Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas skrev 2013-01-16 18:49:06 följande:
    OK. Ett omdöme om min presentation på Match då? Here it goes!!

''Hej, jag är numera singel igen efter ett långt förhållande och äktenskap.
    Vad jag söker nu är en tjej som har allt. Allt som passar mig. Så hoppas jag att jag passar dig lika bra.

Jag behöver inte någon ny mamma till mina barn för det har de redan. Du får gärna ha egna barn då jag har två stycken.
    Det en flicka född -94 och pojke född -97.

Bor i en trevlig vit villa i Duvbo, Sundbyberg.

En förutsättning för eventuell kontakt är att du har en bild, vad är det för mening att inte ha det på en datingsite?

Har inte lust att mejla i det oändliga utan det är bättre att ta en fika för att se om förutsättning finns för en fortsättning.

Vad jag söker är en kvinna för att ha så trevlig som möjligt med.

Vill du ha reda på mer så skriv en rad.

Jag är en lugn, stabil och tämligen normal kille.
    Reser gärna även utanför jobbet som flygkapten och jag gillar sol o bad, dykning, båtliv samt fjällen på vintern.

//Uffe

Söker en tjej som gärna får vara rätt lång då jag är 192 cm, det är dock inget krav. En slank tjej vore mysigt. En vettig tjej med någon utbildning så vi har något att prata om.
    Du bör bo så man får chans att ses och jag bor i Sundbyberg/Stockholm. ''
    Är tyvärr inte särskilt imponerad av den här presentationen heller. Tycker att den känns lite oengagerad, samtidigt som du verkar ställa minst sagt höga krav på den du träffar. 

Exempel på hur du skulle kunna skriva:

Hej, jag är numera singel igen efter ett långt förhållande och äktenskap.
    Jag vill hitta någon att vara allt för, som samtidigt kan vara allt för mig.

Jag är lång (192 cm), lugn och stabil. Jag längtar efter att träffa dig som är slank, trevlig och har huvudet på skaft! Reser gärna även utanför jobbet som flygkapten och ägnar helst fritiden åt sol o bad, dykning, båtliv samt fjällen på vintern. Jag bor i en trevlig vit villa i Duvbo, Sundbyberg och har två barn, en flicka född -94 och en pojke född -97. Du får gärna ha egna barn och bör bo i närheten så att vi kan ses. Vad sägs om en fika?

//Uffe 
  • Anonym (rainbow)

Nu försvann visst allt vad styckeindelning heter, men ha överseende

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-16 19:22:44 följande:
    Ser jättehärlig ut - fantastiskt bra sätt att förmedla en känsla. Jag gillar ordvalen - sällsam är ett bra ord. Det är bra att du tar udden av de två tidigare lite mer högtravande poetiska meningarna med meningen "..flabba käkarna ur led ..."

Tydligt att du tycker mycket om Danmark dessutom, kul. 
    Visst förmedlas en känsla, men jag skulle nog dra mig för att skriva till någon som svänger sig med så pass "svår" vokabulär även om jag garanterat möter Ernst Hugos typ mer eller mindre dagligen och både gillar och kommer bra överens med dem då. Jag tror på att välja de viktigaste, mest kärnfulla orden och banta ned "Jag"-delen till ungefär hälften.  
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-16 19:41:12 följande:
    Det är samma här - det var väl några av namnen som jag inte klarade (vem f-n är lindeberg, binz, benz oc bracq ?!?)

Hade du varit tjej hade jag nog mail'at. 
    Haha, J.Lindeberg är klädmärke, Benz antar jag att vi pratar Mercedes?? Däremot har jag inte den blekande om Binz och Bracq
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 19:46:08 följande:
    På tal om presentationens utformning så har jag extremt svårt för killar som skriver den där "roliga" platsannonsen där tjänsten som flickvän sökes.... jättekul, NOT! Kräks
    Eller hur?! Tycker att det är skäms-varning på den
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-16 20:03:28 följande:
    inbakad fläta trodde jag att du i sammanhanget menade en wienerlängd  
    Haha och jag trodde att han menade att han hade en inbakad fläta. Vilket skulle räcka för att jag skulle bli vettskrämd
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 20:41:39 följande:
    ja, fick mail från en person med den texten för nån dag sedan. Som ett misslyckat försök till att vara rolig?
    Det värsta är väl att de är bra många som kör med den i tron om att de är "originella"- får alternativ-tonåring-ståpäls av sådant
  • Anonym (rainbow)
    ulfsas skrev 2013-01-16 20:23:15 följande:
    Point taken.Inte så lätt det här. Inte lätt att behaga alla. Man vill ju heller inte ha alla. Som Ernst Hugos exempel, den presentationen kanske inte tilltalar alla men kanske är perfekt för någon.
    Hur många som man passar för är ju vanskligt att veta.Solig 
    Nej, så är det ju. Men om din presentation signalerar "man vill ju heller inte ha alla" lite för starkt, så är risken att du även går miste om tjejerna du vill ha, om du förstår hur jag menar?

Du får ta detta med en nypa salt men du vill ju ha feedback så jag skriver som jag känner. Nu skriver oftast männen till mig först och inte tvärtom, men de gånger jag tar kontakt så skriver jag inte till någon som stolpat upp en massa krav eller som  vill att jag ska "ha allt"- shit...ingen är väl perfekt? Jag vill träffa killen som älskar mig trots imperfektioner och skulle jag mot förmodan inleda något med någon som ställde sådana krav så ska han då se till att vara ruggigt välpolerad i alla avseenden innan jag skulle tycka att han hade rätt att tänka i de banorna. Paradoxalt är en så pass självgod kille är inte perfekt någonstans i mina ögon och skulle inte plocka några som helst poäng hos mig. 

• Anonym (rainbow)
    ulfsas skrev 2013-01-16 21:08:24 följande:
    Bra att du skriver det du tänker eftersom jag frågade om er/din uppfattning.
    Det jag menar med ''att du har alltsom passar dig och tvärtom'' i presentationen är bara för att man skall passa varandra hyfsat. Menar inte perfektion annat än inbördes bara inkl imperfektioner. Hur man passarandra är då egalt.

Det verkar som om många/flertalet av er tjejer bara sitter och väntar på att killar skall skriva. Varför inte söka och skriva själv? En undran bara?
    Jag skrev själv innan jag hade bild och presentation. Nu dräller det in mail och då behöver jag inte ta kontakt, de hinner före helt enkelt.

Mmm, men i så fall tycker jag att du ska spåna på hur du bäst får fram det, även om jag kan tycka att det är underförstått att man vill träffa någon man passar med...vem vill inte det? :-P 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 21:22:39 följande:
    Vem f-n får 200 mejl om dagen?!?! Den som säger det ljuger!!
    Det var någon som påstod det här. Jag får inte 200 i alla fall, (eller det beror på hur man räknar, kanske totalt på en bra dag men inte från 200 olika personer. Utan samma kanske står för många korta meddelanden då)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!