• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-09-10 16:55:14 följande:
    Oj, stackars dig...menar du att folk ljuger så extremt mycket??? Som någon annan sa kan jag "förstå" (egentligen inte ens det men om man nu måste är det iaf lindrigare)  att vissa ljuger lite och hoppas att den andra fastnar big time och har överseende...men det du beskriver är ju sjukt. Även om han skulle vara fantastisk på alla sätt och vis skulle du ju inte kunna satsa på honom pga lögnerna. Hur tänker man i det läget? Attt det inte kommer att märkas?
    Lustigt. Jag var nybörjare i början av juni och jag skrev min profil så lämnade jag vissa positiva detaljer som jag tänkte ta upp senare så att man inte lägger upp allt intressant på en gång. Så jag höll igen. (Kan hända att jag drog ned vikten 1 eller 2 kg (inte mer) för att avrunda men det var ju inte länge sedan jag vägde 80 så det kan ingen märka direkt. )
    Man vet ju inte vad de andra killarna skriver man ser ju bara tjejernas profiler. Är man ute på krogen så ser man ju de andra killarna där och kan jämföra sig lite.  Man vill ju ha en profil som är unik och lockar någon att skriva och fråga. Men eftersom man inte vet vad de andra killarna skriver kan det ju bli så att med dels inte hänger med i inflationstakten så att de som läser profilerna lägger på både ålder och vikt till de man skrivit för att alla överdriver och dels kanske den unika texten man skrivit är precis som alla andras... Så hur löste jag det problemet? Jo jag började läsa forum för att förstå språket och vad man skall skriva och inte skriva. Men sen kom jag på att det skulle vara intressant och se "konkurrenterna" spå siten så jag reggade in en fiktiv tjej och började titta runt. Rätt kul faktiskt. Lite som att tjuvtitta lite. Det roliga var att profilen hade 200 besökare på nån vecka och då fanns ingen bild och knappt någon text. Enda texten var i stil med "gillar att ha kul och är glad och trevlig". Tydligen populärt bland killarna då vissa la till henne som favorit och någon flirtade tom med "henne".
  • Xmag

Bör tillägga att jag upplevde att min rätt långa (någon som är förvånad?) profil med lite antydan om att det fanns mer fungerade rätt bra. Jag hade många bilder också som visade mig i porträtt och helfigur och lite andra bilder från olika intressen.  

• Xmag

Ja vad andra vill och har för syften kan man ju aldrig veta helt klart i verkliga livet utanför nätdejtingsidorna heller...
    Har även läst flera inlägg här på FL in personer hittat sina partners (som de nu är gifta med, och har barn med) på de äkta sexträff-sidorna. Livet är ett lotteri. Man söker en sak och får något annat. Tror man skall vara öppen och se möjligheterna. Jag har stött på några tjejer som jag chattar och mailat med ett tag och som jag efter att ha funderat på ett tag kanske inte tycker det är värt besväret att dra igång ett långdistansförhållande med och efter ett tag uttryckt min tveksamhet till det. Då har de velat avbryta kontakten direkt med motiveringen "jag söker inga nya vänner" eller "jag är inte här bara för att chatta". Men vänskap kan ju leda till romans i förlängningen likväl som ett tänkt ONS leda till ett långvarigt förhållande. Med detta menar jag inte att man skall kasta sig in i "bara ligga"-svängen utan att man kanske om man är mottaglig och öppen hittar mer än man söker. Målmedvetenheten hos vissa sökande efter långvarigt förhållande är så starkt att de kanske missar målet. Jag har för övrigt träffat en av mina första nätdejtar flera gånger som kompis (och det kommer aldrig att bli något mer). Vi kom bra överens, delar vissa intressen och har kul ihop. Varför skall man kasta bort det bara för att de romantiska känslorna inte fanns där även om det inte var det jag skrev att jag sökte på siten. Med ett nytt umgänge kanske man i förlängningen också kommer i i kontakt med fler potentiella partners...

• Xmag
    Papito skrev 2012-09-11 19:13:19 följande:
    Kollade in lite på Mötesplatsen och ser att många skriver att de inte är vip och att de varken kan ta emot eller skicka meddelanden...vad är det då för mening med att vara medlem?

Någon som vet?

Själv skulle jag inte betala och är inte intresserad av sajten men hur tänker de som är medlemmar men varken kan ta emot eller skriva?
    Råkar fortfarande vara med på Badoo (ej betalande) fast jag inte är direkt aktiv längre. Fick ett meddelande att nån vill träffa mig idag men man kan ju inte se vem om man inte betalar. Tror man går med för att spana av läget lite för att man är nyfiken, kanske testa sitt värde så att säga =). Men det är ju inte så konstigt om man blir dissad om mottagaren inte kan se vem man är....Det är så jag väljer att tolka det de gånger jag inte fått något svar. Klart det är så att mottagaren inte KAN svara... =)
  • Xmag
    Anonym (uppgiven...) skrev 2012-09-11 15:48:45 följande:

Ha ha, nej klart jag undrar hur de tänkte....det är så patetiskt. Det döljer sig säkert mer där, såklart.
     Men jag har tänkt ge dejtandet ett par veckor till - sedan lägger jag ned. Fick ex bl.a kontakt med en kille (med tanke på de som vill ha kk) som såg riktigt bra ut - trodde aldrig han skulle svara, faktiskt.  Verkade supertrevlig, frågade efter ett mail bara, om jag ville ses. Helt ok, tyckte jag, jag gav honom mitt nr så vi kunde ringas och bestämma något. Han ringer upp, pratar och frågar vad jag gör; jag säger att jag jobbar hemma idag. Då blir han lite påstridig och säger "men vadå, solen skiner, jag har slutat jobbet för idag, kan vi inte ses nu" Jag förklarar att jag har telmöte och, måste jobba till minst 5, sedan är jag upptagen. Han fortsätter med att "jag kommer och hälsar på dig nu, blir 14.30 bra? " Jag avslutade samtalet snabbt och skrev ett sms att jag verkligen inte kan ses, har telkonferens mm. Trodde han, på fullt allvar att jag skulle släppa in honom i mitt hem, efter att ha pratat i telefon ett par minuter och mailat en gång? Det hela fortsätter, han svarar att det är ok, sedan ringer han vid 18-tiden, då svarade jag inte, sedan har han skickat 3-4 lååånga sms. Jag har medelat honom att jag inte vill ses, han svarade att han tyckte det var dålig stil....psychoooo...men det MÅSTE ju ha funkat förr? Eler. VEM gör så?? Det är ingen sexsite jag är inne på....
    Tyvärr tror jag att det är så att en del blir dejting-skadade, för många lätta, flyktiga snabba kontakter . Jag tycker inte det är normalt att skriva en dm långa sms till en människa man aldrig träffat..vi är över 40, dessutom, vuxna, tycker man?
    När jag läste detta var min första tanke, ja ja det är nån i 20-årsåldern som inte har riktigt koll. Ungdomligt oförstånd liksom. Sen hajade jag till när du skrev att "vi är över 40" då kändes det riktigt konstigt beteende. Som ett gammalt kladdigt plåster...
  • Xmag
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-11 10:25:18 följande:
    Xmag: Jag tycker att du tänker helt rätt. Däremot förstår jag om det är långdistans det är tal om. Då kanske tjejerna känner att de satsar mycket mer, om du förstår. Där hade jag nog också velat veta någorlunda från början.
    Jag är helt för att hålla alla dörrar öppna, däremot har jag inte tid för folk som inte gör det tillbaka. Om jag träffar nån som säger "man får se var det tar vägen" så är jag helt på. Om jag träffar nån som säger "jag vill bara ha en kk" är jag inte alls på. För chansen att det ska ändras är så minimal. Jag kanske aldrig känner nåt för den personen heller, men jag vill aldrig säga nej till möjligheten. 

Jag ska på dejt imorgon. Med han som kallar mig "hjärtat" frekvent.  
    Ja det var ju en av sakerna som jag har lärt mig under min tremånadersperiod på match.com att jag inte vill ha ett långdistansförhållande. Det var nog inget jag hade funderat över innan utan det kom nog upp när vi hade mailat ett bra tag och började fundera på hur vi skulle kunna träffas för en första träff och sen hur vi ev skulle kunna gå vidare. Hon bor i en stad i Norrland och hade väl mer eller mindre räknat med att hon skulle träffa någon från någon annan ort. Jag hade nog mer tänkt hitta någon på rätt sida av stan... Det blir ju komplicerat när man har barn som är "bundna" till sin skola och deras föräldrar så det är inte så lätt att flytta till något annat område. Å andra sidan det bor ju runt en miljon personer på "min sida" av stan... Bägge dessa kvinnor jag jag omnämnde var de som tog initiativet. Jag hade inte kontaktat någon som inte bor rätt till. Sen är det ju lite så att om någon börjar chatta "hej" så svarar man ju inte "jag är inte intresserad av ett långdistansförhållande" utan jag svara "hej"... Man kanske borde ha skrivit det någonstans i profilen. När jag var yngre (mycket yngre=)) så var jag tillsammans med en tjej som bodde i Alaska(!) så jag vet att det kan vara komplicerat att ha långdistansförhållande. Men vi var tillsammans i 1.5 år och jag var i 20-årsåldern. Men nu med hus, jobb, barn blir det för komplicerat. 
  • Xmag
    Papito skrev 2012-09-11 21:19:53 följande:
    Hur menar du? Att de kan men inte vill svara?
    Att de bara är nyfikna på utbudet?

Men det är ju folk med kort och presentation och hela paketet liksom. Varför exponera sig så om man inte kan få eller svara på meddelanden? Trodde att det kanske berodde på att de inte är vip men du menar att de bara säger så?

Kan ha missuppfattat dig helt nu..
    Ja nu blev det komplicerat Skrattande Vad jag menar är att man man reggar sig med bild för man är lite nyfiken på vad man får för uppvaktning. Kanske för att få lite bekräftelse. Testa sitt marknadsvärde.
    Nu vet jag inget direkt om MP men misstänker att det är som många andra siter där det står "testa gratis" och så börjar folk fylla i en profil och lägger in text och bilder för att sen upptäcka att det kostar pengar att använda siten på riktigt. Då har de ju profilen där. Eller så är det som min Badoo-profil jag har bara inte orkat ta bort den.
  • Xmag
    Papito skrev 2012-09-11 21:19:53 följande:
    Hur menar du? Att de kan men inte vill svara?
    Att de bara är nyfikna på utbudet?

Men det är ju folk med kort och presentation och hela paketet liksom. Varför exponera sig så om man inte kan få eller svara på meddelanden? Trodde att det kanske berodde på att de inte är vip men du menar att de bara säger så?

Kan ha missuppfattat dig helt nu..
    Ja och sen så skämtade jag om att om jag inte får svar så beror det givetvis på att personen inte kan svara för hon inte är VIP-medlem inte för hon inte är intresserad.Glad Bra för självförtroendet...Skrattande
  • Xmag
    Papito skrev 2012-09-11 21:36:55 följande:
    Alaska???
    Grymt ju!!! Tänk att åka på bortamatch i Alaska, hade lätt varit på dejt i två månader...även om det troligen skulle bli den enda dejten för oss..haha.
    Jo det var visserligen ingen nätdejt på den tiden och jag var faktiskt i Alaska i just två månader. Kul och lärorikt, men jobbigt när släktingar börjar fråga om hur vi skulle bo osv i framtiden... Det hade man ju inte funderat ett dugg på. Det är ju det man försöker få till nu med nätdejtingen så att man har lite bättre praktiska förutsättningar. 
  • Xmag

En intressant observation. Av de som skriver här verkar de flesta (dock inte riktigt alla) inte nätdejta längre eller är preics på väg att sluta, eller i alla fall funderar på att sluta. Detta gäller självklar mig också som avslutade min match.com-konto förra veckan...Den motvilliga nätdejtaren liksom...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!