MrC skrev 2012-12-08 14:12:43 följande:
Jora, men till mitt försvar så var det hon som var mest på från början och började nästan "klänga" på mig ganska omgående på första dejten. Hon kommenterade redan då hur jag ryggade tillbaka. Så visst är det hon som rycker fram snabbt också. Jag har inget mot det.
![Obestämd Obestämd](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Jag var mycket intresserad för hon hade sån personlighet som tilltalade mig. Hon kändes modig, framåt, självförtroende, självsäker, båda fötterna på jorden. Samtidigt var hon prestigelös, väldigt rolig/humoristisk och inte det minsta blyg. Hon visste vad hon ville liksom. (det där med prestigelös visade sig vara helt fel analys av mig, fortsättning följer)
Det som gör henne ointressant nu är flera saker. För det första tycker jag att hon är för liten, tunn, späd helt enkelt. Hennes kroppsbyggnad tänder mig inte riktigt. Hon snusar. Hon pratar mycket om sitt ex. T.ex. så har de köpt sommarstuga tillsammans och de planerar att göra en massa saker med deras gemensamma sommarstuga. Hon bor i andrahand (lägenhet) och måste (kanske) antingen flytta hem till honom när kontraktet går ut eller ut till deras gemensamma sommarstuga.
Det här med problemen på jobbet beskrev hon som alla andras fel och när jag lyssnade på henne fick jag uppfattningen som att hon nästan sökte konflikten för att sätta den andra kvinnan på plats. När hon var här kom det samtal och sms hela tiden om bråket och hon frågade mig hela tiden om vad hon skulle svara och om råd. Jag tyckte att om hon nu hade valt att åka ifrån deras julmiddag/fest så var det väl ändå bäst att ignorera allt tills alla fått sova på saken och kanske se nyktert på det på måndag. Men hon ville inte ge sig. Jag tyckte att bråket nått kulmen och ingen ville ge sig, då kommer man inte längre med att bråka när man är hög på adrenalin. Bättre att ta det sansat sen. Allt ska fram på en gång?
Hon är som en terrier ibland. Lite hetsig kanske. Hon är f.d. elitidrottare och tillhört Sverige-/världseliten i sin gren. Så bra att hon t.o.m. bl.a. träffat presidenten i Frankrike (den gamla var mycket intresserad av den sporten) och hon har fått flera utmärkelser och vunnit priser internationellt. Prestigelös var kanske fel alltså.
Var inte förra franska presidenten mest intresserad av unga kvinnor? =) Det är ju i och för sig en trevlig sport, men man jag håller mig borta i från proffsen i den sporten...