Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodita1979 skrev 2013-02-04 20:58:10 följande:

Tänkte höra, någon som vet någon annan bra gratis-site? Känner att jag behöver lite ombyte. Hänger ju på hp men hade velat testa något nytt. Förslag någon?

Jag hänger ju på badoo och HP. Gillar badoo om man pratar med "rätt" personer, blir lite mer naturligt eftersom det är chatt istället för mail, man får en lite bättre bild av hur personen "pratar". men man får vara lite hårdare i gallringen, många som är ute efter one thing only (flertalet helt öppna med detta också). 

Kan i alla fall nämna att jag nu pratar med tre killar egentligen. En var han jag gick på dejt med men det känns som om vi nog kommer att sluta som vänner, han verkar inte helt engagerad heller och jag har ju tvekat en del jag med. Sedan skriver jag med en kille som verkligen är min typ (!!) och där blir det nog att styra upp en dejt snart, ska avveckla med första killen först bara. Sedan pratar jag med ytterligare en som inte riktigt är min typ men verkar helt sjuuuukt trevlig. Helt annorlunda från alla killar jag brukar prata med, men han fascinerar mig. Så just nu känns det ganska hoppfullt med båda dessa två, håll tummarna för mig.
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 21:59:50 följande:
    Kanske ska testa mig på Badoo då.. det är ju den och Hp man hör mest om.

Du, hur gick det med den där killen som verkade ha kids men som inte nämnt det? Hur avslutade du det?? *nyfiken*
    Spännande! Alltid bra när man har mer än 1 och "spela med"...     
    Testa tycker jag absolut att du ska göra,funkar det inte för dig är det ju bara att avsluta kontot :) 

Vi gick på en dejt, han sa inget om det och ville ses igen. Jag sa att jag ville fundera och när jag kom hem skickade jag ett mess med lite assistans från Papito Han svarade aldrig på meddelandet.
  • Anonym (rainbow)

Men shit! Någon öppnade precis med följande: "Får jag köpa dina trosor?"

Vad är det för fel på folk?!!!

• Anonym (rainbow)
    StollanNo1 skrev 2013-02-04 23:00:20 följande:
    Varför är ni anonyma här? Är ni inte på dejtingsidor - med foton?
    För att jag vill? De jag pratat mycket med i tråden har sett min profil och mina bilder...men jag får inte ut något av att resten av FL gör det och allra minst ev. dejter som snubblar över denna tråd. 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:35:40 följande:
    Jag kan tycka att mejlandet är en del av processen.. som sagt, dock inte för länge.
    Måste fråga er andra i tråden - hur länge tycker ni det är OK att mejla fram och tillbaka? Innan en dejt kommer på tal?
    För mig varierar det. Ibland vill jag vänta veckor för jag tycker att jag får dålig koll på personen och är osäker på om en dejt skulle bli rolig eller plågsam - då avvaktar jag tills jag försäkrat mig om att vi nog skulle kunna ha kul ändå. 

Helst ser jag att man avklarar dejten lite snabbare om jag pratar med flera som verkar intressanta; då vet jag vem jag ska fokusera på istället för att uppmuntra flera killar parallellt och kanske själv bli för splittrad för att kunna vet vem jag vill satsa på. Alla har ju sina för- och nackdelar.  

Men tumregeln är väl att man ska ha pratat  någorlunda flitigt iaf en vecka, men gärna två-tre. Sedan beror det ju minst lika mycket på kvalitet i mail/chatt som på kvantiteten.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-05 09:00:19 följande:
    skaffa er ett liv..... snälla!! Gå ner på stan eller något och lämna datorn i 5 min. Herregud!
    Haha, tror att min chef skulle bli sur då
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-02-05 21:16:17 följande:
    Jaså - nu kallar du mig gubbe istället ... Fjortis ...
    Hahaha. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-05 16:58:21 följande:

Fast du Afro.. om man lägger ihop kraven du listat sista tiden, med jackor, plugg, dialekter, var de ska bo osv, så får jag precis som Anonym för nån dag sen en känsla av "ja, faktiskt lite ytlig". Asså tänk såhär, om nån kille berättat för dej att han bara dejtar infödda stockholmskor pga att han tycker att andra dialekter är såå avtändande, de får inte ha ett visst märke på jackan, de ska ha jobbat några år och får inte plugga, och lite till som du räknat upp, va hade du fått för vibbar av killen då?

Klart att man ska ha krav, men vissa krav känns faktiskt rätt ytliga. Och inte på ett positivt sätt alltså.
    Men då måste jag fråga. Oavsett om det är ytligt eller ej, vad rör det egentligen dig vem Afro ratar?

Jag är nog också ytlig då. Dejtade och dumpade en kille vars dialekt jag inte fixade (extremt utpräglad norrländsk dialekt som gjorde att han uttalade mitt namn väldigt konstigt), dejtar inte de som läser på samma utbildning som mig, killar som bor mer än en mil bort är inaktuella och tycker jag att killen har taskig klädsmak så är han inte jätteintressant. Men oavsett hur ytligt detta nu må vara så kommer jag inte att lägga tid på att försöka tvinga mig själv att ge någon en chans när jag vet att det inte skulle fungera för mig. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-06 14:59:19 följande:
    Sluta tramsa dig S!

Allvarligt? Hur jävla feg och pinsam får man vara?!

Ta allra helst dina personliga intriger någon annanstans, men var i alla fall rakryggad nog att stå för vem du är om du ska ta det till den här nivån. Blir så trött på vuxna människor som inte lämnat sandlådan.
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-02-06 15:30:15 följande:
    Vi har alla våra saker vi inte
    Vi har alla saker vi hänger upp oss på , jag har vissa saker som går bort , och kanske inte ska avslöja för mycket , men säger att jag uppskattar jordnära kvinnor .

Precis- det finns någon för alla Kan lova att det finns saker hos mig som en del killar stör sig på och andra struntar blankt i. Det får man ta

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!