Rainbow, jag tror visserligen att vi tänker lite olika men kanske inte så olika som det verkar när jag läser dina kommentarer. Jag tror du missförstod lite också. Jag kan ha varit slarvig när jag skrivit också för jag skriver oftast från mobilen och då kanske man kortar ner lite och förenklat. Självklart skulle jag vara med och betala om man skall göra något tillsammans det var inte riktigt så jag menade. Jag bjuder gärna rent generellt!
Jag tycker nog ekonomisk kompatibilitet är en av MÅNGA viktigt parametrar. Kärleken är kanske blind men den behöver inte vara dum... Det handlar om att dejtingundetlaget har möjlighet till att kunna bli ett bra förhållande även praktiskt. Jag blir hellre kär i någon där det praktiska har bra förutsättningar att fungera bra än där det fungerar dåligt. För mig är det tex, ickerökare, inga pälsdjur, bor i rätt område (dvs i närheten), har en likvärdig syn på alkohol (dvs att vi har ungefär samma dryckesvaror). Hon vill nog inte ha fler barn. Sen är det ju bra om vi delar intressen som tex utförsåkning. Jag vill åka till alperna eller fjällen 3-4 gånger per år. Hon måste förstå att mitt jobb inte är ett jobb utan en livsstil. Det betyder inte att jag jobbar mer än nån annan men att jag vill leva ett bra liv och ha kul oavsett om jag jobbar eller är ledig. Man kan göra affärer och knyta kontakter på "fritiden" och man kan träna på "arbetstid". Jag har enorm flexibilitet men jag är också själv ansvarig för att det går bra. Jag har även ett aktivt liv som bland annat tränare åt ungdomar. Jag tränar själv 3-3 pass i veckan. Jag har en del andra projekt + hus och barn. Sen har ju jag hobbies också... Så då måste man ha någon aktiv som orkar med tempot. Det blir inte många timmars slötittande på TV om året. Nu blev det väldigt mycket men jag ville få fram att det är många pusselbitar som kan vara viktiga. Ekonomin var bara en av dem. Men ekonomi och livsstil hänger ofta i hop rätt väl. Och det är väl mer livsstilen som skall vara kompatibel.
Ja jag kanske är kräsen och det är ju jag även om jag skall köpa någon sak till mig själv som är betydligt mindre viktigt än ett förhållande, bil, gräsklippare, TV. Så jag tänker vara noggrann även när det gäller dejter :) Samtidigt är jag öppen jag har ju inga fasta krav utan det är ju helhetsbilden som är viktigast. Och hittar jag ingen "tillräckligt bra" så är jag hellre ensam. Har det trots all bra och trivs. Har inget behov av ett förhållande för förhållandets skull.
Är inte säker på att alla håller med. Och det är jag helt OK med. Jag tycker om folk med olika åsikter och gillar en bra diskussion men jag tycker inte att det är kul om jag skulle bli missförstådd pga att jag uttryckte mig klumpigt.