![Xmag](/avatar/thumb/xmag/f29862627d848d38f274a2b1298474c2.jpg)
-
Fast fööör mycket fantasi brukar inte uppskattas heller, har jag läst tidigare här i tråden....I alla fall inte snuskig fantasi...Papito skrev 2012-12-24 01:45:06 följande:Jag hade haft betydligt mer fantasi...
-
Hm förut när jag var på match.com var alla på HP. Sen när jag började testa HP så börjar folk testa match här.... Jag ser ett mönster. Dessutom får man höra att det (killarna) bara var tråkmånsar där...Hoppas vi inte var där samtidigt Tabula
Ja ja, jag är inte med på nån site längre sen ett tag tillbaka så egentligen borde jag inte hänga här heller... Det är faktiskt rätt skönt att ta pauser från nätdejtandet.
-
Man får många utländska besök på match också. Ett tips kan vara att spärra dessa om man inte är intresserad av utlänningar. Oj, det lät inte så bra. Vad jag menar är att om man inte är intresserad av att dejta någon som bor i ett annat land långt borta så kan man blocka deras möjlighet att kontakta dig. Kanske mer är ett problem för killar. Jag hade en hel del besök från utlandet och det gav mig ingenting, för jag kan inte flytta och det är jobbigt att dejta nån som bor så långt bort.Anonym (33-åring) skrev 2012-12-29 22:30:51 följande:
*rullar tummarna några dagar och väntar på bättre erbjudanden*
På match fanns det ju faktiskt en hel del killar som låter trevliga i sina profiler och ser trevliga ut... har tittat på ett antal sajter ikväll, match verkar klart bäst i utbud =) -
Jag har faktiskt inte (hittills) träffat på någon tjej som inte gillar sex. Det verkar vara rätt vanligt =) Om jag vore dig skulle jag svara lite undvikande eller ignorera killens inviter på sex eller sexsnack tills efter ni träffats några gånger och prata om annat. Men behåll spänningen, avsexualisera inte. Möjligheten till sex kan annars lätt förblinda oss killar och många av oss kan tänka sig att ha sex med många fler än de kan tänka sig vara ihop med. Behåll spänningen och lär känna varandra först är mitt råd om du inte vill hamna i KK-träsket. Det kan vara svårt att ta sig ur. Det är lite som det där godiset som finns kvar sist i skålen, man äter det gärna när inget annat finns och njuter av det men det är inget man aktivt skulle gå och köpa. Så se till att bli någons favoritgodis i stället!Tusse85 skrev 2012-12-29 17:56:45 följande:Papito, du har delvis rätt :) Absolut vet jag att jag har lätt för att få killar både på nätet och i verkligheten och absolut har jag en förmåga att dras till fel killar =/ Att jag gillar sex är ingen hemlighet så har någon kille tagit upp det efter ett par mail så är jag inte en pryd tjej som blockerar honom direkt...vilket tyvärr inneburit att de finns ett par som ser mig som ett stort sexobjekt. Och tro nu inte att jag ligger med alla, min siffra på antal jag legat med är absolut inte hög (mindre än mina vänners iaf..men sen kanske dom är stora slampor bara ;)...) så har ingen stor slampstämpel utan tvärtom blir folk förvånade över att jag älskar sex eftersom jag ser ut som den perfekta svärmorsdrömmen, liten och oskyldig ;)
Men jag är nog alltför kräsen för mitt bästa så tyvärr nobbar jag nog många bara av deras presentation eller bilder utan att ge dom en chans. Och då blir det ju oftast dom kaxiga killarna som beter sig som players kvar för dom vågar vara lika kaxiga som jag =/
Har försökt dejta några som jag egentligen känt innan inte varit min stil, men då har jag inte heller känt attraktionen jag vill känna hos en man direkt =/
Och absolut vill jag inte ha någon som festar, nobbade nyligen en skitfin kille just för att han inte var färdig med festandet. Är en sliten småbarnsmorsa ju varannan vecka ;) och jag är absolut öppen om att jag gärna festar nångång ibland men absolut inte alltid och behöver för min del inte ens vara vara varje månad. :)
Men okej, kanske är min presentation inte så bra som jag tror och att jag inte framgår som seriös =/ Bjuder därför på en del av den här.......
"En tjej med blandade dialekter på 27 år. På dagarna jobbar jag och träffar vännerna. Är en väldigt social tjej som trivs med mycket folk omkring mig och som älskar att skratta och få andra att skratta, envis på gott och ont, älskar att skapa saker (vilket jag även gör i mitt yrke), väldigt ärlig, rolig om man får påpeka de själv (men tror andra håller med :) och väldigt familjekär och står min familj väldigt nära. Har även väldigt dåligt tålamod som nog inte är min bästa egenskap ;o)
Och hör och häpna, men jag är ganska smart trots min hårfärg ;) Gillar att diskutera de mesta förutom politik och sport (det intresserar mig inte helt enkelt bara) och tycker de är viktigt med egen åsikt. Sällan blyg och har lätt att prata med de flesta människor. "
och grejen är ju att jag är ärlig om vad jag vill, vad jag söker osv... men nåt går ändå fel....
-
Papito skrev 2013-03-03 11:05:08 följande:Hej gott folk! Papito kommer att gå i graven inom en snar framtid. Kanske att jag väljer ett annat nick, kanske att jag lägger ner FL, inte bestämt ännu. Vill passa på att tacka alla som förgyllt tråden, den har varit kul att hänga i. Även om jag inte tycker att den goda stämningen (som gjorde den så speciell) finns kvar, önskar jag er alla ett stort lycka till, förutsättningar borde finnas då våren får många att känna sig som brunstiga älgar ps. om ngn har intresse av att hålla kontakten kan den inboxa mig, så kan jag höra av mig från det nya nicket) d.sPapito skrev 2013-03-03 11:05:08 följande:Hej gott folk! Papito kommer att gå i graven inom en snar framtid. Kanske att jag väljer ett annat nick, kanske att jag lägger ner FL, inte bestämt ännu. Vill passa på att tacka alla som förgyllt tråden, den har varit kul att hänga i. Även om jag inte tycker att den goda stämningen (som gjorde den så speciell) finns kvar, önskar jag er alla ett stort lycka till, förutsättningar borde finnas då våren får många att känna sig som brunstiga älgar ps. om ngn har intresse av att hålla kontakten kan den inboxa mig, så kan jag höra av mig från det nya nicket) d.s
Har inte kollat in på mycket länge. Har haft en hel del annat för mig. Bland annat dejtande av en gammal nätdejt. Har dock inte varit registrerad på någon site på evigheter. Och vad får man läsa då! Att Papito kastar in handduken! Så trist för oss läsare. Men en paus kanske gör gott för det personliga livet. Lycka till! Ser fram emot en stark comeback om ett tag. Ny nick eller ej. Vi känner nog igen dig ändå. It has been a pleasure! -
Anonym (Tabula) skrev 2013-03-05 20:55:43 följande:Jag har det lite som du tror jag. Har jag en neutral presentation så får man stå ut med allt möjligt man inte vill ha, men när den blir lite mer "bitig" får man lite fler sorterade mail. Inte bara från killar man kan tänka sig, finns en hel del som går igång på lite "motstånd" och de är bara jobbiga tycker jag. Nu har jag plockat bort min bild och får inte ett enda mail! Jo, från en och annan som verkligen inte är min typ. Dessutom får de mig att tänka att de är desperata och går på precis vad som helst. Kanske lite orättvist men det är det intrycket jag har fått. Så, kanske dags att jobba på ny pres och ny bild! ;)Anonym (Tabula) skrev 2013-03-05 20:55:43 följande:Jag har det lite som du tror jag. Har jag en neutral presentation så får man stå ut med allt möjligt man inte vill ha, men när den blir lite mer "bitig" får man lite fler sorterade mail. Inte bara från killar man kan tänka sig, finns en hel del som går igång på lite "motstånd" och de är bara jobbiga tycker jag. Nu har jag plockat bort min bild och får inte ett enda mail! Jo, från en och annan som verkligen inte är min typ. Dessutom får de mig att tänka att de är desperata och går på precis vad som helst. Kanske lite orättvist men det är det intrycket jag har fått. Så, kanske dags att jobba på ny pres och ny bild! ;)
Eller dags att ta en paus. Få lite distans. Och sen göra ett aktivt val att komma tillbaka. Tror definitivt att man skall vara inne ett kort tag och sen ut. Glöm inte bort att affärsidén för siterna är att du skall vara kvar länge. Vilket gåt emot ditt mål att komma därifrån. :) Värt att tänka på. -
Jag skulle rekommendera att inte nätdejta. De få månader jag prövade förra året (inklusive HP!) var mer påfrestande när väl nyfikenheten lagt sig. Försök träffa någon i verkliga livet i stället. Det blir inte så bakvänt och desperat som på en nätdejting site. Det tar ett tag att upptäcka intressanta människor och det hinner man inte med på detjingsidorna.Blåhimmel13 skrev 2013-07-05 22:28:21 följande:Ny här i tråden, kanske någon av er som läst min gamla tråd om dejt med fd missbrukare.
Har hursomhelst använt HP tidigare och är tillbaka på sidan igen efter flera månaders uppehåll.
Men jösses vad trist det var att komma tillbaka, samma män kvar på sidan fortfarande.
Ska man behöva regga sig på en betalsida?
Är lite äldre 45+ och vette skjutton hur man ska hitta en pålitlig karl.
Är det någon som har något tips om andra sidor som verkar vettiga? -
Det är inte säkert du gjort något fel i din senaste relation. Han kanske inte visste vad han ville. När ni fick lite distans igen kanske han började fundera på hur ett förhållande skulle se ut och det kanske inte kändes bra med avstånden. Jag har varit med om nästan samma sak då jag umgicks flera dagar i rad med en tjej jag träffar via nätet (dock i samma stad) vi hade trevligt, lagade mat, kramades och det ena ledde till det andra... Sen åkte jag på tjänsteresa och varje natt låg jag vaken och funderade och kunde inte sova, det kändes helt enkelt inte rätt. Dels hade det gått lite för fort, dels var inte alla känslor med från min sida även om det var trevligt. Men jag hörde givetvis av mig och berättade vad jag kände och inte kände. Vad jag vill ha sagt är att du inte gjort något fel. Men alla funkar inte ihop även om man kan ha mysigt ihop.
-
Bor man i Stockholm (eller Båstad nu under sommaren) borde man kolla in www.singelspring.se (som leder till gruppen Träning och Mingel). Kostandsfritt och anspråkslöst (förutom att man får betala sin egen fika efter promenaden/löpturen/aktiviteten). Drivs av två eldsjälar som inte tjänar pengar på detta utan gör det för att det de tycker det är kul. Ett kul sätt att lära känna andra singlar som kanske kan leda till mer. Ja ja kolla in sidan och döm själv. Kul är det i alla fall!spinellX skrev 2013-07-27 18:58:28 följande:Okej , jag har inte kollat så mycket .
Jag har bara varit singel ca:1år så jag är ganska nöjd med min tillvaro ,
men jag kommer nog testa andra sidor än FL när tiden är inne för det . man måste ju börja någonstans .
Men det är klart , jag reser ju 2/år till america , alltid till jul o nyår .
för jag har en dotter som bosatt sig där sedan 6 år så jag reser en del ändå .
men vi får väll se , det kan ju va kul o träffa lite nytt folk under en resa också .. -
Sorry men det låter inte så positivt att säga att du är den enda som hört av sig. Man framstår inte som så attraktiv då. Jämför med om du ringer på en annons på blocket och de säger "kul, det är ingen som ringt på den här annonsen". Sånt kan man ju berätta sen om det kommer upp. Det är ju inte att ljuga.
-
Har inte läst denna tråd på nästan ett år då jag själv nätdejtade. Det intressanta är att det inte verkar ha hänt nåt nytt. Samma problem som avhandlas då avhandlas nu: tjejer som inte svarar, spelet osv. Jag tror, om man skall nätdejta så skall man göra det kort, intensivt och engagerat och sedan ta en längre paus om man inte lyckats. När man nätdejtar så får man heller inte ge upp partnerletandet i IRL. Sätter man all din tilltro till nätet är det rätt lätt att bli besviken.
-
Elle, Happy pancake är gratis. Jag har träffat många lika vettiga där som på betalsiter. Men reservation för att det var nästan ett år sen jag var aktiv.
-
När jag var i farten så svarade jag på alla mail för att vara trevlig och utforska vidare. Men då när konversationen är i gång är det mycket "jobbigare" att säga jag är inte intresserad att fortsätta. Det är nog krasst så att det är jobbigt att bli dumpad rent generellt men det är nog bättre att bli det redan från början än efter fem mail. Jag svarade tex inte på utländska tjejer (de som var bosatta utanför Sverige) för det funkar inte för mig helt enkelt då jag har barn och kan inte flytta tex. Men jag svarade, vilket var ett misstag, på några tjejer som bodde utanför stockholm och det slutade med att de blev sura efter ett antal mail när vi kom fram till att jag inte kunde varken flytta eller pendla. Dessa borde jag inte ha lagt tid på.
-
Alla har olika förutsättningar och preferenser. Det viktiga är att inte låta sig bli deppig av en diss. Det kan handla om så mycket, för långt bort, barn/inga barn, timing just då kanske personen har börjat dejta nån och inte vill ha nya kontakter. Jag tex hade några krav (som inte stod i presentationen) tex att personen pratar svenska (annars går det inte att vara tillsammans med mina barn om vi inte alla kan prata), att personen bor rimligt nära (i Stockholm betyder det att man bor på "rätt" sida om stan). Jag svarade alla som skrev på svenska men kände väl att det var rätt meningslöst att fortsätta skriva med de som bodde i Norrland eller Norrköping som jag hade kontakt med. Vill inte ha nåt långdistansförhålllande. Sen undviker jag skiftarbetande tjejer för det funkar inte med min vardag. Men det är så mitt liv och livssituation ser ut. Det betyder inte att personen är dålig/ful/ointressant. Så man skall absolut inte ta en diss personligt. Tror det är extra viktigt när man nätdejtar för man riskerar väldigt många dissar...
-
Nej, men det var en intressant tråd när jag följde den 2012. Mycket har hänt sen dess. (Har nu varit ?off the Market? i över fem år.)