Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Tom Araya skrev 2013-01-13 19:04:10 följande:
    Tack för tipsen men det känns som det blir betydligt mer att rabbla om jag ska ta upp allt det jag vill ha eller kan tänka mig hos en tjej, istället för att bara tala om vad jag INTE vill ha....bara en tanke.

Ska jag kopiera in hela presentationen och så får ni hjälpa mig att skriva en ny, bättre med det viktigaste av innehållet?
    Jag vet inte om jag tycker att du sak lista allt det du vill ha men om det är något som är superviktigt så skriv det och gallra bort resten sedan. Presentationen ska locka till kontakt, inget annat. Så tänker jag i alla fall!

Vill du lägga upp hela presentationen kan du säkert få synpunkter  
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-13 19:23:03 följande:
    Sagt de förut och säger de igen, alltid bra när man googlar och kollar fb innan som vi fick ännu ett bevis på här :)
    Japp, funderar bara på om jag ska säga något eller om jag bara ska sluta svara...!
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-13 19:32:37 följande:
    Just det där är det svåra för jag brukar aldrig våga erkänna att jag hittat dem på fb =/

du kan inte börja diskutera dejtingsidor osv och bara råka fråga hans ställning om tex mindre seriösa sidor? ;) För egentligen vet man inte förs man frågat vad någon anser. Hans kompis kan lika gärna vara den som driver den sidan och ber alla vänner gilla. Jag själv ber alltid mina vänner gilla dom fb-sidor som jag marknadsför via jobbet :)
    Hehe jo fast en sida som heter något med "knull" i namnet skulle jag nog vägra om det så var bästa kompisen som drev den...Fy vad det sänder ut skumma signaler! Nej, det blir nog antingen tystnad eller att bara skriva att det känns som om något inte stämmer...Han har inte nämnt sex alls så tycker att det kändes ruggigt avtändande när det där dök upp. Hur tänkte han där?!
  • Anonym (rainbow)
    Tom Araya skrev 2013-01-13 19:30:41 följande:
    Okej, jag tror inte jag avslöjar något mer personligt i den än vad jag redan avslöjat/avslöjar här, så här kommer den...

Min presentation på Happy pancake alltså:

Jag är en kille i Stockholmstrakten på 39 år. Trivs bra som singel men saknar någon att *fyll i något här* med och jag hoppas kunna finna det här eller någon annanstans. Jag är ganska lugn som person, hyfsat tålmodig och är snäll och trevlig.

Jag värderar ärlighet högt och vill gärna hitta en kvinna med ett stort stycke humor. 

*barnfrågan-vill du bara inte ha egna barn eller är det ett problem om hon har barn sedan tidigare?*

Mina två största intressen är rock (mest punk och hårdrock) och bilar. Jag tycker även om att gå ut och äta, gå på konserter, krog/nattklubb, bio, en mysig hemmakväll med middag och film och jag går gärna på motorsport och andra motorevenemang. Det vore roligt att träffa någon som delar något av mina intressen! Jag är 110% seriös, trogen och inte svartsjuk och hoppas på att träffa någon likasinnad i det avseendet. 

Jag ser fram emot ditt mail- kanske kan vi *föreslå något du skulle vilja göra*?
    Ok, nu börjar jag och slaktar, se ovan text där jag klippt bort det som jag inte skulle vilja se. En del är omformulerat också. Se stjärnor i texten för frågetecken & sådant som kan utvecklas. Sedan tror jag att du ska vara medveten om att dina intressen, rock och motorsport, verkligen inte är något som de flesta kvinnor är supertokiga i (finns naturligtvis undantag men ändå) och om du dessutom skalar bort alla med barn och barnlängtan så är utbudet ordentligt begränsat. Det vet du nog redan, men vill ändå påpeka det så att du kan ta ställning till hur pass viktiga de här grejerna är för dig (tillräckligt viktiga för att kanske förbli singel)?
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-13 20:00:40 följande:
    Fast du... om du känner att han gör dig nyfiken så låt inte den grejen med FB bli ett hinder. Ta det längre fram. Om ni träffas, då har du fått hans namn och alla vet att man kollar facebook. Då kan du lite skämtsamt ta upp det och säga att du såg det... och se hans reaktion. Synd att låta en kille som väcker din nyfikenhet gå förlorad över en facebook-grej. En tanke bara
    Tja, jag kanske inte avfärdar honom rakt av men han sjönk ganska rejält i mina ögon nu, kommer nog att krävas en ganska ordentlig kompensation för att det ska kännas aktuellt att träffa honom. Tycker att det är osmakligt bara, och känns som om han är ute efter något helt annat än mig...
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-13 20:07:30 följande:
    Bara en första skiss - jag försökte kapa bort det som du antingen direkt kan upptäcka själv genom att titta igenom en profil och allt som var negativt - typ "jag vill inte/du bör" och liknande

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter här, eller jo, jag vet vad jag tycker om sen gäller det bara att finna dig här.
    Jag är en kille i Stockholmstrakten på 39 år, ganska normal med två stora intressen, rock (mest punk och hårdrock) och bilar.

Jag trivs väldigt bra som singel men något saknas och jag hoppas kunna finna det här eller någon annanstans. Jag är ganska lugn som person, tålmodig och är snäll och trevlig.
    Jag försöker att vara ärlig, ingen är felfri men ibland är jag lite för ärlig för mitt eget bästa. Humor tycker jag är viktigt.

Jag har inga planer på att skaffa egna barn men har inget emot om du har barn.
    Jag tycker om att gå ut och äta, gå på konserter, krog/nattklubb, bio, en mysig hemmakväll med middag och film och jag går gärna på motorsport och andra motorevenemang. Övrig idrott blir mest en och annan handbolls- eller hockeymatch, det har jag väl sett både live och på tv. Jag är 110% seriös, trogen och inte svartsjuk.

Vi bör ha något gemensamt både vad det gäller personlighet och intressen.
    Din ålder är inte särskilt viktig. Jag har inget bestämt om just vårat umgänge, jag är öppen för det som passar oss för stunden, det kan vara allt från en fika tillsammans, till giftermål om vi nu skulle kära ner oss riktigt ordentligt i varann.

Skriv en rad eller två här på pannkakan (jag vill helst se minst en bild på dig, gärna flera) så svarar jag förr eller senare. Kram på dej!  
    Kanske ta en titt, se om det fortfarande är du, det kanske ger dig en uppfattning om vad vi menar. 
    Citerar så kanske den här texten går att läsa
  • Anonym (rainbow)

Ok, en till fråga.

De av er som har match (icke-betalande)...hur tusan går man tillväga för att skicka ett mail? Eller måste man gå med?

• Anonym (rainbow)
    Tom Araya skrev 2013-01-13 20:28:46 följande:
    Tack!

Tack för synpunkterna men du har nog missuppfattat det där med barn, kvinnor med barn= ok men jag vill inte skaffa egna (tänk på att jag snart är 40).

Tack för synpunkterna.
    Nej, jag tar inte illa upp, jag BAD ju om era synpunkter. Solig

I så fall,skriv något i stil med "Jag har inga egna barn och vill inte ha men träffar gärna dig som har barn sedan innan eller som  valt att inte skaffa egna."
  • Anonym (rainbow)
    Beya skrev 2013-01-13 20:33:05 följande:
    Tänkte på en sak, ni tjejer som varit så snälla att ge mig era nick på pannkakan, ni har ju ingen presentation där hur kommer det sig?
    Jag hade ingen profilbild heller tills alldeles nyligen. Kommer nog en presentation, men ska fundera lite innan jag tar tag i att skriva den.
  • Anonym (rainbow)
    Tom Araya skrev 2013-01-13 20:39:37 följande:
    Är det rätt uppfattat av mig att detta är viktigt att vara tydlig med och kan locka fler kvinnor?

För mig är det bara min egen ålder och det faktum att jag inte har/haft en vettig tjej att skaffa barn med som avgör min vilja att skaffa barn.
    Ja men säg så här, du träffar en vettig tjej som är 37, ni träffas ett år och blir störtkära, är barn otänkbart även då? För annars tycker jag att du ska skriva att du inte har barn men är öppen för möjligheten om du träffar den rätta, och att du även gärna träffar "dig som har barn sedan innan". Tror absolut att det är viktigt för många. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!