Angelven skrev 2013-01-14 21:17:54 följande:
Avgjort - jag har en kollega, vars fru tjänar bättre än honom ... han är hur nöjd som helst
Det är ju någon sorts machostuk, att mannen skall tjäna bäst - men det är ju bara svag manlighet som gör att man inte klarar att tjäna mindre tycker jag.
Det är lite som jag sagt till mina grabbar - rosa är en killfärg - riktiga män vågar bära rosa (kräver iofs en schysst solbränna för att se bra ut, fungerar inte vintertid
)
Om man är tveksam runt sin manlighet - då vågar man inte ha rosa, är rädd för homosexuella och vill inte att tjejen skall ta initiativ och tjäna bättre. Riktiga karlar vågar köra Fiat 500 - för de vet att ingen ifrågasätter hur stor s**** de har
Nej men det var lite så jag känner också. Jag är inte gniden och jag sitter heller inte och klankar ned på det som andra jobbar med så det kan som inte finnas så mycket mer än just det du antyder - svag manlighet. men kan inte låta bli att provoceras av att en del män inte pallar en sådan grej. Det finns ju TUSEN andra sätt de kan få känna sig hur manliga som helst på, varför göra mitt jobb till ett problem?