• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Det är inte utseendet som är den stora behållningen med henne tyvärr. Snygga tjejer finns det trots allt rätt gott om. Vi har bara haft en "dejt" men den var bra. Det är mycket jag gillar med henne som hennes ekonomiska situation och livsstil som är rätt lik min vilket är mycket positivt som jag ser det. Hon är intelligent, smart, framåt och gillar att diskutera vilket passar mig jättebra. Hon hade gärna fått vara lite "fulare" för min del. :)

• Xmag

Nej samma ekonomiska situation är absolut inte ett krav men det underlättar ett jämlikt förhållande om min partner också har det bra ställt. Och eftersom hon också driver företag precis som jag gör så vet hon vad det innebär. Pengarna kan komma lite oregelbundet. Ja nu känns det nästan som jag outar henne. Hon skulle i alla fall känna igen sig hon läste här :). Men som jag är öppen för det mesta när det gäller smarta, sunda kvinnor. Men jag gillar starka framgångsrika kvinnor.

• Xmag

Det där med ekonomiska situation fick lite större proportion än det förtjänar. Jag kanske inte borde nämnt det alls. :( Jag gillar faktisk tjejer som tjänar pengar så för mig är det inte ett problem. Och skulle hon tjäna mer än mig så är det inga problem heller. Jag är ändå trygg i min manlighet. Men pengar i sig är inte viktigt egentligen bara att ekonomin är ordnad. Ekonomisk sundhet är viktigt. Jag brukar undvika att berätta exakt vad jag jobbar med ett tag när jag träffar en tjej jag inte känner. Nämner man att man äger företag så tror nästan alltid folk att man har obegränsat med pengar och det drar till sig gold diggers. Jag vill vara intressant för den jag är och inte för de pengar de tror jag har. Därför är det bra (men inte krav) att tjejen också har en bra ekonomi. Sen är det ju lite så att lika barn leka bäst.

• Xmag

Jag gillar inte nån mer för att hon har hög inkomst. Men tror att det är bra om man är ekonomiskt kompatibla. Det är ju inte roligt att dejta någon som lever ett helt annat liv och inte har råd att göra de saker man vill göra. Jag hade inte tänkt bli sambo på en gång så man får ju liksom leva på sin egen ekonomi ett tag.

Och när det gäller företag sen så spelar det ju roll vad det är för företag och i vilken bransch och hur många anställda. :) Men det är också därför jag gillade att hon själv är företagare för hon vet hur det är och hur det fungerar. Inget krav men det ju mer man talar samma språk ju lättare blir det. Jag har som jag skrev förut dejtat en Amerikansk tjej och hon pratade tex inte svenska och det komplicerade en del. ingen showstopper men om många små pusselbitar känns rätt så tycker jag det är bra.

Nu blev det mycket snack om pengar och det var ju inte meningen. Det var ju inte det som var det viktiga. Det enda jag hade i min profil om ekonomi var att "du har liksom jag ordnad ekonomi" Det jag ville få fram var att vi hade mycket gemensamt och vi pratade just om fördomar mot företagare dom du nämner ovan ;) och kände båda igen oss. Dessutom snygg, varm och trevlig så det var synd att det inte blev något av det. Det hade kanske kunna blivit något. Nu skall jag inte sörja för mycket för jag har några andra trådar att dra i som är bra på sina sätt. Jag är trots allt inte så enkelspårig. :)

• Xmag

Nu har vi ju skrivit en hel del om dejtar som inte blev av, folk som inte hör av sig alls och folk som hör av sig för ofta. Finns det ingen som vill dela en historia om en bra kontakt eller dejt? Kan behövas så man inte tappar modet. :)

• Xmag

Kan det vara så illa att de som har bra dejter ängar sig åt just sin dejt och inte hänger här? ;)

• Xmag

Rainbow, jag tror visserligen att vi tänker lite olika men kanske inte så olika som det verkar när jag läser dina kommentarer. Jag tror du missförstod lite också. Jag kan ha varit slarvig när jag skrivit också för jag skriver oftast från mobilen och då kanske man kortar ner lite och förenklat. Självklart skulle jag vara med och betala om man skall göra något tillsammans det var inte riktigt så jag menade. Jag bjuder gärna rent generellt!

Jag tycker nog ekonomisk kompatibilitet är en av MÅNGA viktigt parametrar. Kärleken är kanske blind men den behöver inte vara dum... Det handlar om att dejtingundetlaget har möjlighet till att kunna bli ett bra förhållande även praktiskt. Jag blir hellre kär i någon där det praktiska har bra förutsättningar att fungera bra än där det fungerar dåligt. För mig är det tex, ickerökare, inga pälsdjur, bor i rätt område (dvs i närheten), har en likvärdig syn på alkohol (dvs att vi har ungefär samma dryckesvaror). Hon vill nog inte ha fler barn. Sen är det ju bra om vi delar intressen som tex utförsåkning. Jag vill åka till alperna eller fjällen 3-4 gånger per år. Hon måste förstå att mitt jobb inte är ett jobb utan en livsstil. Det betyder inte att jag jobbar mer än nån annan men att jag vill leva ett bra liv och ha kul oavsett om jag jobbar eller är ledig. Man kan göra affärer och knyta kontakter på "fritiden" och man kan träna på "arbetstid". Jag har enorm flexibilitet men jag är också själv ansvarig för att det går bra. Jag har även ett aktivt liv som bland annat tränare åt ungdomar. Jag tränar själv 3-3 pass i veckan. Jag har en del andra projekt + hus och barn. Sen har ju jag hobbies också... Så då måste man ha någon aktiv som orkar med tempot. Det blir inte många timmars slötittande på TV om året. Nu blev det väldigt mycket men jag ville få fram att det är många pusselbitar som kan vara viktiga. Ekonomin var bara en av dem. Men ekonomi och livsstil hänger ofta i hop rätt väl. Och det är väl mer livsstilen som skall vara kompatibel.

Ja jag kanske är kräsen och det är ju jag även om jag skall köpa någon sak till mig själv som är betydligt mindre viktigt än ett förhållande, bil, gräsklippare, TV. Så jag tänker vara noggrann även när det gäller dejter :) Samtidigt är jag öppen jag har ju inga fasta krav utan det är ju helhetsbilden som är viktigast. Och hittar jag ingen "tillräckligt bra" så är jag hellre ensam. Har det trots all bra och trivs. Har inget behov av ett förhållande för förhållandets skull.

Är inte säker på att alla håller med. Och det är jag helt OK med. Jag tycker om folk med olika åsikter och gillar en bra diskussion men jag tycker inte att det är kul om jag skulle bli missförstådd pga att jag uttryckte mig klumpigt.

• Xmag

Anonym (B),
    Låter som att han söker jobb! Har en kvinnlig bekant som berättade att hon i flera fall fått det beskrivet i mail (tror inte det var i presentationen) att de är "hela och rena och luktar gott"...

• Xmag

Något jag skulle tycka var kul var om nån kunde skriva "Kåt, glad och tacksam"... :)

• Xmag

Anonym (b),
    Jag skrev inget om hus, jobb eller nån bil i min presentation, det är ju vad jag HAR inte vem jag ÄR. Jag skrev dock att jag trivs med mitt jobb och boende. Det tycker jag kan vara relevant. Noterade dock att många tjejer skrev att de bodde i ett "litet hus" eller "radhus". I och för sig viktig info om man är lägenhetsperson eller husperson.
    Har även haft förmån att se några killars presentationer där de står med bar överkropp vid sin bil....det måste ju funka på nån eller? Vet ju av erfarenhet att ett kreditkort av rätt modell får uppmärksamhet av tjejer på krogen... Men för mig är det så totalt ointressant.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!