• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Fick ytterligare ett mail i morse. denna gång från en person som angivit "lektor" som yrke och Stockholm som bostadsort. Precis som de senaste mailen har "hon" problem med å,ä, ö... ÄMNE: "Hej
    "Hej! Vi verkar ha en valdigt samstamig bild av livet som ett par. Jag vill garna veta vad du gillar och vad du soker! xxxx@g m a i l c o m Jag ser fram emot att h?ra fran dig!

• Xmag

Man blir onekligen nyfiken på vad detta är. Precis som när jag var i Kina och vissa kvinnor var såååå trevliga så blev vi väldigt nyfikna på hur de trodde att de skulle tjäna pengar på oss. Prostitution, nån form av bedrägeri, rån, gifta sig och flytta till väst, eller kanske nåt annat spännande. Det enda man kunde vara säker på var att det inte handlande om vanlig kvinna-man attraktion...

• Xmag

Grattis LMFS! Du är ett levande bevis på att man i alla fall kan träffa nån som har potential på nätet. Gillar din nästa Groucho Marxiska mening "ovanligt vettig för att vara en som närmar sig mig".

• Xmag

Jag tycker man kan ta kontakt ändå fast det står "ja" om personen i övrigt är väldigt intressant. Får man svar, vilket för övrigt inte är garanterat, så kan man ju prata/skriva om det och vad det innebär. Kanske han/hon vill ha barn i familjen och nödvändigtvis behöver skaffa egna barn utan "nöjer" sig med bonusar. Det beror så mycket på situationen och att svara "ja/nej" på en fråga om barn kanske inte är så lätt när det finns så många alternativ. Men har man olika önskningar/mål efter att ha stämt av så är det ingen idé att gå vidare och tro att den andra skall ändra sig.

• Xmag

Sen är det kanske inte så konstigt att det förekommer lite "chatt" i en tråd om nätdejtin. De som skriver (och läser) är ju alla ute efter kontakter med andra människor och då är det lätt att det spiller över i sociala samtal och flirtar även i tråden. Sen har jag aldrig upplevt just denna tråd som speciellt formell, men den är väldigt ofta on topic ändå eftersom det är ett brett ämne.

• Xmag

OK, lite datingnyheter (eller brist på sådana). Jag har nu mailet ett otal gånger med en tjej som jag fick kontakt med precis innan jag sa upp mitt medlemskap på match. Det tråkiga är att i stort sett alla mail handlar om när vi skall träffas första gången. Vi har hållit på i över en månad nu. Vi lever bägge VV-liv med olika bytesdagar så i princip har vi ett fönster på fyra dagar per tvåveckorsperiod då vi skulle kunna träffas utan att blanda in barnen. Nu har resor, sjukdom och kvällsarbete kommit i vägen. Nästa vecka har vi ett fyradagars fönster igen men då har jag två av kvällarna bokade med annat redan....Nån som känner igen sig?

• Xmag
    Papito skrev 2012-10-07 01:41:09 följande:
    Ska vi vara lite seriösa och leka psykologer kan man också fundera på vad det är för mönster du följer och varför. Varför anser du dig behöva kämpa för att falla? Vilken typ av män är det du kämpar för och varför fallerar det? Du kanske söker en liknande typ av män, dem du får kämpa för och får då liknande resultat i relationen, du intar ju alltid samma position och roll. Biten med mansslukerska, kan det finnas något i det? Att du först sliter för att få männen att falla för dig och sen nästan ser dig om efter andra. Är det en del av jakten? Är det en typ av relationsrastlöshet och varför i så fall? Dr Ruth fick hjälp av Dr Phil... Jag kanske är ute och cyklar men fundera lite runt ditt mönster iaf.

Och här kommer mer "hjälp" från en gammal Magnus Uggla låt från -78. " För om jag är för nugen på dig, tycker du jag är jobbig och skiter i mej, om jag skiter i dej, blir du förvånad och undrar, om jag inte längre gillar dej. Så vart vi tillsammans och då tyckte du, inte längre det var kul, då drog jag en fint för dej, jag gjorde slut med dej, och då vart du genast nugen på mig. " För övrigt så är "nugen" ett ord jag aldrig hört någon annanstans och då är jag så gammal att jag hörde skivan då den kom ut -78 men samtidigt så "ungdomlig" att jag förstod "I dunno".... :)
  • Xmag
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-07 01:07:35 följande:
    Jag tål det Visst låter jag som ett riktigt kap, undra varför jag är singel Killen får gärna vara rak men inte ringa ner mig eller vilja träffas varje ledig minut. Och det där med att jag hör av mig sällan menade jag just att jag varken ringer eller messar som en tok, men hör killen av sig så svarar jag naturligtvis. De killar jag fallit för de här åren som singel är de jag fått jobba hårt på. Hur det har gått är väl rätt uppenbart  Kan tänkas bottna i att jag innerst inne inte vill träffa någon seriöst än, då jag endast faller för de killar som jag vet att det med största sannolikhet inte kommer att leda någonstans. Eller så är det bara så att jag inte träffat på rätt herre än. 

Jag tror verkligen du är något på spåret där. Tror många känner att de vet egentligen vad de vill ha men ändå söker de sig till något annat. Vissa stöter på personer som de bara är fysiskt attraherade av för att de kanske är rädda att öppna upp och riskera att få hjärtat krossat. Då försätter man sig så att säga i sådana situationer där det inte riskerar att hända, fast man "egentligen" vill nåt annat.
  • Xmag
    Papito skrev 2012-10-06 22:22:03 följande:
    Ok, en On Topicfråga till damerna i djungeln (möjligt att även männen gör så men det vet jag inte). Jo, som ni vet är jag inte aktiv på dejtingsidan men har börjat titta runt lite, bara för nöjes skull. Det som slår mig är att så många kvinnor har så negativa presentationer. "Om du är si, så, se, sa, su, sy, sä, sö....skriv inte! Om du bla, blä, bli, blå blo, ble, håll dig undan...etc" Jag förstår att många är trötta på kassa sexmail och liknande men det ger ändå en ganska tråkig förstabild av personen. När jag läser en sån presentation måste den ha något vääääldigt speciellt för att jag ska lockas av personen ifråga. Hur ser ni andra på såna presentationer? Hur tänker ni som skriver så? Inget dissande från min sida, jag undrar verkligen.

Intressant. Men håller med om att väljer man att skriva listor på vad man inte vill ha så framstår man som en väldigt sur och negativ person. Gnällkärringar tänker jag när jag ser något sådant även om de har en snygg bild så känns de bara såååå tråkiga. Jag ser mig framför mig i ett framtida förhållande där hon sitter och gnäller på allt och alla, och värst av allt på mig....
  • Xmag
    Papito skrev 2012-10-06 22:46:14 följande:
    Eller chicksen som är närmare 40 och har porrfejs med putande mun...öhhh, i min ålder vill jag ha en kvinna som bryr sig lite men samtidigt kan gå ner till affären utan smink. Någon som kan prioritera annat än utseende...att se bilderna på uppsminkade putmunnar som försöker leka sjuttonåringar är sååå avtändande. Hur tänker ni där damerna?

Eller de klart över 40... Håller med dig där också. De ger en bild av att de är osäkra på,sitt åldrande. Inte kul. Tycker att det är trist när i övrigt vackra kvinnor klagar över att de börjar bli gamla och rynkiga som om deras enda värde satt i ungdomlig skönhet. Men vem vet de som gör så (utan att man fattar att det är med glimten i ögat) kanske inte är så gamla mentalt... Men å andra sidan vill man dejta en 20-åring är det väl bäst att man gör det och inte bara dejtar en som önskade att hon var 20... Papito, du gör många sunda observationer. Förstår att tjejerna i tråden tycker att du är ett kap! :) men som du märker är det svårt att bli profet i sitt eget land. Göteborg är ju fint på sommaren men resten av året är väl inte så kul om man skall vara årlig...:)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!