Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodite79 skrev 2013-01-18 21:26:25 följande:
    Hm, nä det har du nog rätt i.. tolkade det inte så, utan mer som att han var realistisk fast nu när du säger det så. 

Ja, jag menade det  från mitt håll, på riktigt... svarade iallafall och fick ett "mysko" svar tillbaka som jag inte alls vet hur jag ska tolka, haha.  

Hur går det med dina 3 boys som du nämnde häromdagen? Är det 2 av dem som du pratar med mera seriöst nu? 
    Haha, vad skriver han?

Jo, nere på två just nu (pratar fortfarande med alla tre, men känner spontant mer för de andra två så har styrt upp en dejt med en av dem till att börja med). Han är i alla fall ruggigt trevlig i mail, får bara hoppas att det känns lika bra live också, då kan det här bli riktigt bra
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-18 21:41:02 följande:
    Haha...nee vågar inte skriva vad han skriver Tungan ute Går att tolka lite hur som helst känner jag... skummis!

Ååå, spännande! Så, när ska ni ses då?? 
    Haha, vad nyfiken jag blev nu :-P
    Vi ska ses nu i helgen, tänkte att jag inte vill dra på det nu utan försöka få klart om detta är något att satsa på så att jag inte behöver göra någon mer besviken än nödvändigt.  
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-19 09:27:18 följande:
    Men åh...

Dessa avstånd

Träffade en jättesöt och trevlig tjej igår kväll, vi satt hur länge som helst på kvällen och pratade om allt möjligt, kändes bra, fick en fin kram när vi träffades och en till när vi skilldes åt. Sände henne ett meddelande sent på natten, avslutade med kram för att markera att jag uppskattat träffen, och fick här på morgon likadant tillbaka.

... men det är så himla svårt med avstånd och tider och barnen och allting - ingen av oss är förstås flyttbara och det är över en timmes resa emellan när det inte är rusning.

Känner mig så kluven inför hela dejtinggrejen - å ena sidan vill jag träffa någon vuxen att prata med och träffa och mysa i soffan och se film och .. Hela paketet lixom.

Å andra sidan vet jag att realistiskt kommer jag träffa en ensamstående deltidsmorsa som inte är flyttbar på andra sidan stan och vi kan träffas 2-3 ggr varannan vecka i bästa fall Realistiskt kanske 2-3 ggr i månaden. Och det vet jag inte om jag vill, och det vill ju inte någon annan heller.

Det är ju i vardagen jag vill ha någon vid min sida - inte bara när det är fest.

Varför skall det vara så svårt ?!? Skrikandes 
    Fast där skulle jag säga att du gör det onödigt svårt. Ni bor i samma stad, och om det skulle bli aktuellt med något långsiktigt så går det ju att flytta ihop utan att beröva något barn kontakten med sin andra förälder. Visst, det kan bli aktuellt med skolbyte, men man behöver ju inte stressa fram något. Det handlar om att vara lite flexibel och mötas halvvägs...

Gissar att argument om att inte vilja flytta på barnen kommer som ett brev på posten. Igen, stressa inte fram något, men en flytt till andra sidan staden är inget ett barn går under av. Mina föräldrar har flyttat på mig betydligt längre sträckor än så, gånger flera. Det är klart man saknat det kompisar man lämnat, men jag har också träffat många fina människor som annars inte hade funnits i mitt liv. Hittar du en pusselbit i ditt liv som gör dig lycklig, ska det mycket till innan den lyckan inte är bra för dina barn
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-19 10:32:13 följande:
    ... andra sidan stan i Stockholm handlar om 10 mil

Det är inte jukkasjärvi vi pratar om

Och, om bägge har barn, som går i skolan, och halv eller heltidar med barnen, och har ex  som har delad vårdnad, då är det inte bara att flytta.

Jag har ytterligare problemet med att ena grabben är verkligen inte flyttbar - han skall helst inte byta skola/miljö på ett tag av andra orsaker.

Så ja - en deltidsmamma på samma gata, det vore något det - känner du någon söt  
    Aha, såg inte detta när jag skrev mitt andra inlägg om att flytt inte behöver vara så dramatiskt. Förstår lite bättre då att det går tungt, i så fall är det väl bara att hålla tummarna att det skulle fungera bättre för kvinnan du träffar, eller att ni får vänta med flytt tills läget ser bättre ut. 10 mil är faktiskt inte hysteriskt långt så länge man slipper avverka dem kl 7 på morgonen med morgonkaffet i halsen :)
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-19 10:48:04 följande:
    *asgarv*

Ja - men om man lixom klickar i "Stockholm"...

Jo, jag vet - jag kan söka på kommun - och det finns 4-5 stycken som ligger i rätt ålderspann (vi pratar inte ens attraktion, profilinfo eller något här - vi pratar "söker 43-åring" och "inloggad i år" 
    Men kolla din kommun + grannkommuner då? Och sedan tror jag dessvärre att man inte ska förlita sig helt på nätet. Finns inte oändligt med män att välja på där jag bor heller, (fler än 4-5, men ändå)...man jag kan ju inte söka på Göteborg om jag på förhand vet att det inte skulle funka. Hittar jag inte rätt på nätet så letar jag på annat håll. 
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-19 11:37:08 följande:
    Nu mina vänner måste jag få berätta en sak. Min exdejt ringde mig igår och vi hade ett långt snack om vad som hänt. Kan börja med att säga han har känslor för mig och han har saknat mig under denna tid vi inte hörts av. Han tycker stt det varit tomt, så känner jag också. Problemet är att han fått panik kan man säga, han berättade att han aldrig varit med någon som har barn och har funderat över hur det skulle funka. Sen har han tagit beslut som jag egentligen ska ta, iom att han jobbar så mycket och kommer hem först vid 19 så tänkte han att jag inte skulle palla det. Samt vissa andra saker. Han har tänkt i de banorna att vi ska bo ihop som en familj berättade han och han vet inte hur allt skulle gå ihop med hans arbete. Det är väl ändå upp till mig att avgöra omjag tycker att det är värt att leva med någon som jobbar så mycket? Jag sa det till honom igår också att han har tagit beslut åt mig. Han fattade vad jag menade och han frågade mig sen om jag har tålamod (tålamod med hans arbetstider), jag sa att jag har tålamod, med mitt yrke när jag pluggat klart så kommer jag ju att jobba oregelbundna tider också. Vi pratade väldigt länge och mycket om hans tankar och rädslor och vi känner båda väldigt starkt för varandra och vill inte vara utan varandra. Vi ska prata mer om det idag. Så vi kommer att fortsätta att hålla kontakten och se vad som händer. Tycker ni att jag är galen som gör detta nu när ni vet lite hur han tänkt och varför han avslutade allt då? Hans sätt att göra det på var såklart förkastligt men om ni bortser från det, är jag galen?
    Jag förstår dig, och hade jag varit kär så är risken stor att jag hade sett mellan fingrarna och gett en kille en chans han inte förtjänade. Galen är du inte...men du riskerar att bli sårad rejält. Det tror jag iofs att du är medveten om? Hoppas innerligt att så inte blir fallet, men som Afrodite sa, varningstriangeln lyser helt klart. Acceptera inget mer strul nu, varje gång du gör eftergifter så ger du avkall på något som är viktigt för dig, för att han prioriterade något annat högre än dina känslor. Tänk på det!
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-20 00:27:45 följande:
    Men asså, hur hanterar ni andra att en kille börjar prata sex innan ni ens träffats?? För eftersom jag nu ska ha en seriös relation så vill jag inte att killar ska snacka sex med mig innan. Och då när killarna gör de så förklarar jag snällt att nej jag tänker inte snacka sex för jag är inte ute efter en kk utan något seriöst... och då verkar ju killarna istället se det som en utmaning att få mig att snacka vilket gör mig riktigt irriterad.

För med denna kille jag skulle träffat ikväll började iaf efter ett tag "locka" med att han kunde ge mig massage osv om jag kom över osv... och jag sa nej osv, men ändå så fortsätter han SAMTIDIGT som han oxå håller med om att han inte vill ha en kk. Suck suck suck.
    Och nej de är inte heller en halvsunkig 20-åring som är desperat efter sex utan här snackar vi om en kille som är 30+ och dessutom är regionschef över en butikskedja som finns i de flesta städer.... men förutom det faktum att han blev lite kvällskåt så verkar han väldigt lockande... han beskriver sig själv som pratglad, charmig och social... dvs perfekt för tusse ;)
    Jag skriver något om att vi inte verkar vara ute efter samma saker om det sker "tidigt", om det är någon jag pratat med i någon vecka och planerar att träffa så beror det på hur pass oskyldigt jag tycker att det är. Men vet att jag någon gång skrev något i stil med "hehe, you wish! ;) Kommer inte på fråga på första dejten, har du tur kanske jag kan överväga det inför framtiden :P"
  • Anonym (rainbow)
    KungligtSnygg skrev 2013-01-20 13:04:14 följande:
    Mitt ex, jag då var det jag som hörde av mig först. Vi var tillsammans i två år. Han blev mer och mer elak och han bedrog mig och ljög för mig, och hävdade att jag är ful och vidrig på alla tänkbara sätt och skickade sina vänner att säga vidriga saker till mig flera månader efter vi gjort slut. Jag var helt knäckt och blev sjukskriven under ett halvår. När jag var ledsen över detta och berättade vad som hänt för en vän, sade hon att han aldrig har tyckt om mig och aldrig tyckt jag är vacker, eftersom det var jag, inte han, som tog den första kontakten. Hon sade att om han varit intresserad hade han tagit den första kontakten. Att män måste få jaga, annars kommer de aldrig respektera dig. Att han var med mig i två år bara för att en man aldrig tackar nej till sex, med precis vem som helst. 

Vad säger ni om det?   
    Jag säger så här, att om en man verkligen vill ha en kvinna, och har tillräckligt med självförtroende/självinsikt för att ändå tro sig ha en chans, då kommer han med stor sannolikhet att ta första steget. 

Sedan säger jag att ditt ex låter som en fruktansvärd människa och att om han inte tyckte om dig någonsin, så handlade det nog om empatibrist och andra problem i socialt samspel och inte om att du tog första kontakten. Vet många män som tackar nej till sex, men också många som har betydligt snävare relationskriterier än "ligga-kriterier". I vilket fall som så tycker jag inte att du ska grubbla så mycket över den killen, han har tagit nog av din energi.  
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-20 13:57:02 följande:
    Nja, håller inte med om första stycket. Finns många män som är blyga, osäkra eller kanske inte tror att de har en chans.
    Själv är jag inte blyg, tvärtom jag är ganska framåt och vågar chansa rätt mycket men visst har även jag haft situationer och förälskelser som jag missat för att jag inte riktigt vågat blotta mig. Framförallt om det är någon man umgås med till vardags eller då och då (jobb, kompis, bekant i kompiskretsen etc), då vill man liksom inte riskera att behöva leva med det i vardagen.

Och det där med att män måste vara jägaren, den som uppvaktar...vi blir minst lika smickrade och glada om en tjej tar första steget och visar att hon tycker om oss eller tycker vi är snygga.

Sen finns det alltid undantag som tror att de måste följa någon manlig jargong de sett på tv...men det är bara att sålla bort såna män.
    Men, jag skrev ju "om de är självsäkra/har nog självinsikt"...just för att det finns de som inte har den självsäkerheten.

Har tjejkompisar som aldrig skulle få för sig att dejta en kille som inte jagat dem först. Men det är ingen generell regel, en del tjejer gillar att jaga och faller inte alls för intensiv uppvaktning.  
  • Anonym (rainbow)

Ok, hjälp. Har ju haft en dejt i helgen och nu är goda råd dyra. Killen verkade trevlig även när vi sågs, men kanske något nervös? Hade lite svårt att läsa av honom men fick efter ett tag känslan av att han är rädd för att bli bränd även om han hellre skulle dra ut tänder än att erkänna det :-P

Vi har bestämt att vi ska ses igen och jag försökte lägga fram att jag inte vill splittra mig genom att träffa en massa samtidigt. Han verkade å andra sidan ha skrivit ganska mycket med olika och hade lite svårt att hålla isär oss vid ett tillfälle (inget stort men kanske inte så jättesnyggt). I efterhand hade han också glömt en sak som vi pratade om på dejten. Han verkade inte ointresserad i stunden så det kan möjligen tillskrivas ev. nervositet.

I alla fall. Ni som läst i tråden minns kanske att jag velade mellan två-tre killar och det här är ju en av dem. Nu undrar jag, ska jag satsa på att lära känna honom lite bättre och stå fast vid min ambition att fokusera på den jag träffar, eller ska jag boka in en dejt med den andra killen och se hur han är? Tror att han jag träffat i helgen är en jättefin kille, men är lite osäker på om han kommer att "släppa in mig". 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!