Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Haha, jag är inte 170 cm Den längsta killen jag har dejtat var 40 cm längre än mig  

• Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-01-10 01:07:25 följande:
    Min syn på nätdejting, och de jag träffat och övriga som jag blivit bekanta med. Antingen har de vissa behov eller begränsningar som gör nätet särskilt lämpligt. 

Det andra är vanligt folk som prövar ett kortare tag och sedan lämnar. Kortfattat så är det inget för vanligt folk.

Intressant att du säger det. När en kille (som inte stämde överens med det jag söker) skrev till mig igår, och jag svarade mer på ett vänskapligt plan, så sa han att han tyckte att jag som "högutbildad" letade på fel ställe (kan tilläggas: min utbildningsnivå var inte anledningen till att det inte stämde mellan oss utan han är 11 år äldre).

Jag dejtar inte enbart på nätet som singel. Träffar jag rätt någon annanstans så dejtar jag ju dem med. Men långt ifrån alla singlar går på krogen och då känns nätet som ett bra komplement till jobb/plugg, krogen och andra ställen. 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 09:42:39 följande:
    Hm, så högutbildade letar inte på dejting-sidorna? Inte riktigt den uppfattning jag fått... 
    Om jag ska vara helt ärlig så känns nätet som det enda alternativt att ragga på. Jobbet är inte aktuellt och sen har jag slutat springa på nattklubbar. Visst, eftersom jag bor mitt i city så blir det att man går ut på puben ett antal gånger per månad men chansen att träffa nån där känns ju omöjlig. Känns som dom potentiella inte hänger där, antingen så har dom familj eller så vet jag inte vart dom befinner sig Obestämd 
    Nu var det ju inte jag som sa så, utan han. Och eftersom jag är högutbildad och där, och även sett andra från samma bransch på sidan, så torde det väl peka på att han har fel. Men tanken om att det skulle vara så finns ju uppenbart där hos många. 
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-10 09:49:42 följande:
    Jag löste det genom att gå och lägga mig tidigt - resultatet var kanske inte så bra, satt och läste 71 (!) nya inlägg halv två i natt för jag kunde inte sova ...

Men jag hade iaf fått ett mail från en tjej, så jag hann skicka ett som väntade på henne på morgonen  
    Haha! Damned if you do, damned if you don't  

Kul med mailet iaf, någon som verkar lovande? 
  • Anonym (rainbow)

Killar- en fråga till er. jag har just nu (och inte tidigare heller) haft varken profilbild eller text. Har privata bilder på HP som jag visat för de jag pratat lite mer med, och har fyllt i annan info, typ civilstånd, vad jag söker efter etc.

MEN, nu till frågan. vad är viktigare, bild eller presentation? Är avsaknaden av endera avgörande för er? Och vad ska stå med i en presentation egentligen om jag får för mig att skriva en sådan? 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (men) skrev 2013-01-10 10:27:42 följande:

Mmm..hur ska jag förklara? Man tycker om någon rätt mycket..men det är mycket "knöl" osv..inget "flyt"..
    Försöker att leva i nuet och inte tänka för långt framåt..men någonstans vet man ju vad man söker i slutändan..vad man vill?
    Och när man börjar fundera på saker,då kanske det inte är rätt? För då borde man inte fundera eller? Svammel svammel....

Det gör lite ont bara,att lämna någon man egentligen tycker om och som är en bra person..men som man inte ser att man får ihop det med på det sättet jag kanske önskar i framtiden.     
    Utan att veta allt för mycket om situationen känner jag igen mig, var i den situationen för drygt 2 år sedan. Just i stunden kändes det jättejobbigt att lämna men när jag gjort det insåg jag att det bara var en tidsfråga. Och att så länge jag stannade med honom var jag ett steg längre ifrån att hitta det jag egentligen vill ha...
  • Anonym (rainbow)
    ulfsas skrev 2013-01-10 10:41:38 följande:
    För mig så gör det stora antalet med bildlösa profiler att jag inte ens orkar att läsa dem. Det skulle ta för mycket tid att hoppas att det döljer sin någon trevlig bakom den ena eller andra profilen som alla ser lika dana ut. Naturligtvis kan man missa en pärla men inte ens det vet man ju. Känns lite som att slå upp telefonkatalogen och ringa på ett random kvinnonamn. Liten risk att det blir bra. Men det är ju jag det. 

Som jag ser det så har man olika nålsögon som den tilltänkta partnern skall passera igenom varav utseendet är ett. Alla är vi olika men någon sorts smak har väl alla. Sedan finns det ju många fler men de är lättast att reda ut IRL tycker jag. Lita basfakta i textform är ju alltid bra som tex har/har inte barn, vill/vill inte ha fler barn osv. Stora saker. Att alla skriver att de gillar att äta på restaurang samt resa och träna ger inte så mycket. inte särskilt unikt precis.
    Ja fast det är det som är grejen. Den där "stora" infon kommer ju ändå fram när man fyller i rutorna om sig själv & vad man söker...och då känns det liksom segt att upprepa det på nytt? 
  • Anonym (rainbow)

Är det någon av er (icke-anonyma) killar som har HP? Isf kan jag PM:a mitt namn till er, och lägga till erat nick så kan jag få lite feedback på om jag valt "rätt typ av bilder"...? Så får ni tänka utifrån att jag är ute efter att träffa någon seriöst i ca 30-35 års-åldern.

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-10 10:52:50 följande:
    För mig är det helt avgörande med bägge.

Jag vill se vem jag pratar med - och ja, attraktion och utseende är en del av paketet för mig. Jag räds absolut inte en blinddate och har gått på en del minor med profilbilder, så en uppdaterad bild (nyare än typ 10 år vore ju bra ...) är uppskattat. Självklart ser alla inte lika bra ut på bild, mina bilder är katastrof och jag funderar allvarligt på en porträttfotograf

Det är samma med presentation - en människa som inte förmår att uttrycka sig i skrift, det är nog faktiskt inte så intressant - och en presentation som talar om hur svårt det är och hur lite man vågar skriva och att man får veta mera om man mail'ar - det ger inget.  Jag uppskattar en presentation som beskriver dig och vem du tror dig vara, vad du tycker om att göra och hur du lever ditt liv. Det får gärna stå något om vad du söker efter men jag är lite försiktig med det efter att (som jag skrivit tidigare) jag fått veta att jag var ett svin som ville kedja fast kvinnan vid spisen med barnen (det stod absolut inte så )

Det tredje som är viktigt är faktiskt matchningen - om vi är en dålig match så skriver jag helt enkelt inte och bild+presentation skall vara bra om jag skall skriva om inte matchningen finns, jag vet ju inte om jag alls är det tjejen har i åtanke annars, right.

Eller brukar ni bara gå fram till främlingar och säga "Tjena, Date ?" - snacka om ytligt  
    Jag börjar förstå varför jag aldfrig kommit till skott och skrivit ihop något Jag skulle absolut kunna beskriva mig själv men däremot vill jag inte gå in på detaljer om hur jag lever mitt liv om jag inte pratat mer med personen och känner att det kanske finns något där. Får försöka hitta någon balans mellan att kunna behålla viss anonymitet och samtidigt inte vara en mussla haha
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-10 11:08:00 följande:
    Du är välkommen förbi (även om vi nog inte är så sams om en del saker, så kan jag ta en titt på bilderna om du vill, du får gärna göra omvänt - fast mina är nog rätt usla)
    Will do! Och jag ser oss inte som osams, vi tycker olika i vissa frågor men det gör ju de flesta
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!