Ärliga nätdejtingstråden!
Jaha, ett fall då storleken verkar sakna betydelse... :)
Jaha, ett fall då storleken verkar sakna betydelse... :)
Hur ser ni på om man vill vara kompis med en gammal dejt? När man har partner.Och det finns fortfarande intresse från ena hållet.
Jag har haft och har fortfarande kompisar av motsatt kön. Vissa jäkligt snygga! =) Det hade jag när jag var gift också. Jag tror att de flesta vet om de är attraherade av dem fysiskt eller om man bara tycker de är en bra vän. Känner man fysisk attraktion så bör man avstå om nån är i ett förhållande tycker jag. Man lurar sig själv lite bara och risken är att man förlorar både sitt förhållande och sin "vän"... Annars är det riktigt berikande att ha kompisar av motsatt kön om man kan hantera det. Börjar man fundera på hur det skulle vara att ligga med sin kompis är det nog inte kompis man vill vara...
Jag måste nog säga att de två jag träffat från HP stämde rätt bra med bilder och beskrivning. En av dem hade satt "något rund" som kroppstyp och det var väl lite av en underdrift men hon hade flera bilder så jag fick en rätt bra bild av hur hon såg ut innan vi träffades. Ingen överraskning i all fall. Men som sagt jag har bara träffat två på HP. På Match.com i somras så var det en tjej som hade uppenbarligen ganska gamla bilder men hon såg bra ut ändå, men var svår att känna igen eftersom hon såg mer "mogen" ut i verkliga livet. Jag tror jag träffade 8-9 stycken i somras från match och badoo (är nu avregistrerad från dessa siter) och jag upplevde nog att de de skrev och de bilder de hade stämde riktigt bra. Jag kände mig aldrig lurad. Dock lägger de flest upp bilder där de ser riktigt bra ut och i verkligheten ser man kanske bra ut men inte riktigt så bra ut som på bilderna. Men det är ju något jag räknar med så för mig är det inget problem. Men jag kanske bara haft tur. I och för sig har jag inte kontaktat de som säger att de är 40+ och ser ut som 30 på bilderna. Det är kanske där problemen ligger...
Ett helt annat ämnde: Hur mycket kollar ni upp er dejter innan ni går ut med dem? Och vad kollar ni?
Googlar efter spår på internet och andra bilder?; Ratsit, Hitta.se osv för att se att personen bor ensam, inte är gift, äger bolag, hur det ser ut där den bor, osv?
Vad är viktigt att veta, om något, innan en dejt? Eller gör ni det kanske bara av nyfikenhet?
Han kan säkert ha mycket att göra på jobbet. Själv känner jag i bland stressad och "tvingad" att logga in när jag mailar med någon fast jag egentligen inte orkar eller hinner. Så behöver inte vara något konstigt med det. Men var lite vaksam på hur pass mycket tid hans jobb tar. Hinner han inte maila och träffas nu hur blir det då om tillsammans. Har han tid med dig då?