Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

singel pappa83 skrev 2013-01-31 21:05:21 följande:
    Ni hänger upp er på fel sak jag säger inte att ja INTE ska säga d utan att ja inte ska "skrika ut d"  precis som en tjock tjej som tar alla sina bilder från fga  och inte skriver något om sin kropp ;)  

Nu lägger vi ner detta för alla e olika, ! ville bara diskutera lite och är inte rädd för mothugg! bara kul å veta hur andra folk tänker!  
    För mig är att inte säga det nära nog liktydigt med att ljuga om det. Eftersom jag nyss var med om detta kan jag säga av erfarenhet att jag kände mig precis lika lurad.

Lägger ned det för det är trots allt ditt liv men jag tycker fortfarande att du ska fundera på om det här verkligen är en så bra idé. 
  • Anonym (rainbow)

Kan inte tala för andra men jag är inte ute efter ett "rövhål". Inte en mes heller men har inget alls till övers för killar som behandlar mig eller andra som skit. Sedan finns det absolut tjejer som faller för den sorten men det får stå för dem.

Samtidigt funkar det ju inte så att jag går och blir störtförälskad i alla snälla killar heller. Har många jättesnälla killkompisar som jag tycker mycket om utan att känna attraktion för och/eller som inte skulle fungera i mitt liv av något annat skäl, men jag ställer andra krav på en kille än på en kompis då jag inte måste leva ihop med kompisen  

• Anonym (rainbow)

Haha, och jag tycker oftast att det är just "rövhålen" som bjuder på drinkar och tror att de ska få sig ett tacksamhets-skjut. Cool

• Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-02-01 13:12:28 följande:
    har ALDRIG kommit någon vart med att vara snäll/gentleman   dvs hålla dörrar, hålla bord, hålla väska,låna ut telefon,tändare,cigg  osv  men så fort jag inte är snäll så är d lättare att prata med tjejer då 90 % inte vill ha en kille som dom kan köra med som ni vet att ni gör ute på klubben ;)   
    Nu är det ju ute på krogen som jag menar att det är såhär, för där har ja iaf en chans, mot på dagen då jag alltid har sonen med mig å d skrämmer dom flesta :P  
    Jag tror att vi har olika definitioner av snäll. För mig är det där artighet och även om det så klart är trevligt så har snällhet mer att göra med att man är genuint omtänksam och vill den andra väl utan krav på motprestationer. 

• Anonym (rainbow)

Har varit på en dejt i kväll. För ovanlighetens skull vet jag verkligen inte vad jag vill. Mitt första intryck var inte idel positivt. Dels verkade han ha dålig koll på det vi skrivit, frågade saker han redan frågat och fått svar på, berättade saker han redan sagt osv. Kändes liksom som om han hade dålig koll eller skrev med väldigt många. Han är inte heller helt min typ till utseendet. 

Men! Under kvällens gång kändes det ändå som om detta var en riktigt trevlig kille. Vi har ganska olika och tidskrävande intressen och frågan är om det går att få ihop rent praktiskt. Och måste erkänna att jag även funderade på hur det skulle vara att ha sex med honom och medan det säkert skulle vara trevligt så tänkte jag också "Skulle det vara tillräckligt trevligt för att jag inte hellre skulle vilja ha sex med någon annan?" Det gick aldrig så långt som till hångel i praktiken men jag tycker i vilket fall att han växte i mina ögon. 

Pga våra lite osynchade scheman kan det nog dröja 1-2 veckor innan vi kan ses igen. Hur skulle ni tänka här? Fortsätta att skriva på dejtingsidan, dejta andra eller inte? Jag skriver med två andra som också är intressanta, och iaf en av de är gissningsvis mer min "typ". Honom har jag dock inte hunnit skriva lika mycket till och är samtidigt osäker på om vi är ute efter samma sak. 

• Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 01:08:39 följande:
    Ok, nu har jag en liten klarar bild
    Jag tänker som såhär, nu vet jag inte hur du funkar men jag funkar såhär - att om jag pratar/träffar en kille och fattar tycke för denna kille = så har jag inte ens tankar på att vilja träffa någon annan... så lite att du tänker i banor som att du kanske ska se vad de andra har att erbjuda tolkar jag som att du kanske inte fastnade helt och hållet för denna killen...? Kan det vara så? Att den där känslan som du eg är ute efter inte infann sig... ? Men att du ändå tyckte han var trevlig.. men inget mer, typ...
    Grejen är den att jag tyckte nog bättre om den här killen än vad jag hade förväntat mig, och fortsätter han att växa så vem vet? Då kanske detta kan bli något. 

Men samtidigt tänker jag att, om han inte gör det, eller om det inte funkar för att det är praktiskt, så skulle jag vilja veta vad de andra har att erbjuda. Det var inte himlastormande kärlek vid första ögonkastet, och det är enkelt de gånger det är så.

Jag vet inte. En del av mig känner att jag ställer väldigt höga krav på den kille jag träffar. Eftersom jag vill träffa någon inte bara för 1-2 år utan för livet så känns det som om det måste bli rätt. 
  • Anonym (rainbow)
    Exit02 skrev 2013-02-02 08:01:18 följande:
    Jag pratar lite med ett par kvinnor (singlar) från min stad på Facebook, och de är trevliga, men de skriver aldrig till mig först. Har ibland väntat ett tag, för att se, men nädå Obestämd
    Riktiga intresset kanske inte finns från deras sida då?
    På Facebook?

Generellt sett tror jag att den som är tillräckligt intresserad, tar kontakt. 
  • Anonym (rainbow)

För övrigt, nu hoppas jag och tror att ni inte gör det, men två generella råd efter min senaste tre dejter:

Prata inte om de andra ni skriver med! Om ni har dåligt minne, läs på konversationen ni haft. Inte snyggt när man får: "Var det du eller någon annan som...?"
    "Har du någon gång ...?" "...Ja just det, det hade du också redan sagt ja."
    "Du hade ett hus va?" "Nähä, då var det någon annan..."
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-02-02 10:40:09 följande:
    För mig låter det som om du kanske har brakat in i rätt kille. En sån där det inte är himlastormande förälskelse och passion från början, utan omtänksam värme, vänskap och kärlek, det du vill bygga ett liv med.

Testa! 
    Kanske. Men jag är lite rädd att detta är en repris av ett tidigare förhållande som varade i många år. Rätt typ av kille, men ingen jag blev riktigt kär i och det ledde till djup olycka för oss båda. 

Sedan brottas jag lite med det "ytliga" också. Jag tycker generellt sett att han ser bra ut, men han väger några kilo för mycket i min smak (typ på min övre smärtgräns) och jag vill inte hamna i läget där jag börjar pusha honom att gå ned i vikt eller får bryt om han går upp i vikt. Så försöker fundera om detta är något jag kan acceptera eller inte, annars är det nog bäst för båda att jag letar vidare...
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-02-02 11:31:43 följande:
    Sant - jag är också böjd att vara mera hård idag än jag varit tidigare. Jag vill träffa någon som kan hänga med på saker, och som vill det, inte en som tackar nej för att soffan och chipspåsen lockar när Oprah håller låda.. Om hon sedan insett det och verkligen gör något åt det, det är en helt annan sak.

Jag kanske är lite pragmatiskt också - jag har aldrig varit himlastormande förtvivlat förälskad, utan just den där djupare omtänksamma varma kärleken. Eller, det är inte sant, jag var varit just i det där förra två gånger (tre kanske) och alla gångerna har det varit obesvarat. En av dom tror jag fortfarande idag att hon var min soulmate  
    Den här killen är ingen soffpotatis, han verkar vara rätt aktiv, men ändå stor -så antingen äter han jättemycket och/eller har lätt att lägga på sig. 

Jag måste vid någon tidpunkt känna det där himlastormande för att det ska bli riktigt bra, tror jag. Att det sedan övergår till en mer omtänksam varm kärlek är en annan sak, men jag tror att har aldrig det där extra klappet funnits där så kommer förhållandet att kunna hotas av män som får mig att känna så. inte så att jag skulle vara otrogen, men tanken på att någon annan är mer rätt skulle kunna dyka upp och när den väl är där tycker jag att det är svårt att släppa den.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!