• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag tycker inte man skall vara snål men när nån blir bjuden på allting sen sticker utan att säga nåt är man ju ett svin. Jag tror det var det som singel pappa83 ville få fram. Men det hade ju räckt att skriva "inträde och drink" för det är ju inte summan utan handlingen som gör henne till svin. Man behöver ju givetvis inte ligga med nån eller ens tillbringa hela kvällen med någon bara för att man blir bjuden. Ett tack och hej kan man faktiskt begära.

• Xmag

Det lönar sig att vara (spela) svåråtkomlig. Det visar de senaste inläggen. Kan vara värt att fundera på. Trist men sant. Har själv märkt av det då man struntar i en tjej man varit intresserad av för att man inte fått någon respons så hör de av sig efter ett tag och vill träffas...

• Xmag

Och tänk bara på hur ni blir så engagerade när de inte svarar. Ni hoppas, längtar, och hugger direkt när ni får ett svar. Hade de inte gjort så utan varit trevliga och visat intresse så hade ni inte varit intresserade :)

• Xmag

Jag tycker det är jättetrist med detta att spela svårfångad och det är verkligen inte något jag sysslar med. Men, läser man och tolkar det många av tjejerna här skriver så är det mycket bättre att vara lite ointresserad än lite lite för på. Många säger att de vill ha en trevlig och snäll kille som ger dem uppmärksamhet men det är inte så personerna agerar. De trånar efter de som inte vill ha dem/spelar svåra att nå. Nu gäller detta givetvis inte alla men det finns ändå denna tendens och det kanske bara är så man fungerar. 
    Tänker själv på ett litet "trick" jag har för att få kontakt om jag vill maila till någon som jag misstänker får väldigt många mail och som förstår att hon är snygg själv. Om jag skriver ett trevligt mail får jag nästan aldrig svar. Men när jag är lite på gränsen till, eller smått otrevlig/anklagande så får jag faktiskt svar nästan jämt... Och flera gånger har det lett till träffar så det är inte bara ett argt mail tillbaka. Jag upplever att vissa (och nu pratar jag inte om tjejerna i denna tråd) tjejer man mailar känner sig lite besvikna över att jag inte är intresserade av dem och skall försöka omvända mig... Jag tror heller inte att detta är helt medvetet i alla fall utan är mer som en instinkt. Det man inte kan få/är dyrt/svårt att få är värt mer än det man får lätt. Så tjejer, tänk lite och ge de trevliga, snälla killarna som visar er sin uppmärksamhet lite uppskattning och uppmärksamhet och strunta i de killar som inte ringer/svarar eller verkar ointresserade. Skrattande

• Xmag
    Anonym (men) skrev 2012-11-26 23:14:58 följande:

Hmm..vilka mailar du med..osäkra tjejer ;)
    Nä..ett trevligt mail svarar jag på..även om det kanske är nejtack. Men ett otrevligt eller fräckt..i princip aldrig. Men jag har tänkt ibland.."antar att det funkar,för jag lär ju inte vara den första"...

AH,nu svarar jag ju inte på något..var längesedan jag var reggad på någon sida :) Och jag tror inte det blir så igen. Faktiskt. OavsettSolig    

Sedan tror jag inte någon känns för på..om man är intresserad själv? Eller ja,om det rings varje kvart,skulle man ju bli galenFlört Men alla är ju olika..  
    Jag är inte oförskämd, snarare lite avvaktande, ointresserad och kall. Tvärt om hur jag egentligen är. Då får jag svar. Kan hända att de är osäkra och har bekräftelsebehov. Men i verkliga livet har flera av dem varit riktigt trevliga. Jag hade tänkt avregga mig i dag. Tycker inte att det ger så mycket att vara med om man inte är jätteaktiv och det hinner jag inte. Jag fokuserar lite på en tjej jag träffat genom jobbet i stället och ser om det kan ge något.
  • Xmag

Håller med föregående skrivare (MrC) men ibland bjuder jag och jag har även blivit bjuden. Jag tycker man känner av situationen rätt bra. Det är som det brukar här i livet; det beror på.

• Xmag

Ja utlänningar är ju jämt jobbiga. Dessutom är det så många av dem - nästan 9 miljarder...

• Xmag

Oj, vad tror ni då om mina bilder? Tre bilder, en ansiktsbild rätt normal, en där jag har tights (den påklädda helkroppsbilden), och en tillsammans med Ralf i Mustasch (skoj/festbilden) där jag dessutom har glasögon som jag ofta har nu för tiden. Alla bilder är från i år. Jag lägger aldrig ut bilder på mina barn på nätet, alltså inte ens Facebook så de kommer inte vara med på bild. Men jag mörkar inte eftersom jag skriver om dem i texten.

• Xmag

Angående antalet utlänningar så låg jag lite före min tid. (Som på många andra fronter :)) Det är ju inte för än runt 2050 de kommer vara 9 miljarder...

• Xmag
    Tusse85 skrev 2012-11-29 13:28:10 följande:
    Ger mig in i diskussionen. Har oxå barn men skulle heller aldrig ha bild på dem. Mina barn hålls utanför dejtandet tills jag träffar någon som förtjänar att få se och träffa dem ;) är en kille seriös märker man det genom att han frågar osv om hur det är att vara mamma osv. Och jag vet redan att jag är en underbar mamma och det märks nog genom text om dom frågar, så ser ingen anledning att trycka upp det i ansiktet på andra.
    Självklart fyller jag i att jag har barn men nämner det inte i min presentation för mina barn är ett plus enligt mig, men det är mig dom ska dejta så då handlar ju texten om bara mig :) och är han intresserad läser han ju även faktatexten ;)
    Så tycker inte man ska ha massa text eller bilder på barnen, vi tjejer vill ha en blivande pojkvän och inte en ny pappa ;) sen att du även är en underbar pappa kan du visa sen när du först visat vem du är förutom att vara pappa.

Jag la ner dejtandet och tänkte att jag istället skulle fokusera på att lära mig att gilla ensamheten och inte få panik på det. Slutade svara på alla fd dejters mail på fb och skulle logga in på hp för att pausa mitt medlemskap.... Och har då fått ett mail från en kille i stan jag aldrig sett på hp förut... Och hjärtat slår direkt extra fort för han är till utseendet allt jag gillar på en kille. I tisdags hade vi en impulsdejt efter att skrivit med varandra ett dygn. Barnen sov då jag har barnvecka så han kom över ganska sent med en flaska vin.... Och herregud, hur kan man bli så fast efter bara en dejt?!
    Som jag skrivit förut så har 80% av killarna jag träffat börjat prata sex ganska tidigt.
    Även nu började vi prata om det och ja, vi hamnade i säng på första dejten... Omg säger jag där oxå!
    Han är min drömkille och nu börjar istället rädslan över hur allt kommer bli.
    Antingen får vi känslor eller så blir vi KK...
    Att prata sex är egentligen inte så off för mig, enligt mig är sex väldigt viktigt och jag skulle aldrig kunna vara med någon jag inte fungerar med sexuellt. Gillar ju oxå att min dejt tänder på mig direkt så som jag vill tända på min dejt direkt :)
    Ikväll ska vi ses igen och jag har skickat lite porriga sms och fått av honom att han längtar och vill att dagen ska gå fort :)

Misstänker att jag är en av få tjejer som är öppen om att jag gillar sex, men varför ska man vara det? Jag ligger absolut inte med vem som helst och min siffra är helt normal. I dagens samhälle är det lättare att få sex än kärlek har jag märkt. I min mobil har jag massa nr jag kan kontakta för sex, men ingen om jag enbart vill mysa. Lite sjukt hur dagens samhälle blivit.

Och jag tycker oxå att man ska lägga ner alla spel, jag är rak om vad jag vill och hittills har det fungerat på killar. Dock är det ju ingen som fått världens kärleksförklaring alltför tidigt men kan ju vara oxå för att ingen kommit mig så nära sedan jag börja dejta i juni :)

Vet att jag är väldigt populär på hp, men skulle aldrig svara till någon som va otrevlig mot mig. För ni vet faktiskt inte alls vilken erfarenhet tjejen ni skriver till har. Har fått otrevliga mail, kanske från någon av er, men för mig som ofrivilligt enbart haft bad boys i mitt liv så försvinner ni direkt från min inkorg. Killar som skriver för långt går bort. Killar som rabblar upp varför dom skulle passa med mig och citerar min presentation går bort. Killar som uppenbarligen använder samma mening och text till samtliga tjejer går bort.
    För mig funkar helt enkelt ett hej och har du en bra dag bäst. Enkelt och lätt att svara på om man bara är inloggad en snabbis.
    Sen personer utan bild går oxå bort.

Det var mina tankar nu direkt efter att läst era inlägg. Önska mig lycka till med denna kille för jag hoppas att det äntligen är min tur ;)
    Jag hoppas (för din skull) att detta är en av de få inlägg du behöver göra här i nätdejtingtråden. I alla fall som nätdejtande singel. =) Lycka till! Kom i håg bara, det är en sak vad man säger att man vill ha och en annan hur man agerar. Det är inte säkert att hjärna och hjärta synkar. Du hade ju tex "ofrivilligt" dejtat en del bad boys... Tror det är undermedvetet snarare än slumpen. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!