Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-22 17:21:26 följande:

För min del skulle det innebära att ge upp den regelbundna kontakten med mina barn och jag är hellre singel resten av livet än gör det.

Men så fantastisk som jag är ska jag nog få ihop både och. Just nu känner jag mig inte det minsta orolig, trivs skitbra som singel...men på sikt gillar jag tvåsamheten bättre......tror jag
    Träffar du fortfarande hon där som du inte riktigt visste med?
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-22 17:39:03 följande:

Tråkigt..men du tvekade lite själv också. Du har ju två bra kandidater kvar...och nu slipper du tänka på om den här hade varit bättre när du väl hookar upp med en av de andra
    Ja, fast (och jag vet inte om det här är typiskt mig men) nu när jag bestämde mig för att börja med den här killen så blev ju de andra på något sätt nedprioriterade, och om det inte ens stämde 100 med han jag helst ville träffa, kommer detta att bara vara slöseri med vår tid? Vill att den jag träffar är "nummer ett", inte "det bästa jag kunde få" eller "det bästa som fanns att välja på vid just den tidpunkten även om ingen var riktigt bra". Usch, nu låter jag lite småbitter också
  • Anonym (rainbow)

Ja absolut! Så är det, inget värt att gräma sig över, så mycket har man inte hunnit investera efter bara en dejt. Men klart att det svider en del ändå, har hört så många gånger att det inte stämmer av väldigt olika killar, vad gör jag för fel? Jag är inte exceptionellt kräsen och jag tycker inte att jag ska behöva sänka mig till de som söker postorderfruar innan jag hittar någon som liksom ger mig lite genuin uppskattning.

Äh, ska inte deppa ihop nu, men måste bryta ihop lite innan jag samlar mig och tar nya tag.  

• Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-22 18:19:25 följande:
    Klart du måste få gräma dig lite Klart att det svider, fast att det bara var 1 dejt. Så är det, om man fattar tycke för någon. Hade det inte svidit, ja då hade du inte vart intresserad - så vi funkar ju 
    Grejen är väl att man inte gör något "fel".Fast att det kan kännas så. Lätt att tvivlet kommer till en när man känner sig "dissad" och det är ju lite naturligt. Att dejta är en känslomässig berg- och dalbana. Men efter stormen infinner sig alltid lugnet och helt plötsligt ser man saker man tidigare inte sett och blir lite klokare. Så ligg lågt ett tag nu kanske? Tror du behöver det.
    Ja, bryt ihop. Och kom igen. {#emotions_dlg.flower}

Egentligen gör det inte så mycket med den här typen av dissar, från killar jag inte hunnit lära känna ordentligt och så. men det blir alltid en påminnelse av de "dissar" som gjort betydligt mer ont, killar som känt en utan och innan och ändå liksom ville ha något annat, eller t.o.m. leva själv hellre än med mig. Det är sådant som får en att tappa hoppet i ett par timmar innan man tar ett djupt andetag och bestämmer sig för att inte låta det förstöra framtiden också. De har liksom gett tillräckligt mycket lidande i det förflutna.
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-22 18:18:43 följande:
    Så ska du inte tänka!
    Han verkade bäst på pappret men visade sig inte vara det i verkligheten, en av de andra kan ju vara tvåa eller trea på pappret men visa sig vara hur bra som helst när ni väl träffas.

Tycker du ska vänta med bitterheten till efter tredje killen. Är det samma läge som nu, ja..då har du haft dejt med tre killar som verkade skitbra och inte kunnat stänga dealen...då kan du få vara bitter ett litet tag...men inte nu, inte en chans!
    Jo, jag bokar in en dejt med en av de andra snarast. Kanske dags att ändra strategi och köra sådan där speeddejting som någon pratade om häromdagen, med sju dejter på en vecka? hehe gud vad jag skulle vara trött sedan!
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-22 19:48:34 följande:
    Du behövef inte alls "sänka" dig dit - det är du alldeles för charmig, söt och smart för Solig

Du behöver bara hitta en alldeles vanlig kille som inte är ett miffo

.... eller rättare sagt, han behöver bara hitta dig. Tro mig, det finns jättemånga snälla, trevliga, omtänksamma män som ser bra ut och genuint uppskattar någon som du - du behöver bara bli hittad. 
    Tack för peppen! Får hoppas att Mr. Right dyker upp snart! Har dammsugit sidorna igen och faktiskt hittat några möjliga guldkorn som jag ska skriva lite till, med lite tur så kanske någon av dem blir rätt :) 

Bokade även in en dejt med kille nr 2 om så bara för att få veta om det kan bli mer. Han är supersnäll men jag är lite osäker på om vi är fysiskt kompatibla (han är väldigt olik de kilar jag brukar träffa både i färger och mycket annat) men jag ger det ett ärligt försök. Däremot lutar jag alltmer åt att inte ens gå på dejt med kille nr 3. Vi har väldigt olika intressen och jag vet inte hur mycket annat vi har gemensamt heller. Så det blir nog inget där!
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-01-22 20:03:51 följande:
    Skippa den sidan , provade en månad , och layouten och hela sidan är skräp .
    Jag testade nyss (gratis) och tycker också att den verkar sämst. Dessutom har flera här i tråden klagat på att det är svårt att säga upp prenumerationerna. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-22 20:14:24 följande:
    oj, haha, nu vill den där mannen jag trodde jag gått miste om chansen med, ses i helgen...men nu vet jag inte om jag vågar!!!!!!
    Är det jakten du gillar? 
    Annars tycker jag att du träffar honom en gång för alla, och är han inte rätt så säg det till honom så kan ni båda gå vidare...? 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-22 21:51:17 följande:
    Nja jag och jakt har inte så mkt till övers för varann faktiskt:)
    jag är ängslig att han kan vara alldeles för rätt...men jag kanske inte är lika rätt för honom. Men nu är dejten bokad så nu kör jag!
    Ja men då håller jag tummarna och önskar dig lycka till :) 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-22 22:00:00 följande:

Det är det här jag menar med att du verkar vara lite väl snäv. Det känns som att du har en väldigt bestämd och detaljerad bild av hur din kille ska vara och det utesluter otroligt många. Även om du alltid faller för t.ex. blonda..så kanske det finns någon rödhårig som kan vara söt. Om du nu gillar att titta på stjärnor och spela schack..vad gör det om killen föredrar fridykning och tv-spel? Jag har alltid varit aktiv i olika bollsporter och inget av mina ex har varit det minsta intresserad, det har inte påverkat relationen det minsta. Sen har de ju visat intresse för mig och därigenom fått lite mer inblick i sporterna men det är ju för att jag varit intressant för dem. Samma sak med deras intressen, jag skulle kanske aldrig ens tittat åt såna aktiviteter men eftersom jag varit intresserad av tjejen ifråga, har jag lärt mig grunderna iaf.

Så uteslut inte tvåan och trean, du har ju nästan redan bestämt dig för att det inte funkar...sånt påverkar hjärnan.
    Jag tror att du missförstår lite. Jag är inte jättekategorisk utseendemässigt. Jag gillar medellånga-långa män som är normalviktiga, vältränade eller spinkiga. Bryr mig inte om hårfärg alls. 

Vad gäller intressen så håller jag med, men den här killen älskar att göra en grej som jag aktivt undvikit i många år, och han tycker inte om att göra det själv utan tillsammans med den han dejtar. (Inget sexrelaterat haha) - men då blir det nog problem tänker jag. Flera av hans andra intressen känns lite "omogna" och helheten får mig att tveka.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!