Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

*suck*

Kanske beror det till viss del (mest) på att jag fortfarande är svag för det ex som inte kände "rätt" känslor, men blir seriöst lite deppig när jag kollar runt på dejtingsidorna. HP - ungefär samma killar som var där för 2 månader sedan. Badoo - lite annat utbud men nytillskotten verkar till 99% vara ute efter sex. Norrlandskontakten- de som skriver bor antingen i andra städer och/eller har sambo och vill ha en älskarinna.

Börjar dessutom ha finkammat bekantskapskretsen på lämpliga män, vill ju som inte dejta någon inom samma kompisgäng även om jag och den andra i gänget kom på tidigt att vi inte var rätt för varandra...*suck*

• Anonym (rainbow)

Jag tror vi har diskuterat detta förut, men ändå. Hur gör ni andra när någon ni verkligen inte är intresserad av skriver. Skriver ni att ni inte är intresserade, ignorerar ni eller vad? Har det betydelse om personen skrivit 1-2 rader eller mer utförligt?

• Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-11 20:20:55 följande:

Om han har ansträngt sig mer än "hej hur är läget/du är söt", så svarar jag med ett "tack, men nej tack" (och oftast med en anledning, vilket ofta är avstånd, ålder eller rökning).
    Är det alltid en ärlig anledning? För jag har fått ett trevligt mail och den ärliga anledningen är att jag inte finner honom attraktiv, men det känns ju inte okej att skriva till någon som faktiskt varit snäll?!
  • Anonym (rainbow)
    lemonina skrev 2013-01-11 20:32:35 följande:

Inne och kikar lite

Jag svarar endast när jag finner den som skriver intressant, annars känns det lite som att man ger falska förhoppningar. Men skriver någon " svara även om du inte är intresserad" vilket har hänt så gör jag det och då skriver jag just att jag inte är intresserad. Fick en gång svar "respekt"   
    Haha "respekt"

Mmm lite så känner jag med. Att jag kanske uppmuntrar någon och att de bygger upp en massa samtidigt som jag gräver min grav djupare...? 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-11 20:59:08 följande:
    Jag tycker att man kan svara, kommer man inte på något annat får man väl säga att personen inte är ens typ eller något.
    Haha, ser det framför mig:

Kille -Läget?
    Jag - Du är inte min typ.
    Kille (för de nöjer sig sällan med det): Inte din typ? Varför inte?
    Jag: *djup grop* *dör inombords*
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 21:06:10 följande:
    Ja jo, jag har oxå svårt för killar som lägger upp bilder med bar överkropp - dom går fetbort. Dom har väl behov av att hävda sig, visa upp sig, visa att dom duger, "se" mig osv... handlar antagligen om osäkerhet. Alla är vi osäkra i olika situationer, vissa mer vissa mindre.
    Men va fan, ge han en chans. Börja skriva och se vad som händer  
    Urk, jag gillar inte heller sådant! Tänker att de är bara ute efter sex...!
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 21:11:00 följande:
    Fast det där hade jag gått igång på...DET hade fått mig intresserad trots att jag inte var intresserad först
    .-D Vilket av det? har du nappat på han som ifrågasatte eller hade du nappat på min grand canyon??
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-01-11 21:16:22 följande:

Exakt! Hua..jag tänker.." det är nog allt de har liksom". Har de massa hår på bröstet,dör jag lite.
    Jag är svag för håriga bröst, men vill ändå inte se dem på bild på en dejtingsajt.
    Håller med lemonina, undantaget möjligtvis i idrottssammanhang eller möjligtvis om det är en bar ryggtavla en solig sommardag på typ en bergstopp. Då är det nästan okej i alla fall...! 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 21:20:10 följande:
    Hm, fan.. det känns så fel att ni kallar mig Lotten i tråden.. jag är så långt ifrån en Lotten man kan komma Obestämd Varför valde jag det?!? Kan inte alls identifiera mig med en Lotten, haha. 
    Hm, kanske oxå borde komma ur garderoben  
    Jag tänker lotten i ett lotteri haha. Men Lotten namnet känns väldigt pretto. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-01-11 21:20:40 följande:
    ger upp tråden eftersom jag inte känner igen mig i ert dejtande, och eftersom jag träffat någon irl. Lycka till allihop!
    Vet inte riktigt vem du är, men grattis till kärleken!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!