• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 18:52:27 följande:

Verkar inte vara någon ide att leta efter någon i Stockholm...samma ansikten hela tiden på dejtingsiterna. ONS i all ära men det skulle vara mysigt med något långvarigare än 6-12 timmar.
    Jag älskar ju att mysa och prata :) Men det hinner man ju inte med vid ONS.

Men å andra sidan kanske jag ställer för höga krav, jag söker ju bara min match made in heaven, den perfekta prinsen, den rika snygga...

Försöker låta bli att logga in på MC och Firstdate...men jag är ju så galet nyfiken. Men festen fortsätter i/på Stockholm nattens otaliga krogar ett tag till verkar det som.

Hm... Vi verkar ha haft väldigt olika typer av dejter från sikterna. Jag har från och med i somras varit på drygt 10 dejter och allt vi gjort på första dejten är att prata. Inget ligga här inte.Flört Men det var inte syftet heller. Vissa har jag haft kontakt med efter via mail/SMS endast andra har jag träffat flera gånger. Ingen har blivit KK eller ONS, prata har vi hunnit en del. Dock har jag inte hittat stora kärleken där men haft väldigt trevligt på vägen. 
  • Xmag
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 21:39:25 följande:
    Jag börjar bli knäpp, ska det vara så jäkla svårt att hitta kärlek? Ska det vara så svårt att tycka om mig?
    Varför har jag så jäkla svårt att inte ha för höga krav?
    Jag känner mig så jäkla ensam ibland och vill inget hellre än att någon ska se mig. Och jag lovar, jag är INTE den som sätter mig i ett hörn och är tyst. Jag syns och hörs...fast det kanske är ruggigt oattraktivt.

Någon dag vänder det väl...antar jag
    Fast jag tycker att det låter mer som om du letar förhållanden av kortare modell. Men kanske omedvetet eller av gammal vana. Jag tror inte du är svår att tycka om eller att du har för höga krav. Kraven styr man inte själv, i alla fal inte helt. Man blir ju kär i någon pga av en massa parametrar och är man inte kär lär det inte bli mer än ett ONS ändå.

Du pratar om Garbo och andra ställen. Kanske inte i första hand där man träffar någon för att prata hela kvällen...Eller där folk letar efter långvariga förhållanden.
    Om du gillar att springa eller i alla fall gå så tycker jag du skall prova singelspring eller liknande aktivitet. Tror det skulle passa dig bra. Ingen letar efter ONS på fikat efter (eller i alla fall inte vad jag sett) och man kan lära känna lite olika folk som ofta återkommer vecka till vecka.  Dessutom är det inte alkohol inblandat som trasslar till det...
  • Xmag

OK Anonym(Sugen) då fick jag en lite mer nyanserad bild av ditt dejtande. Det var inte så illa som det lät. :) Har du inte prövat att träffa nån på nätsiterna så tycker jag du skall göra det. Och det gäller att ta det för vad det är och inte ha för stora förväntningar om vart det skall leda. Även om man inte träffar sitt livs kärlek så lär man sig en hel del. Jag har dessutom haft väldigt trevligt under tiden.

• Xmag

Papito. var är du? Nu är det ju MrC som är trådens stora charmör! Glad

• Xmag

Det är väl bra om hon vågar öppna sig för dig och visa att hon har känslor? Att hon ville tröstas av dig? Tror ändå att ni behöver tid att lära känna varandra. Det har ju gått så fort.

• Xmag
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-08 19:40:24 följande:

Haha, testa killarna här (hur gör man). Skriv vad du brukar skriva om sex och se om de blir som förbytta .
    Jag tror att om tjejerna skulle börja skriva om sex så tappar man fokus på allt annat. =) Det blir lätt så tror jag. Själv har jag inte diskuterat sex via mail på nån dejtingsida. Det är självklart viktigt men det får inte överskugga det underliggande. Blev lite förvånad när jag läste här och fick för mig att det var ganska vanligt att maila om sex. Jag kanske bara missat det. Jag har visserligen fått några antydningar men inte besvarat dem. Jag är rätt återhållsam och lite "torr" i början. Jag är själv rätt långsam med att släppa in någon in på livet. Men när personen väl kommit in då är alla dörrar öppna.
  • Xmag
    MrC skrev 2012-12-08 14:12:43 följande:
    Jora, men till mitt försvar så var det hon som var mest på från början och började nästan "klänga" på mig ganska omgående på första dejten. Hon kommenterade redan då hur jag ryggade tillbaka. Så visst är det hon som rycker fram snabbt också. Jag har inget mot det.
    Obestämd{#emotions_dlg.flower}
    Jag var mycket intresserad för hon hade sån personlighet som tilltalade mig. Hon kändes modig, framåt, självförtroende, självsäker, båda fötterna på jorden. Samtidigt var hon prestigelös, väldigt rolig/humoristisk och inte det minsta blyg. Hon visste vad hon ville liksom. (det där med prestigelös visade sig vara helt fel analys av mig, fortsättning följer)

Det som gör henne ointressant nu är flera saker. För det första tycker jag att hon är för liten, tunn, späd helt enkelt. Hennes kroppsbyggnad tänder mig inte riktigt. Hon snusar. Hon pratar mycket om sitt ex. T.ex. så har de köpt sommarstuga tillsammans och de planerar att göra en massa saker med deras gemensamma sommarstuga. Hon bor i andrahand (lägenhet) och måste (kanske) antingen flytta hem till honom när kontraktet går ut eller ut till deras gemensamma sommarstuga.
    Det här med problemen på jobbet beskrev hon som alla andras fel och när jag lyssnade på henne fick jag uppfattningen som att hon nästan sökte konflikten för att sätta den andra kvinnan på plats. När hon var här kom det samtal och sms hela tiden om bråket och hon frågade mig hela tiden om vad hon skulle svara och om råd. Jag tyckte att om hon nu hade valt att åka ifrån deras julmiddag/fest så var det väl ändå bäst att ignorera allt tills alla fått sova på saken och kanske se nyktert på det på måndag. Men hon ville inte ge sig. Jag tyckte att bråket nått kulmen och ingen ville ge sig, då kommer man inte längre med att bråka när man är hög på adrenalin. Bättre att ta det sansat sen. Allt ska fram på en gång?

Hon är som en terrier ibland. Lite hetsig kanske. Hon är f.d. elitidrottare och tillhört Sverige-/världseliten i sin gren. Så bra att hon t.o.m. bl.a. träffat presidenten i Frankrike (den gamla var mycket intresserad av den sporten) och hon har fått flera utmärkelser och vunnit priser internationellt. Prestigelös var kanske fel alltså.
    Jo, akta dig för henne. Låter inte helt sund. Känner du så här nu kommer det inte att bli bättre sen. =)
  • Xmag
    MrC skrev 2012-12-08 14:12:43 följande:
    Jora, men till mitt försvar så var det hon som var mest på från början och började nästan "klänga" på mig ganska omgående på första dejten. Hon kommenterade redan då hur jag ryggade tillbaka. Så visst är det hon som rycker fram snabbt också. Jag har inget mot det.
    Obestämd{#emotions_dlg.flower}
    Jag var mycket intresserad för hon hade sån personlighet som tilltalade mig. Hon kändes modig, framåt, självförtroende, självsäker, båda fötterna på jorden. Samtidigt var hon prestigelös, väldigt rolig/humoristisk och inte det minsta blyg. Hon visste vad hon ville liksom. (det där med prestigelös visade sig vara helt fel analys av mig, fortsättning följer)

Det som gör henne ointressant nu är flera saker. För det första tycker jag att hon är för liten, tunn, späd helt enkelt. Hennes kroppsbyggnad tänder mig inte riktigt. Hon snusar. Hon pratar mycket om sitt ex. T.ex. så har de köpt sommarstuga tillsammans och de planerar att göra en massa saker med deras gemensamma sommarstuga. Hon bor i andrahand (lägenhet) och måste (kanske) antingen flytta hem till honom när kontraktet går ut eller ut till deras gemensamma sommarstuga.
    Det här med problemen på jobbet beskrev hon som alla andras fel och när jag lyssnade på henne fick jag uppfattningen som att hon nästan sökte konflikten för att sätta den andra kvinnan på plats. När hon var här kom det samtal och sms hela tiden om bråket och hon frågade mig hela tiden om vad hon skulle svara och om råd. Jag tyckte att om hon nu hade valt att åka ifrån deras julmiddag/fest så var det väl ändå bäst att ignorera allt tills alla fått sova på saken och kanske se nyktert på det på måndag. Men hon ville inte ge sig. Jag tyckte att bråket nått kulmen och ingen ville ge sig, då kommer man inte längre med att bråka när man är hög på adrenalin. Bättre att ta det sansat sen. Allt ska fram på en gång?

Hon är som en terrier ibland. Lite hetsig kanske. Hon är f.d. elitidrottare och tillhört Sverige-/världseliten i sin gren. Så bra att hon t.o.m. bl.a. träffat presidenten i Frankrike (den gamla var mycket intresserad av den sporten) och hon har fått flera utmärkelser och vunnit priser internationellt. Prestigelös var kanske fel alltså.
    Var inte förra franska presidenten mest intresserad av unga kvinnor? =) Det är ju i och för sig en trevlig sport, men man jag håller mig borta i från proffsen i den sporten...
  • Xmag

Oj, inga rapporter från vare sig MrC eller Sugen... Spännande...Skrattande

• Xmag
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-09 16:11:59 följande:

Det gick jättebra och var jätte trevligt! Vi har skrattat och pratat :) Hur bra som helst. Det var verkligen inte farligt ;) och han bet mig inte en endaste gång....var lite rädd för det *fnissar*
    Jag hoppas att jag inte framstod som någon blond bimbo som bara pratade om sig själv, smink och annat fantasilöst. Men vi får väl se vad MrC skriver...

MrC var snäll nu!
    Låter härligt!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!