Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Filipis skrev 2013-01-14 20:50:21 följande:
    En manlig strippa,skulle jag nog hoppaFörvånad

Njae,jag vet inte om jag stött på någon som jag behövt dissa pga yrke. Poliser känner jag sådär för,faktiskt. För att jag känner några och haft lite insyn i deras arbetskår..såå..näää.

Haha jo manliga strippor går bort. Även faktiskt tveksam till de som livnär sig på internetpoker nu när jag tänker efter. 

Det är ytterligare ett skäl till att jag är tveksam till poliser.  
  • Anonym (rainbow)

Kockar också lite tveksamt...listan växer. Men tycker att det verkar följa med en ganska stökig livsstil många gånger...

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-14 20:57:34 följande:
    Hmm.. statusyrke  ? Jurist ? Läkare? Civ.Ing ? Det är ju klassiska statusyrken, borde inte avskräcka någon man värd att samla på

Du får locka med de feta pengarna och att han kan vara boytoy på soffan .... är det inte Lena Philipsson som sjunger om det ? (
    ">Lena Philipsson: Han Jobbar I Affär - YouTube
    )

Haha, typ något sådant. En del killar har bevisligen problem med det...känner också killar (inom samma yrke som mig) som säger att de skulle få krupp om deras tjejer tjänade bättre än dem. Fattar inte grejen, huvudsaken är väl att man trivs ihop? 
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-14 21:17:54 följande:
    Avgjort - jag har en kollega, vars fru tjänar bättre än honom ... han är hur nöjd som helst

Det är ju någon sorts machostuk, att mannen skall tjäna bäst - men det är ju bara svag manlighet som gör att man inte klarar att tjäna mindre tycker jag.

Det är lite som jag sagt till mina grabbar - rosa är en killfärg - riktiga män vågar bära rosa (kräver iofs en schysst solbränna för att se bra ut, fungerar inte vintertid )

Om man är tveksam runt sin manlighet - då vågar man inte ha rosa, är rädd för homosexuella och vill inte att tjejen skall ta initiativ och tjäna bättre. Riktiga karlar vågar köra Fiat 500 - för de vet att ingen ifrågasätter hur stor s**** de har  
    Nej men det var lite så jag känner också. Jag är inte gniden och jag sitter heller inte och klankar ned på det som andra jobbar med så det kan som inte finnas så mycket mer än just det du antyder - svag manlighet. men kan inte låta bli att provoceras av att en del män inte pallar en sådan grej. Det finns ju TUSEN andra sätt de kan få känna sig hur manliga som helst på, varför göra mitt jobb till ett problem? 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-14 21:51:15 följande:
    hm..vad säger ni om en person som varit inne på min profil 7 ggr idag men inte mailat eller gjort nåt? Vad ska man tro om det? Är jag varit inne mer än två ggr på en profil mailar jag och talar om att det är jag så det inte blir stalkerfeeling:)
    Haha, har hänt att jag varit inne massor med gånger, för att jag tänkt att jag ska maila, men av någon anledning blivit avbruten/inte riktigt kommit på hur jag vill lägga upp det hela. Så vet inte, lägger inte för mycket vikt vid det, mailar de, så mailar de. Gör de det inte, deras förlust. Och vill jag ha kontakt med dem, varför inte ta första steget?
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-14 22:26:30 följande:
    Kan meddela att han nu är blockerad både på HP och FB. Han läste mitt mail en minut efter jag skickat det men då var han redan blockerad.

Tar en paus nu gott folk... vi hörs när jag mår bättre.....
    Tack för ert stöd!
    Alltid superjobbigt när kärlek inte går ens väg...och ta den tid du behöver! Jag var singel i 8 mån (!) efter mitt ex (stor kärlek och lite längre förhållande) och jag behövde det. Behövde samla mig själv, fokusera om, landa och inse varför jag förtjänar mer och inte ska nöja mig med så lite (även om jag än idag tycker att han är en fin och bra kille så var förhållandet inte bra för någon av oss). Det kommer att ordna sig, jag är helt säker! kanske inte med honom, men du kommer att hitta killen som gör dig lycklig och som inte kan förstå vilken tur han har som träffade just dig. Du ska inte behöva känna dig tacksam för att en kille intresserar sig för dina barn- när du träffar rätt så kommer det att vara en självklarhet eftersom de är en del av dig. Långt utlägg här men våga tro på dig själv, våga kräva respekt och nöj dig inte med smulor! Kram

• Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-01-14 23:26:48 följande:
    "8 mån(!)"? Jag var singel i tre år. Först efter två år kände jag att jag var redo att träffa nån igen, men det går ju inte alltid exakt när man vill. Det kan ta tid och det är helt okej att låta det ta tid!
    Håller med! Jag borde ha varit singel i 4 år efter ett annat förhållande... Menade bara att man inte ska ställa krav på sig själv att gå vidare och träffa någon ny förrän man lagt det gamla bakom sig och känner sig redo. Och 8 månader kändes länge i stunden, har aldrig varit så uppvaktad i hela mitt liv tror jag, men var totalt ointresserad för hade bara ögonen för en kille och han velade fram och tillbaka med resultatet att mitt hjärta var i småbitar var och varannan vecka.
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-15 08:46:39 följande:
    Strike One!! Dejten bad att få boka en ny dejt på torsdag istället för idag. Han var tvungen att åka på jobb sa han. Two strikes and you're out tänker jag nu. Inga fler strulputtar...
    Å ena sidan håller jag med, måste man hitta ursäkter och rationalisera varför de gör något så är det kanske inget att satsa på, men å andra sidan så kan det vara så att han faktiskt har jobb. Eller så gör han som många andra här i tråden också verkar göra och planerar in flera dejter samma vecka? En chans till tycker jag att han kan få, men 2 strikes-regeln är nog klok!

Apropå ditt andra inlägg så tror jag att det är lätt att känna så när man blivit sviken och besviken, men du är fortfarande bara 30 med så mycket av livet framför dig. Ge inte upp nu! 
  • Anonym (rainbow)

Är det någon av er, tjejer eller killar, som kan lämna lite synpunkter på en ev presentation om jag inboxar er?

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-15 12:28:25 följande:
    Intressant - sade du just att du ville ha en trippeldate med Beya, Noonebird och Afrodite ?
    Haha I don't think he could handle it
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!