• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Isnogood skrev 2012-10-19 23:42:54 följande:
    JAG fick en liknande också.... Ey, ja e ju TJEJ
    I live on the dark side...the devil is my confederate

Var inte så trångsynt! :)
  • Xmag
    Anonym (dejt) skrev 2012-10-20 08:46:20 följande:
    Här fanns ju en nätdejtingstråd, då kan jag ju lägga min fråga här. Ska ikväll träffa en nätdejt för första gången, vi har haft kontakt i snart 2 månader. Han bor knappt 20 mil härifrån och kommer hit. Middagstid och läge att äta nått... kocka ihop mat hemma tills han kommer eller gå ut & äta? Vad tycker ni? Tänkte slänga iväg ett mess och fråga honom sedan vad han vill, men tänkte kolla med er erfarna först.

Ja gå ut och ät! Det blir liksom lite neutralare plats också. Och om du inte skulle trivas är det lättare att avsluta tidigare när man är ute. Och bara vetskapen om att du kan dra dig ur om du skulle vilja gör dig förmodligen mer avslappnad vilket kan leda till en bättre dejt.
  • Xmag
    Isnogood skrev 2012-10-20 00:28:50 följande:
    Det var en mening, enda meningen, i ett mail jag fick på Hp... Han var tydligen intresserad av min röjsåg  (Jag har skrivit i pressen att jag hanterar röjsåg, motorsåg mm...)     

Tycker ändå det var en relevant mail. Jag har aldrig sett någon som nämner "röjsåg" i sin profil. Fast det är klart att något annat än röjsågen måste han vara intresserad av förstås...Så bara en mening som nämner röjsågen kanske känns lite udda. Samtidigt har jan ju läst din profil och kommer med en kommentar om vad som står i den och inte bara skickat ett massmail. Det får du ge honom lite vred för. Jag känner nog också att jag skulle ha kunnat ta upp röjsågen om jag mailat dig, fast på ett lite annorlunda sätt. Tycker ju det är så trist med tjejer som bara har, "gillar att träna och resa" i sina profiler så kul att du nämner att du hanterar röjsåg. Så det skall du ha fred för också!
  • Xmag
    Anonym skrev 2012-10-20 09:54:14 följande:
    Det är bra att vara lite "Nojig" och orolig, det är det som skyddar dig från otrevligheter, annars skulle man gå ut naken och full och naiv och tro att allt är glitter och rosa moln. Nedvärdera inte dina mänskliga känslor och nerver, de finns där av en anledning.

Tänk vad härligt om man kunde gå ut naken och full! :) Lite som på 60-talet...
  • Xmag
    Isnogood skrev 2012-10-20 10:25:15 följande:
    Något tips på vad man kan göra för att verka "mindre knäpp"..? Eller, kanske ska byta bild, något lättklätt tuttaktigt kanske..? "Funderar på vem jag skall sno en bild av" Nee, jag är ju bara jag... Fast, är och har alltid varit totalt katastrof på det där med att försöka ta kontakt, känns som om folk blir "rädda" för mig eller bara inte vill någonting med en sån som jag. Och de som vill, de är de mest konstiga typer som vill de mest konstiga saker... Ett exempel:  "Hej, jag och min pojkvän undrar om du skulle vilja ha lite kul med oss, vi vill gärna ha med en till i sexet" "Yey" liksom, preeeciiiis vad jag var ute efter...eller inte (!)                    

Varför inte vara lite "knäpp"? För det är väl så du vill leva? Inte som nån du inte är? Det spelar nog ingen roll hur du framställer dig, så länge du avslöjar att du är kvinna kommer några tokar att komma med förslag om sex... Vet inte alls vad du har för bilder i din profil, men bilden jag får av dig av vad du berättat har och din bild på din profil på FL är att du är en rätt tuff kvinna. Kör röjsåg, motorsåg och har muskler. Baserat på det så framstår du som väldigt självständig och "jag klarar mig utan man"-attityd. Så jag kan förstå om vissa osäkra män blir "rädda". Vad finns kvar åt dem att visa att de är män då? Vilken roll skall de ha i ert förhållande? Säger inte att du skall vara någon annan, men kanske inte överglänsa männen du försöker attrahera (även om du i verkligheten kickar deras ärsle på skogsbruk). Mycket av detta bygger på antaganden då jag inte sett din profil så ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag måste också tillägga att jag tycker ditt svar på mailet om röjsågen var otroligt kul och vittnar om att du verkligen har humor!
  • Xmag
    MrC skrev 2012-10-20 10:46:11 följande:
    Han bytte väl till Comedian?

Personlighetsklyvning? Eller.inlägg i andra debatter som han ångrar?.... :)
  • Xmag

Ha ha, Då har jag reggad mig på HP för att få känna sig som en i gänget här och så jag förstå vad ni pratar om. Lite besviken faktiskt, har varit med i en halvtimme nu och inte fått nåt mail ännu... =(

• Xmag
    Isnogood skrev 2012-10-20 22:33:47 följande:
    Äh, kan vi fixa, skriv bara här vad du heter där, så kan ja skicka dig ett mail så har du fått ett Drömmer
    Känner att jag inte har så mycket att dölja; zMagz. Hälsa gärna på! Det är en usel profil och inte speciellt genomtänkt. Jag var mest nyfiken på hur siten ser ut och vilka som är där så jag slängde snabbt i hop en profil. På Badoo däremot är det fart. Skulle precis radera kontot och då blev jag erbjuden 3 dagas "super power" vilket jag godtog och just nu chattar jag med två stycken där... =) oj nu fick jag ännu en chattförförfrågan. Börjar bli stressigt. Måste prioritera FL också. Klart är att de gör en populär när man skall säga upp sitt konto så att man inte vill sluta.
  • Xmag
    Papito skrev 2012-10-21 08:31:03 följande:

Haha, Super Power...vad är det för något?
    De lurade kvar dig, å andra sidan verkar du tjäna på det så det blev win-win.
    Jo de lurade kvar mig. =) Fast det var nog bara för att ha lite lördagsunderhållning. Super powers behöver man för att kunna göra något på Badoo. Det låter märkvärdigare än vad det är.  I normala fall får man betala för det men man fick tre dagar gratis och hamnade tydligt väldigt högt upp i sökningarna för jag blev kontaktad av tre tjejer som ville chatta på kvällen. Men jag skall gå ur ändå. En riktigt trevlig kontakt fick jag dock men hon bor i Brasilien. Söt tjej i rätt ålder (om det nu är hon på bilderna) som hade lite humor och lite go i. Men som sagt bor i Brasilien... Nu kan ni komma och snacka om era 50 mil... =)
  • Xmag
    Isnogood skrev 2012-10-22 21:27:00 följande:
    Jösses.... Fick ett mail på netlog= Hej fina bilder Jag svarar= Tack Snubben igen= Varsågod. Gillar du mina me  Jag har inte ens varit in på hans sida....   

Han kanske bara ville att du skulle titta på hans bilder.fast det var lite fånigt svar. Varsågod liksom. Nu har jag kort dig en tjänst...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!