Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodite79 skrev 2013-01-12 13:42:51 följande:
    Trainwreck? Obestämd 
    Kan inte du förklara vad det betyder för någon som är lite o-cool när det gäller coola ord på webben  
    Saxat från urban dictionary:
    A disaster that is foreseeable but unavoidable, 
    disastrous yet inevitable, 
    distasteful, but morbidly fascinating. 
    You don't want to stare, 
    but you just can't look away. 

• Anonym (rainbow)

Smaklös kanske var att ta i, men lite grann den där känslan av oundviklig utspårning finns där i alla fall

• Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 13:54:53 följande:
    Det är därför jag menar att det är bättre att inte svara alls, om man inte är intresserad. Det är en tydlig signal. 
    Skriver man tillbaka tack, men nej tack  så kanske killen går igång på det och gillar lite motstånd...? Och då blir du garanterat inte av med honom  
    Ja, eller jag blev ju av med honom men fick verkligen vara rak typ "finns inte en chans någonstans att det blir du och jag hur mycket du än försöker övertala mig"...och det kändes ju onödigt. Men hör samtidigt att en del killar blir irriterade när tjejer ignorerar, är inte lätt att göra rätt!
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-12 14:03:11 följande:

Jag tycker du kan svara första gången och vänligt men bestämt tacka nej. Skriver han igen svarar du inte.
    Jag var vänlig men bestämd i första svaret, fick då till svar "Man kan ju prata ändå?" och det berode jag uppenbarligen inte ha svarat på men jag trodde verkligen att han förstod...så var dock inte fallet. 
  • Anonym (rainbow)

Haha, nej men det är som det som är grejen. Hälften av männen på de här sidorna är ju vettiga, normala människor medan andra hälften är en studie i olika grader av social inkompetens. Svårt att veta skillnaden!

• Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-12 14:40:36 följande:
    Tre dejter nästa vecka då! Två verkar lovande, den sista måste jag känna efter en extra gång först. Den ena är en lantiskille med ett fysiskt, skitigt yrke med mycket humor. Den andra är en slipsnisse, välansad, gentleman. Snacka om motsatser :) den sista som jag tvekar över är något mittemellan dessa två...
    Kul! Tycker att mittemellan lät bäst personligen, men du får återkomma med rapport!
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 14:31:18 följande:
    Ah ok.Typ lite som facebook
    Haha, exakt!!

• Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 14:51:43 följande:
    Jahaja, ni vet de där med att jag sa att de kanske var 3:e polisen gillt.... men gissa vem precis som ställde in när han insåg att jag har barn.....
    Verkligen trist men samtidigt bättre nu än att ni ses och det blir en stor grej sedan. 

En till grej som jag inte riktigt förstår. En kille som skrev till mig på Badoo (fick inget svar) skriver nu på HP. Han måste ju förstå att jag inte är mer intresserad bara för att han bombar mig med mail från alla håll?!
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-12 15:12:20 följande:

Vi har tagit upp det flera ggr förut men jag är lika förundrad. Hur kan ni boka in tre dejter samma vecka och tro att ni ska hitta rätt? Ni ger ju varken er själva eller dejten en ärlig chans. Det finns alltid någon på vänt. Prata med flera men dejta en i taget, finns ingen kemi, boka ny dejt...men bara en pt gången.

Eller? Känns som massproduktion med varor istället för kvalitet.
    Jag har blivit MYCKET mer restriktiv kring att boka in dejter, mest för att jag inte tycker att det är kul att träffa någon som känns fel. Så försöker gallra ordentligt innan. Hade två dejter samma vecka en gång, men har insett i efterhand att jag nog inte var särskilt redo för något seriöst med någon av dem. 
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-01-12 15:46:46 följande:

Jag kanske missat något..svårt här..men det lät som du bestämde träff rätt snabbt. Inte efter någon veckas mailande iafGlad Och igen,alla gör som de vill.
    Nu har jag rätt svårt för att falla och tänker nog lite för långt ibland..
    Och jo,2 veckor är inget för mig..då vet man mer om personen och om denne är intressant..slipper jag få reda på det på första dejten iaf:)..jag har rätt fullt schema..Men ska jag dejta,tar jag mig självklart tid för det..OM det är väldigt intressant.  

Jag är nog lite som du, där. Jag mailar gärna tyå 2-3-ibland 4 veckor innan jag styr en dejt. Efter en vecka har jag alldeles för dålig koll, då ska killen vara något helt exceptionellt
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!