte bli bortfiltrerad pga att jag är ärlig. Nu har jag i alla fall haft en dejt med en tjej som önskade "atletisk/muskulös" och det gick bra trots att jag har angivit "genomsnittlig". Dock var det jag som tog kontakt. Vi har tom bokat en andra dejt. Så det kanske inte är så viktigt vad man sätter ändå. Snygg, smart och trevlig kvinna! Kanske hade jag fått fler mail om jag satt "atletisk/muskulös". Men jag vill ju inte ha en kvinna i ett långvarigt förhållande som vill ha mig för min kropp i första hand ändå.

Rainbow.
    Om man ändå skulle vilja ha kontakt med dig trots övervikt är det bättre att ljuga och sedan hoppas att man har något annat som intresserar dig, charm, vackert ansikte, snygg bil eller vad det nu kan vara som får dig att tända än att bli bortsållad och aldrig få chansen... Det är nog därför så många ljuger... Inte lätt det här. :) Klart är, har finns inget facit.

En annan fråga. Hur ser ni på gamla foton som profilbild? Då menar jag foton som är över 1 år. Jag har uppfattningen av att det är ganska vanligt i alla fall i runt 40-års segmentet. Vissa tjejer jag dejtat har sett ut att vara i 35-årsåldern på bilden fast de ärligt angett korrekt ålder i profilen. När man träffat dem så har de alltid sett äldre ut i verkligheten. Snygga ändå men ändå... Har sett några som haft bilder från 2007(!) eftersom datumet varit "timestampat" i bilden...Är det vanligt bland killar också?

• Xmag

33-åring. Tror de flesta på match skulle skrivit slank i ditt fall.

• Xmag

Jo det är ju ingen ide' att se för bra ut på profilbilden så att man blir besviken när man ses i verkligheten. Men det är ju redan avhandlat en gång i denna tråd. :) Tror på att ha en rättvisande ärlig bild. Helst flera och även i helfigur. Om man fortfarande är sig lik gör det inget om den är lite gammal. Håller med. Men om syftet är att se snyggare ut kan det bli fel. Det här är nätdejting är så svår eftersom man beskriver sig själv, fyller i lite smickrande värden och har en bild som är snyggare än i verkligheten. I verkliga livet är det ju upp till andra att bedöma kroppstyp och väldigt svårt att se bättre ut än vad man gör. Har dock träffat en som såg bättre ut i verkligheten än på profilen. Fast då var det hon som fick tjata ett tag om en dejt...
    Har sett så många dåliga bilder som folk lägger upp. Varför gör man det? Många lägger upp bilder de tagit i en spegel med en blixt som tar bort en del av bilden och med en tillgjord min. Jag säger inte att man skall behöva gå till fotograf men man kan kanske be någon fotointresserad kompis ta några bra bilder. Jag kan tycka att det känns lite slappt och oengagerat. Det känns som om man borde lägga tid och kraft på något så pass viktigt (om man nu är ute efter en livspartner).

• Xmag

Jag gjorde ett par inlägg som Anonym (Marcus) men nu är jag mig själv Xmag. Tänkte inte outa nån av de tjejer jag har haft kontakt med utan bara berätta om dem så att de inte går att identifiera så jag känner att jag inte behöver smyga. :)

• Xmag

Tack Papito! Snabb summering av mina erfarenheter sen i början av juni då jag kastade mig in i detta (som bakgrundsinfo om mig) 7 första dejter från Match, 2 av dessa var det jag som tog kontakt med först. 1 första dejt på gång från Match. kanske nästa vecka. 2 första dejter från Badoo. ingen av dessa tog jag initiativet. Var aldrig riktigt aktiv på Badoo. Plus ett antal längre mailväxlingar och chattar som inte ledde till dejter mkt pga semester och att det sen rann ut i sanden. Alla dejter har varit trevliga men jag har bara bokat en ny dejt med en sv tjejerna. Faktiskt den enda som jag viste redan under dejten att jag ville träffa igen. Det var en av tjejerna som jag inledde kontakten med. Har aldrig nätdejtat förut. Kommer från ett långt förhållande(sen 90-talet) som tog slut i slutet av 2010. Har två barn. Mycket har hänt sedan jag dejtar senast. Framför allt vad jag letar efter. Det är främst det jag utforskat i sommar genom att dejta och maila med ett antal kvinnor. Jag har i alla fall lärt mig vad jag inte vill ha och roligt men mycket jobbigare än jag trott har det varit. Eftersom jag inte riktigt vetat vad jag vill ha förutom en snäll, go, söt, stark, kul, framåt kvinna så har jag låtit mig jagas snarare än jaga själv. Jag har bara tagit några få kontakter själv.

• Xmag

Rainbow, tror du just kommit fram till nåt viktigt. Du är helt enkelt inte redo för ett seriöst förhållande. Är det så bråttom? Kan du inte vara singel ett tag och fundera på vad du vill frammåt? Kanske är det annorlunda mål än när du började dejta ditt X en gång i tiden... Ägna dig åt något annat roligt ett tag, en kurs eller hobby som tar upp din tid.

• Xmag
    Anonym (b) skrev 2012-09-09 19:10:46 följande:
    Xmag: Välkommen! vi kan behöva lite nytt blod här

Jag vet inte om någon minns "Stockholmaren"...han vill verkligen träffas och säger att han inte kan släppa tanken på mig.Jag hade väldigt gärna träffat honom också, men för mig blev det förstört när han inte hörde av sig på några veckor. Dumt nog har jag svarat på hans senaste mail men idag skrev han: det är väl inte för sent väl? och jag kände mig tvungen att säga att det är det och att jag inte kan lita på honom längre, och det är ju en förutsättning att man gör det. Konstigt nog kändes det lite jobbigt att behöva skriva det... men jag måste ju träffa någon som är värd mig

Lite smådeppigt idag faktiskt efter allt "nej-sägande"till de få karlar som är intressanta (ta inte illa upp nu killar )    

och det här med vad man ska skriva för kroppstyp...många säger att jag är smal men jag sätter normalbygd för det är det jag är enligt mig själv. Och vill inte skriva slank om någon kanske har någon annan definition på det så vill jag inte göra någon besviken när de ser mig
    Och de som skriver själva att de ser bra ut!!! det är väl upp till betraktaren att avgöra det, förstår inte att man skriver det när de har bilder, hahaha!

Känns som det blev ett litet rörigt inlägg idag, får skylla på att det är lite "dagen efter" idag  
    Tack! Intressant gäng här tycker jag! =)
    Nätdejtande är inte så lätt och roligt som det framställs i reklamen. Man får förutsätta att de flesta antingen dejtar andra eller i alla fall har kontakt med flera andra. Det gör att man kanske vill ha in svar från en person som man skall boka andra dejten med innan man bokar första dejten med någon annan. Dels för att ha tid där mann kommit längre och dels för att man kanske inte vill ha en första dejt före man vet hur andra dejten går. Detta kan bli lätt rörigt. I bland får man förhala den ena och jaga den andra. Jag tyckte det var oerhört svårt att säga nej eller inte svara om en snygg tjej mailade mig och ville ha kontakt. Svarar man inte då så har man bränt den bron även om man har en dejt på gång. Däremot kontaktade jag inte någon ny och jag försökte få till en andra dejt. Svårt med fokus då. Det har egentligen inget med intresse att göra egentligen utan är mer en taimingfråga. Jag anser att en person som jag träffat och jag vill träffa igen alltid får högre prio än någon ny, eftersom man vet vad man har men inte vad man får. Därför räknade jag också med att bli behandlad så men det känns ändå lite tungt att inte vara första valet (även om det beror på timing). Kankse det är en förklaring till Stockholmarens beteende?

• Xmag
    Anonym (b) skrev 2012-09-09 21:38:06 följande:

Xmag: Ja så kan det säkerligen vara... och vi har avståndet mellan oss som också ställer till det. Han svarade nu igen iaf att han tycker det är tråkigt att jag känner så men att han verkligen förstår mig. Men att jag är så speciell för honom så han kan inte släppa taget. Fick ringa och maila honom om jag ångrar mig. Hade du gjort det? Jag har  blivit bränd av mitt senaste förhållande som avslutades på ett ytterst fegt sätt så har jag extra svårt för det beteendet att man bara slutar höra av sig, att man är för feg helt enkelt. Var en man och säg som det är istället!jag skulle aldrig kunna göra så därför är det svårt att förstå när andra kan göra det så lättvindigt.Vill helt enkelt att folk ska vara mer som mig, haha!
    Javisst är det lite jobbigt att man antagligen bara är en i mängden i nätdejtingdjungeln, men jag litar ändå på om det verkligen klickar så så blir det som det är meningen att det ska bli i slutändan  

Om man skall ha ett långdistansförhållande måste man nog vara lite extra kär och känna att det verkligen kan funka. Och om du känner dig illa behandlad eller inte uppskattad nu så är det ju det du känner och du kommer att fortsätta känna så nästa gång det händer. Tycker att det är lite skumt att du är så speciell för honom. För ni hade aldrig träffats, eller hur? Men det finns aldrig någon garanti i något förhållande för att inte bli bränd men satsar man inget så får man inget heller...Fast det gäller ju rent generellt.
  • Xmag
    Papito skrev 2012-09-10 15:24:08 följande:
    Vet inte, låter som att Xmag kan ha gjort det.
    Bra fråga, är också nyfiken
    Ha ha, nej inte vad jag vet. =) 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!