Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 22:08:29 följande:
    Jag tror att du missförstår lite. Jag är inte jättekategorisk utseendemässigt. Jag gillar medellånga-långa män som är normalviktiga, vältränade eller spinkiga. Bryr mig inte om hårfärg alls. 

Vad gäller intressen så håller jag med, men den här killen älskar att göra en grej som jag aktivt undvikit i många år, och han tycker inte om att göra det själv utan tillsammans med den han dejtar. (Inget sexrelaterat haha) - men då blir det nog problem tänker jag. Flera av hans andra intressen känns lite "omogna" och helheten får mig att tveka.  
    Eller vänta, måste revidera mitt svar, såg just vad du svarat för inlägg (trodde att det var ett annat och skrev egentligne om dejting generellt samt kille nr 3 - som jag avstyr dejt med för att det inte känns rätt). Dejt nr 2 kommer jag att träffa men det är han som jag är "fysiskt inkompatibel" med. Att han har andra färger är egentligen inget problem, men däremot finns det andra saker som kan bli problem. Typ om det skiljer jättemycket i längd eller vikt så kan det faktiskt vara lite svårt, om du förstår hur mina tankar går.  
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-22 22:06:39 följande:

Helt spontant blev jag medlem på MP utan att veta om jag var redo för det. Har fått massa medelanden från ointressanta män och har då inte svarat alls. Hur ska man göra, brukar ni säga att ni inte är intresserade eller ignorerar ni bara?

Det var någon som skrev om roliga meddelanden från männen. Tänkte dela med mig om två speciella jag med.
    Första meddelandet skriver han bara "Vilka fina tänder du har" Jag svarar inte och efter en stund får jag "Har du borrat i de fina än?" Drömmer
    Och en annan skrev "Har du hoppat på kryckor någon gång" Skrattande Jag måste säga att jag blev väldigt intresserad av dessa två, haha. 

Mailar fram och tillbaka med tre killar men vet inte om jag klarar av en date än. Känner mig så jäkla nervös. Tänk om de inte är alls som de verkar. Ni som är mer vana kanske kan svara på om det är vanligt att det är så?     

Haha en del skriver så otroligt konstiga grejer, man undrar vart de får allt ifrån! Tycker att det är både och, väntar man för länge så hinner man bygga upp så mycket förväntningar, segt om det inte stämmer i verkligheten sedan, då! Att ringa innan som någon föreslog, är ett bra tips.
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-22 22:30:57 följande:

Fast är han inte extremt lång/kort eller tjock så förstår jag inte problemet. Du skrev om färger också...du måste givetvis ha dina egna krav men jag tror att om man är inne och pillar för mycket på detaljer blir det sjukt svårt.

Jag kan ha en inre bild av vad jag söker men är öppen för annat..skulle jag gå på dejt med en tjej som sen visar sig ha väldigt bred häck eller hängtuttar eller vad det nu må vara..så är det egentligen skit sammma om hon i mina ögon ser bra ut i övrigt och har en bra personlighet. Lite skavanker får man räkna med...det är väl en del av charmen också? Att det inte är Barbie och Ken man dejtar.
    Jag kan inboxa dig! Vill inte gå in på tokmycket detaljer här ute i forumet. Kolla din mail om typ 3 minuter eller så. 
  • Anonym (rainbow)
    Psykbryt skrev 2013-01-23 09:54:39 följande:
    Tjejer: Hur stor vikt lägger ni egentligen i vad killarna skriver i sina presentationer på datingsidorna?
    Eller går ni först på utseende och sen mailkonversation.

Jag tycker det är grymt svårt att skriva en bra presentation. Och så undrar man om det är så himla viktigt vad man skriver. Att beskriva sig själv utifrån sina egna ramar är en sak, men den man träffar kanske upplever en på ett helt annat sätt beroende på vad hon har med sig i sitt "bagage" och utifrån sina personliga referenser.
    Jag lägger nog ändå en del vikt. De som har dåliga presentationer skriver jag inte till, och de som inte har någon misstänker jag är ute efter sex. 

Klart att det inte är helt lätt, men försök förmedla en känsla för vem du är istället för att bara beskriva dig själv upp och ned. och en sak till; klaga inte på hur svårt det är att skriva presentationen "Oj oj, det här var svårt men vist, nu kör vi..."och börja inte med att ursäkta att du är på en nätdejtingsida "Jag vet inte om det här med nätdejting är för mig, men..." :-P
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-23 11:26:32 följande:
    Ja jag kanske borde skita i det men det är väl för att jag är lite osäker och är orolig för vad de ska tycka om mig när vi ses.

Men, du får ju räkna med att de träffar vanliga tjejer? Alltså, nätdejtarna är ju inga isolat direkt, du ser dem på stan, på universitetet, på jobbet osv. Viktigast är väl att du försöker ge en någorlunda rättvis bild av dig själv, ha t.ex. inte flera år gamla kort eller bilder där du diffar mer än enstaka kilo från din nuvarande vikt. Välj inte superspacklade bilder om du sminkar dig en gång per halvår, osv. 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-23 12:25:14 följande:
    Afrodite79 jag tycker att du ska träffa honom. Vi pratar ofta om att det är när man slutar leta h*n dyker upp. Så är det ju för dig nu, ignorera inte ödet. En dejt kan du alltid gå på och i värsta fall får du påbörja ditt uppehåll några dagar senare bara.
    Jag håller med!

Det låter ju som om det finns potential här, ge det en chans, annars kommer du alltid att undra "tänk om..."  
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-23 14:38:04 följande:
    Fast vill försvara mig med att jag hade "typ en paus", dvs jag har bara inte orkat engagera mig på sidorna men inte tagit någon riktigt paus utan sa ju att min drömprins får leta efter mig :) Och står dessutom som att jag söker vänskap nu på samtliga sidor sedan en vecka så då tycker jag inte heller att jag har kravet på mig att jag måste dejta någon kille bara för att jag skriver med honom... inte heller varit på den nivån hittils med någon eftersom jag själv varit ganska off senaste dagarna :)

Och har själv noll problem med att lägga till på fb, snarare tycker jag ju att man ser mer om en människa på fb än man kan göra på en dejtingsida så man har chansen att slippa en pinsam dejt om han verkar vara helt fel :) Och är ju inget som hindrar att man plockar bort honom igen ;) Har inget hemligt alls på fb så kan vara de oxå, beror nog på hur personlig man är på sin sida :)
    Och mitt intresse växte snarare ju när jag såg hans fb för var fler bilder och intressen som jag inte visste innan :)

Och som jag skrev, han är flyttbar så därför skrev jag pga avståndet :) men de va oxå första gången, men har visat sig att hans föräldrahem är 40 min ifrån min stad så är ju en kille som kan området :)
    Fast det där med att söka vänskap, visst har vi pratat om att det tolkas väldigt olika? Typ en del tror att det är KK som menas då; se till att det inte är det han är ute efter bara!

Jag lägger inte till på FB men söker gärna efter dem, om jag prompt skulle lägga till skulle det i alla fall inte vara någon jag pratat med i någon enstaka dag bara. Förstår argumentet att det inte finns något hemligt där och att han lika lätt kan plockas bort, men även där skulle jag fundera på om jag sände ut signaler som  jag inte var medveten om (säger inte att det är så, bara att risken finns).

Det låter i alla fall positivt att han har en lokal anknytning. Mitt tips är att skynda långsamt, särskilt om du misstänker att du kanske har att göra med en player.  Håller dock tummarna att det är en bra kille, men är rädd om dig och vill att du ska vara försiktig!
  • Anonym (rainbow)

Har någon av er varit emd om att någon varit jättepåstridig om en dejt, men sedan när de fått klartecken så är de i princip tysta trots att de är online? Är lite så för mig nu med en kille och jag funderar på att ställa in. Killar alltså!

• Anonym (rainbow)
    Isnogood skrev 2013-01-23 19:32:53 följande:
    Speeddejtar kanske..?

Har ju fått "ok", från dig, o spenderar nu tiden på att "samla in" flera...
    -Säger inte att det ÄR så, bara min första tanke...
    -Fråga honom..?   
    Tja, ingen aning men kan ju vara så att han dejtar flera. Han ska även åka bort i helgen, så har kanske inte tid innan dess och försöker således förhala? Men jag vet inte, kommer inte att lägga många fingrar i kors för att få till en dejt där. Blir hans uppgift eller så får han stå sitt kast, inte svårare än så. 
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-24 18:01:36 följande:

Ettan har jag träffat - vi pratar och tänker och funderar - men avståndet gör det svårt att ens träffas en gång till. Jag vet inte riktigt vad jag vill där, jag vill inte ha något på avstånd så frågan är om jag ens vill lära känna henne bättre.

Fyran har jag pratat ett tag med efter att jag berättade här om henne, väldigt trevlig, charmig, skriver bra.

... men jag tror tyvärr inte jag gjorde ett så bra intryck Hon kom plötsligt på ett ärende

Tvåan är borta, hon skulle finna sig själv ...

Så - trean kanske ? Hon och jag är väldigt lika till intressen. 
    Trist    
    Håller tummarna för att det går bättre med trean helt enkelt!
    har lovat att gå på en dejt med en kille jag knappt pratat med, väldigt olikt mig. har svårt att få grepp om honom, får lite känslan att han vill träffa någon helst igår och avsluta sitt konto så fort det bara går Tiden får utvisa! 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!