• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

LMFS, jag hoppas inte du tolkat mina inlägg som att du skulle vara mindre värd! Då har du i så fall missförstått mig. Sex och pengar verkar vara känsliga ämnen. :)
    Skulle jag se "Kåt, glad och tacksam" så skulle ju inte jag tolka det bokstavligt utan som sinne för humor! Så beroende på vad du är ute efter så är det ju en bra grej att sortera bort folk på.
    På Match censurerar de texterna rätt hårt. Vilket känns obehagligt på något vis. Min text blev omskriven av nån på Match för att jag skrivit att jag skulle bara vara med i tre månader... Och allt snack om sex i profilerna är bannlyst. Min plan var först att ha en helt normal profil och sen i slutet skriva nåt i stil med "jag se gärna att du har sinne för humor och stora bröst".

• Xmag

Oj nu postade jag för tidigt...
    Grejen var att de som blev sura/stötta av den sista meningen med brösten så sorterade de ut sig själva och de sim verkligen hade humor oavsett bröststorlek förstod att de var välkomna att höra av sig...
    Fast efter att ha varit ute i nätdejtdjungeln ett tag förstod jag att den typen av humor redan i presentationen snarare skull få mig att framstå som mer störd än jag är :)

• Xmag

Det var bara det att det fick så stor proportion med just ekonomin. Jag tyckte att det var positivt att ha en liknande ekonomi. En av MÅNGA faktorer. Det tyckte jag när jag pluggade också, då hade jag väldigt ont om pengar och gillade att umgås med folk i samma situation. Och jag bedömer folk efter mycket men inte hur mycket de tjänar såvida personen själv är nöjd. Men jag tycker att man har större chans till ett jämlikt förhållande om man har liknade ekonomi. Ingen blir ekonomiskt underlägsen den andra. Men vi tycker alla olika. Vilket jag tycker är bra! :) Det handlar om hur jag vill leva mitt liv. Jag är helt för den fria viljan och valfrihet. Respekterar folk för de val de gör. Håller inte alltid med. Men ser inte heller ned på någon.
    Men idag är en bra ekonomi viktig för mig. Det finns så många andra saker att oroa sig för än pengar. Jag har levt många år under studenttiden på väldigt lite pengar och det är inget jag vill uppleva igen om jag inte måste. Det betyder heller inte att jag gillar att skryta eller flasha men jag unnar mig ett bekvämt liv. Ja jag står för det; Jag föredrar 5-stjärniga hotell framför att tälta. Och riskerar boendet att vara dåligt så struntar hellre i att åka. Jag handlar hellre på NK än HM. Men jag väntar till rean! :) Jag föredrar att köpa nya bilar regelbundet för att slippa krångel. Jag har den möjligheten och jag gillar det. Då tror jag att jag passar bättre med en som delar min livsstil och värderingar och för den delen ambitionsnivå. Men jag välkomnar givetvis de som vill bevisa att jag har fel. :)

• Xmag

LMFS, jag skulle inte sortera bort dig baserat på din ekonomi om den är sund. Dvs inte en massa avbetalningar och inte har några pengar kvar veckan före lön. Det är ju bara en faktor. Det jag skulle sortera bort dig på skulle vara om du var rökare, inte motionerade alls, har pälsdjur, inte bor i Stockholm för att nämna några faktorer som är riktigt viktiga. Att ha en liknande ekonomi är ett plus men är den sund så är det inte ett minus för mig om den inte är lika. Fast om personen funderar att plugga på heltid blir jag tveksam lika så om det finns en stark barnönskan. Jag har redan gått igenom de faserna. Det är liksom redan gjort för mig.
    Och självklart skulle jag se till att vi bodde 5-stjärnigt och självklart skulle jag betala om du tyckte det var OK. Sunkhotell är också något jag redan gjort. Vill inte leva om mitt liv. Jag vill ju gå vidare.

Helt rätt att ambitionsnivå och ekonomi inte helt hänger ihop och jag menade det mer i hur mycket man engagerar sig rent generellt. Men det är också bra om man är kompatibel där. Tror inte jag är så kompatibel med någon som ägnar all sin tid framför TVn.

• Xmag

Pälsdjur fungerar inte för mig eftersom både jag och mina barn är pälsdjursallergiker. Man vill ju inte tvinga av någon sin hund. Har faktiskt avstyrt fortsatt kontakt pga det. Dvs i ett väldigt tidigt skede.
    Sen tror jag man inte behöver diskutera så mycket innan man träffad. Jag ser inte en första nätdejt som något direkt romantisk som i radioreklamen... Jag ser det som en ganska neutralt möte. Inga höga förväntningar och se vart det leder. Helst skall det vara fika eller promenad utan alkohol så att man tänker klart. Därför tycker jag det låter så intressant att vissa förväntat sig sex på första dejten. Skall man hoppa in i en buske på promenaden? Eller "tack för kaffet. Skall vi gå hem till dig eller mig?" Nä så funkar det inte för mig.

• Xmag

Mitt mål med nätdejtningen är ju att öka mina chanser till ett bra förhållande genom att exponera mig mot "rätt" personer. Träffa fler av de med bra potential helt enkelt, helst från början i stället för att träffa många och sedan sortera bort.

• Xmag

I bland är det trots allt skönt att vara allergisk. Man har bra argument att säga nej när barnen vill ha hund...:)

• Xmag

Ödla har jag haft för länge sedan. Hamster också som är rätt bra för barn. Söta och lever inte så länge...

• Xmag

Jo men hamstrar kräver inte så mycket skötsel eller mat och kan bli riktigt tama och gosiga och passar om man har barn som vill ta lite ansvar.

• Xmag

Min dejt som slutade höra av sig har ödlor och hon sa att de var riktigt keliga. Men det är ju trist att hon väljer att kela med ödlorna i stället för mig...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!