Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-26 23:14:24 följande:
    Och att jag har barn....vilket du har kraftig allergi mot
    Disclaimer: Jag är ingen barnhatare, men det är ett väl genomtänkt beslut {#emotions_dlg.flower} Jag tycker jätte, jättemycket om barn, och träffar jag någon som är helt tokrätt och det slår blixtar så kommer jag säkert att göra ett undantag. Däremot finns det inte på kartan att det görs undantag för de som inte kan stå för att de har barn. Där kan vi snacka allergi Flört

• Anonym (rainbow)

Leende presentationsbild är A och O. Ser man sur ut så blir jag i alla fall inte taggad på dejt. Avslappnad kan funka men då ska man verkligen se ut att njuta av lugnet Skål

Jag tycker att det vore intressant att se ifall svarsfrekvensen från kvinnofolket ökade om det skickades skräddarsydda mail som andra tjejer skrivit. "samma-språk"-grejen Flört 

• Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-26 23:30:59 följande:
    Haha...du är så rolig!

Du har en miljon krav och begränsningar...du kommer att vara singel länge kära regnbåge
    Cool Jag är inte alls särskilt snäv egentligen. Det är ganska få krav som är helt absoluta, och jag har faktiskt aldrig haft problem att träffa killar. Problemet är snarare att jag inte lyckas behålla dem när jag väl fallit för dem. Kanske 1-2-6 år men sedan är jag singel igen. Det finns ju några i tråden som gillar det upplägget, men jag kan uppriktigt säga att jag hatar att gå igenom de där uppbrotten. Nästa gång jag träffar någon vill jag att det ska vara för det långa loppet och för min egen skull försöker jag ställa vissa krav innan jag faller för dem, annars komemr jag att hamna där igen. 
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-26 23:57:54 följande:
    Haha kul att du nämner de där med tiden för nu när jag fixade en presentation på badoo skrev jag in "Har även väldigt dåligt tålamod som nog inte är min bästa egenskap ;o) Så skriv inte ett meddelande och vänta sedan i fjorton dagar med att svara igen för jag tappar snabbt intresset och fokuserar på annat. "
    Skiter faktiskt i om de låter elakt, men för mig är det sant så då får dom veta direkt vad som gäller ;)
    Haha klockrent! {#emotions_dlg.djavulsk} Lika bra att lägga korten på bordet direkt. 
  • Anonym (rainbow)

När vi ändå skriver om de mail vi ogillar så tycker jag att det är supertråkigt med de som kommer med klämkäcka, dåliga skämt som öppningsfras. Ni vet, sådana där skämt som typ kassörskor får höra från var och varannan kund som tror att de är superfyndiga och unika, fast istället är det någon anspelning på mitt profilnamn. 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-27 11:34:22 följande:
    Apropå detta att artigt säga nej tack...su har jag en igen som inte vill ta ett nej för ett nej...varför ska jag då vara ratig och svara (igen)?

han har mailat tre ggr. Första för ett tag sen då svarade jag att han bor för långt bort. Igår kom mail nr 2 och det svarade jag inte på, då kom det ett mail till med "värst vad du ska vara svårpratad:)" så då svarade jag. Bad om ursäkt att jag inte svarade på förra mailet, men han bor för långt bort och jag tycker inte det är nån ide dra igång nåt då. Fick ett mail till där han lite beklagande skriver "man får så många liknande svar, hur ska jag då kunna visa vad jag har att erbjuda?" så jag svarade igen att han kanske borde filtrera så han bara får de i närområdet? Hoppas han tar det på rätt sätt....
    Jag har en del som inte heller tagit ett nej. Typ en som jag skrev var för gammal, men senare ändrade jag min sökning och då ingick hans ålder i sökkriterierna. Då tog det typ en kvart innan han skrev och frågade om han hade en chans nu då. 

Jag kör övertydligt då. "Är tyvärr fortfarande inte intresserad. Önskar dig lycka till men du får leta vidare" och sedan blir det inga fler svar från mig.  
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-27 11:52:35 följande:

Fast det är väl inte på något sätt övertydligt. Inte heller så konstigt att han skrev igen när du ändrade om det enda du hade motiverat med var att han var för gammal. Däremot tycker jag att det var ett ärligt och bra svar från dig.

Men ja, det finns verkligen de som inte tar att man säger nej tack. Har två stycken nu som håller på att försöka övertyga mig om att 40 resp 55 mil är nästan runt knuten. De har till slut fått frågan om hur ett dejtande skulle gå till, det var förstås heller inget problem tyckte båda två. Då frågade jag "Jaha, så då har du inget emot att komma hit sådär 3-4 gånger för en entimmesfika?". Har inte fått nått svar på det ännu, så förhoppningsvis har de gett upp.

Idag fick jag dock ett exempel på motsatsen också: En man som tydligt skrev att han visste att han var för gammal men ändå ville berätta att han tyckte att min presentation var väldigt bra skriven och stack ut bland alla andra. Nu har vi växlat 4-5 meddelanden, alla i mycket trevlig ton och utan minsta vink om att jag borde ändra mig. Trevlig start på dagen! 
    Jag menade att svar #2 var övertydligt. Första gången (skrev inte alla detaljer här) försökte han övertala mig att dejta honom trots att jag skrev att han var för gammal. Hade många argument och jag sa nej, nej och åter nej. Bad honom respektera mitt beslut och lämna mig i fred. Så mot den bakgrunden tycker jag att han borde ha förstått att mina ändrade sökkriterier inte innebar grönt ljus för honom. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-27 23:43:12 följande:

Nej, inte förlovat, men lovat en fikadejt. Bör jag då prata vidare med kille2 speciellt mycket före jag träffar kille1 eller ska jag ligga lågt? Vi pratar inte 3 tvåradersmeddelanden, utan längre beskrivande meddelanden där vi klickar bra i hur vi skriver och verkar tänka/värdera liknande.

Jag förutsätter att de också pratar med andra. Det hör ju liksom till. Man kan ju inte skriva till en person och sen vänta i tre veckor på att den ska svara innan man går vidare. 
    Då har du ju ditt svar där ;)

Kan för övrigt nämna att det just blommade upp en oas i min öken. Har nu två riktigt lovande killar som jag pratar med, de är ganska olika men jag tycker att jag klickar bra med båda så det känns ljusare än på ett tag. Sedan vet man ju aldrig förrän man ses, men känns betydligt mer positivt nu är för några dagar sedan :) En tredje som jag inte riktigt vet vad jag vill med har också lämnat sitt nr så förhoppningsvis stämmer någon av dem bra iaf :)

• Anonym (rainbow)
    Apollo skrev 2013-01-27 23:51:52 följande:
    Jag tycker det är ganska oseriöst och jag skulle släppa en tjej som gjorde det omedelbart om jag var medveten om det.

Det finns säkert både killar och tjejer som tycker det är helt okej, precis som det finns både killar och tjejer som tycker ONS är helt fantastiskt. Det är inte min grej, jag fokuserar på en person och om det inte fungerar och man upptäcker det innan man fått känslor så är det ju bara att hoppa vidare. 

Det som är jobbigt är om man fått känslor för någon och det skiter sig, jag brukar inte släppa så fort då... men nu skriver jag här istället. Men det är hur jag är, så länge allt gått juste till så kan man iallafall försöka trycka undan känslor osv. Det finns ingen fördel med något annat tillväga gångsätt. 
    Jag kan förstå hur du tänker. Från början tänkte jag så med, att jag bara skrev till en åt gången, men jag upptäckte ganska snabbt att killarna alltid skrev till andra tjejer också, mer eller mindre engagerat. Så länge de inte dejtar andra än mig eller fortsätter att skriva en massa till andra om vi klickat på första dejten tycker jag inte att det gör så mycket. Lyckas jag inte stå mig i konkurrensen när vi bara skriver så är de nog inte tillräckligt intresserade ändå, så tänker jag i alla fall!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!