• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Jaha, ett fall då storleken verkar sakna betydelse... :)

• Xmag
    modesto skrev 2012-11-05 14:20:55 följande:
    har ni sett den här,
    www.alltomstockholm.se/start/article3340150.a...#xtor=AD-500-[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[afto nbladet]-[]-[]
    kanske kan vara något för någon
    Låter kul. Jag har i alla fall kommit fram till att jag är så mycket bättre "live" än på pappret. Pappret får då symbolisera en dejtingsida. När jag träffar folk har jag inga problem att samla folk (och tjejer) runt omkring mig och umgås. I bland sker detta till och med omedvetet. Får jag dessutom hjälp av en wing man kan det blir riktigt farligt. Kommer och tänka på en episod. En kollega som är en liten charmör och jag skulle till on-off för nåt år sedan och köpa nån mobiltelefon. Vi pratade med säljartjejerna och körde vår jargong (bägge var gifta då så det fanns ingen baktanke egentligen) men efter ett tag upptäckte jag att min kollega och jag liksom fårhundar hade samlat i hop alla kvinliga säljare i vår hörna av butiken och pratade och skrattade... Det gick liksom automatisk... På en dejtingsida får man kämpa som 17 för att få lite uppmärksamhet och behöver skriva långa mail som kanske inte läses. Så varje form av aktivitet där man träffar andra (singlar) är mycket bättre än att sitta och maila hemma.

Gärna fysisk aktivitet som tex singelspring. I dag var jag på ett box-pass på gymet och jag fick en ny söt tjej som partner, det var svettigt, nära, fysiskt och fnissigt.  Mycket roligare än att skriva mail även om det inte ledde till en dejt. Vad vill jag då säga med detta? Jo glöm inte bort att se till att umgås med andra singlar fysiskt (ja det lät ju roligare än vad jag menade) och fokusera inte bara på dejtingsidorna. 
  • Xmag
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 18:14:47 följande:

Hur ser ni på om man vill vara kompis med en gammal dejt? När man har partner.Och det finns fortfarande intresse från ena hållet.

Det är väl att be om problem? Jag menar att om bägge bara vill var kompisar så är det inget problem men om någon vill nåt mer så är det nog bäst att avstå.
  • Xmag

Jag har haft och har fortfarande kompisar av motsatt kön. Vissa jäkligt snygga! =) Det hade jag när jag var gift också. Jag tror att de flesta vet om de är attraherade av dem fysiskt eller om man bara tycker de är en bra vän. Känner man fysisk attraktion så bör man avstå om nån är i ett förhållande tycker jag. Man lurar sig själv lite bara och risken är att man förlorar både sitt förhållande och sin "vän"... Annars är det riktigt berikande att ha kompisar av motsatt kön om man kan hantera det. Börjar man fundera på hur det skulle vara att ligga med sin kompis är det nog inte kompis man vill vara...

• Xmag
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 19:35:35 följande:
    Jag hörde på han ,Ola,på Rixfm för länge sedan. Och han menade just det..att killar som har kvinnliga vänner..vill ligga. Alltid. Förr eller senare. Inte när de har partner såklart..men om chansen ges.
    Sanning med modifikation. Jag har, och har haft tjejkompisar som jag inte vill ligga med. De är just bara kompisar och jag är inte det minsta attraherad. Tror också det kan vara personligt. Jag hade nog svårt med tjejkompisar när jag var yngre men sen jobbade jag på dagis (ja ja förskola då) och hade bara kvinnliga arbetskamrater och upptäckte att man varken ville eller kunde ligga med alla och att det faktiskt fanns annat att hämta. Har man inget stort kvinnligt (eller av motsatt kön) umgänge kan det ju vara svårare att hantera kanske.
  • Xmag

Jag måste nog säga att de två jag träffat från HP stämde rätt bra med bilder och beskrivning. En av dem hade satt "något rund" som kroppstyp och det var väl lite av en underdrift men hon hade flera bilder så jag fick en rätt bra bild av hur hon såg ut innan vi träffades. Ingen överraskning i all fall. Men som sagt jag har bara träffat två på HP. På Match.com i somras så var det en tjej som hade uppenbarligen ganska gamla bilder men hon såg bra ut ändå, men var svår att känna igen eftersom hon såg mer "mogen" ut i verkliga livet. Jag tror jag träffade 8-9 stycken i somras från match och badoo (är nu avregistrerad från dessa siter) och jag upplevde nog att de de skrev och de bilder de hade stämde riktigt bra. Jag kände mig aldrig lurad. Dock lägger de flest upp bilder där de ser riktigt bra ut och i verkligheten ser man kanske bra ut men inte riktigt så bra ut som på bilderna. Men det är ju något jag räknar med så för mig är det inget problem. Men jag kanske bara haft tur. I och för sig har jag inte kontaktat de som säger att de är 40+ och ser ut som 30 på bilderna. Det är kanske där problemen ligger...

• Xmag

Ett helt annat ämnde: Hur mycket kollar ni upp er dejter innan ni går ut med dem? Och vad kollar ni?
    Googlar efter spår på internet och andra bilder?; Ratsit, Hitta.se osv för att se att personen bor ensam, inte är gift, äger bolag, hur det ser ut där den bor, osv?

Vad är viktigt att veta, om något, innan en dejt? Eller gör ni det kanske bara av nyfikenhet?

• Xmag
    Papito skrev 2012-11-08 22:16:05 följande:
    Oj, känner mig plötsligt orutinerad och naiv...jag har bara dejtat två och det var innan sommaren (sen kom mitt berömda uppehåll) men tanken på att kolla upp dem har inte ens passerat faktiskt.

Känns lite som att misstro, jag skulle aldrig kolla upp en dejt irl heller mer än att kanske fråga någon kompis om h*n eventuellt känner henne. Men det är knappt det ens, jag vill skapa mig en egen uppfattning.
    Får en känsla av att kvinnor kan tycka det är intressant. Jag vet att jag blivit uppkollad för att se om jag verkligen var singel (jo jag vet att det verkar otroligt att jag är singelOskyldig) eller i alla fall bor själv. Tydligen så härjar en del gifta män (och kanske kvinnor) på HP under falsk flagg. 
  • Xmag
    Anonym (%) skrev 2012-11-09 21:12:08 följande:
    Undrar! Ni som använder Happy Pancake - hur höga matchningsprocent kommer ni upp i om ni använder den funktionen?

Jag kommer aldrig upp i mer än typ 80% .Är det jag som har många och konstiga krav eller?

Och det är alltid något för mig avgörande som inte stämmer!     
    Nu kollade jag just och jag hade 99% på en besökare. Men det är inte så konstigt då jag inte har så många hårda krav i min önskeprofil. Några saker är viktiga, men jag vill också lämna ganska mycket öppet. Så har man många stelbenta krav kommer givetvis matchprocenten vara sämre. Å andra sidan är det någon som använder den matchningen och säger "vad synd, vår matchprocent var för låg..."? 
  • Xmag

Han kan säkert ha mycket att göra på jobbet. Själv känner jag i bland stressad och "tvingad" att logga in när jag mailar med någon fast jag egentligen inte orkar eller hinner. Så behöver inte vara något konstigt med det. Men var lite vaksam på hur pass mycket tid hans jobb tar. Hinner han inte maila och träffas nu hur blir det då om tillsammans. Har han tid med dig då?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!