Papito skrev 2013-01-22 22:00:00 följande:
Det är det här jag menar med att du verkar vara lite väl snäv. Det känns som att du har en väldigt bestämd och detaljerad bild av hur din kille ska vara och det utesluter otroligt många. Även om du alltid faller för t.ex. blonda..så kanske det finns någon rödhårig som kan vara söt. Om du nu gillar att titta på stjärnor och spela schack..vad gör det om killen föredrar fridykning och tv-spel? Jag har alltid varit aktiv i olika bollsporter och inget av mina ex har varit det minsta intresserad, det har inte påverkat relationen det minsta. Sen har de ju visat intresse för mig och därigenom fått lite mer inblick i sporterna men det är ju för att jag varit intressant för dem. Samma sak med deras intressen, jag skulle kanske aldrig ens tittat åt såna aktiviteter men eftersom jag varit intresserad av tjejen ifråga, har jag lärt mig grunderna iaf.
Så uteslut inte tvåan och trean, du har ju nästan redan bestämt dig för att det inte funkar...sånt påverkar hjärnan.
Jag tror att du missförstår lite. Jag är inte jättekategorisk utseendemässigt. Jag gillar medellånga-långa män som är normalviktiga, vältränade eller spinkiga. Bryr mig inte om hårfärg alls.
Vad gäller intressen så håller jag med, men den här killen älskar att göra en grej som jag aktivt undvikit i många år, och han tycker inte om att göra det själv utan tillsammans med den han dejtar. (Inget sexrelaterat haha) - men då blir det nog problem tänker jag. Flera av hans andra intressen känns lite "omogna" och helheten får mig att tveka.